Kihívót kapott a Ninja Gaiden sorozat, bár a From Software produkciója több ponton is eltér a Tomonobu Itagaki által megálmodott sorozattól, azért akad bőven hasonlóság.
A japán játékipar egyik legismertebb és talán a konzolokhoz legjobban köthető kedvenc játékstílusa a hack’n’slash. Az akcióra, a mérhetetlen mennyiségű arcunkba fröcsögő vérre és az állandó, adrenalindús kaszabolásra kihegyezett stílus kedvelői X360-on legutóbb a Ninja Gaiden 2-nek örülhettek. Azóta eltelt majdnem egy teljes év és a From Software gondozásában egy újabb, hasonló témában készült produkciót állított rajtkőhöz a gárda, mely a Ninja Blade nevet kapta a keresztségben. A japán X360 tulajok már múlt év vége óta nyüstölhetik Ken Ogawa modern környezetbe ágyazott sztoriját, az európai játékosok azonban csak másfél hete tesztelgethetik a játékot, de egyelőre csak demó formájában. A végleges verzió április elején érkezik!
A Ninja Blade a közeljövőben, egészen pontosan 2015-ben, Tokióban játszódik. Egy titokzatos, eddig kordában tartott vírus azonban különös körülmények között elszabadul és a metropolisz lakosai között szedi áldozatait. A gyorsan terjedő fertőzés mellékhatásaként hús-vér embertársainkból felismerhetetlen, zombiszerű szörnyek lesznek. A feladat megoldására egyetlen lehetősége van a kormánynak, ami a teljes város lakosságának kiirtásával járna, de mielőtt bevetnék végzetes, pusztító fegyverüket egy speciális elit egységet dobnak be a húsdarálóba. A GUIDE (Global United Infestation Detection and Elimination) a világ legjobb harcosait vonultatja fel. Az elit ninja-egység feladata, hogy a még meg nem fertőzött civil lakosságot védje, ergo a fertőzésveszélyt minimalizálva az összes mutánst bedarálja. Főhősünk Ken Ogawa, a GUIDE egyik mesterének fiatal csemetéje, aki különös módon immunis az Alfa vírussal szemben.
Pontosan itt csöppenünk bele a játékba, amikor is főhősünk egy, a város felett köröző helikopterből kiugorva veti bele magát a városi kalandtúrába. És itt, az első pár perc lepergése után azonnal szembesülünk a játék legfontosabb stílusjegyeivel. Nincsenek benne az újító szándék jelei, viszont a stílus minden, legfontosabb eleme tökéletesen bele lett gyúrva a Ninja Blade-ből. A receptből semmit se hagyott ki a From Software, mindenből a legpontosabban mérték ki az adagokat és mindezt annyira ügyesen tálalják, olyan körítéssel, ami miatt biztosan székbe szögez majd a játék. Az első ilyen a filmszerűség, mely nem új keletű dolog, a Ninja Blade esetében mégis mesterien kivitelezett, egy az egyben belepasszol ebbe a világba, ebbe a játékba. A QTE, vagyis a Quick Time Event lényege, hogy a kamera gyors váltásával filmszerűvé teszi a cselekmény elmesélését, mi pedig egy-egy megfelelő időben lenyomott gombbal tudjuk a főszereplőt életben tartani és a helyes útra terelni. Ehhez társulnak be az akciófilmek legfőbb adalékanyagainak számító robbanások, a pergős, villámgyors akciók, a monumentális szörnyek és a nagyszabású, esetünkben városi környezet. Az egész hihetetlenül monumentális és lélegzetelállító, ráadásul olyan látványosan megkomponált és ötletes "átvezető jeleneteket" rittyentett a japán csapat, ami nagyon sok "A" kategóriás mozi megirigyelhetne.
A From Software legényei szerencsére éltek a városi környezet adta lehetőségekkel és nem estek az önismétlés hibájába. A tokiói éjszakában kalandjaink során hatalmas, félig lerombolt felhőkarcolókban, kihalt szervizalagútakban fordulunk meg, de az említett vad akcióink során a történet egy több ezer méter magasban, lévő repülőre is elvezet, ahol – kapaszkodjatok meg – annak szárnyain kell majd akcióznunk. Szerintem ezt még John Woo is megirigyelte. A változatosságot a többszinten fejleszthető fegyverek, a változatos és hihetetlen mennyiségben ránk zúduló ellenfelek is biztosítják. Előbbi esetében lehetőségünk lesz hatalmas, óriási kardok, vagy a gyorsabb mozgást lehetővé tévő dupla pengék használatára. Ezen kívül dobócsillagok is rendelkezésünkre állnak, melyeket különböző "erőkkel" ruházhatunk fel – szél, tűz, elektromosság – és amik jóvoltából a kiváló pályatervezésnek köszönhetően némi előnyre tehetünk szert az ellenfelekkel szemben. Például a szél erejével elolthatjuk a tűzet. Fegyvereink fejleszthetőségét a túlvilágra küldött mutáns zombiszerű lények által hátrahagyott vörös kristályokkal "menedzselhetjük". Ken fegyvertára azonban ezzel nem merül ki, ugyanis különleges képességekkel is rendelkezik főhősünk. A Ninja Vision, ahogy a neve is mutatja lényegében egy látomásszerű opció, ami segítségével rejtett dolgokat vagy ellenfelek találhatunk meg, esetleg a helyes útvonalat. A különleges képesség az idő manipulálására is alkalmas, viszont hátránya, hogy rövid ideig használható és a közben bekapott ütések nagyobbat csapnak.
A Ninja Blade szerencsére nem egy teljesíthetetlen alkotás. Ebben nem követi a nagy elődöt, a Ninja Gaident, ahol Ryu Hayabusa néha akár a feje tetejére is állhatott volna, akkor is képtelenségnek bizonyult egy-egy küldetés kivitelezése. Ken is keménykötésű legény, de a From Software megfelelő egyensúlyt talált, így a játékos rendszerint sikerélménnyel és relatíve nyugodtan kel fel a fotelből egy-egy kaszabolós menet után. A rendszer amúgy statisztikát vezet rólunk. Az adott pálya teljesítési idejéről, a bevitt és beszedett ütésekről, a kombók számát, egyszóval mindent. Érdemes erre külön odafigyelni, mert a pályák végén osztályzatokat kapunk és egy jobb értékelés akár speciális cuccokat is hozhat a konyhára.
Persze akadnak bőven hiányosságok vagy negatívumok, ami miatt ezt a felejthetetlen "filmélményt" nem tudjuk kiválóra értékelni. A fejlesztők valamilyen érthetetlen okból kifolyólag nem tettek a Ninja Blade-be mentési lehetőséget, így ha elkezdünk egy pályát, akkor azt vagy végigszenvedjük, vagy legközelebb újra neki veselkedünk. Hibának tartom, hogy a japán stúdió nem mert újítani, nem mert némi színt vinni a stílusba. Persze manapság nem úgy honorálják az újító szándékot, mint évekkel ezelőtt, a jól bevált recept követése talán a játék veszte is lehet, hiszen sokan úgy vélik majd, hogy ilyet már úgyis láttak, csak sima koppintás az egész. Talán így van, talán nem, a Ninja Blade felejthetetlen játékélményt nyújt a stílus rajongóinak, de ezt leginkább filmszerű beütésének köszönheti. Nem kapunk se egy karizmatikus, izgalmas főhőst, vagy reformokkal teli játékmenetet, ellenben kapunk egy, a már jól bejáratott elemekből összerakott produkciót.
Értékelés: 9/10
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!