Kihívót kapott a Ninja Gaiden sorozat, bár a From Software produkciója több ponton is eltér a Tomonobu Itagaki által megálmodott sorozattól, azért akad bőven hasonlóság.
A japán játékipar egyik legismertebb és talán a konzolokhoz legjobban köthető kedvenc játékstílusa a hack’n’slash. Az akcióra, a mérhetetlen mennyiségű arcunkba fröcsögő vérre és az állandó, adrenalindús kaszabolásra kihegyezett stílus kedvelői X360-on legutóbb a Ninja Gaiden 2-nek örülhettek. Azóta eltelt majdnem egy teljes év és a From Software gondozásában egy újabb, hasonló témában készült produkciót állított rajtkőhöz a gárda, mely a Ninja Blade nevet kapta a keresztségben. A japán X360 tulajok már múlt év vége óta nyüstölhetik Ken Ogawa modern környezetbe ágyazott sztoriját, az európai játékosok azonban csak másfél hete tesztelgethetik a játékot, de egyelőre csak demó formájában. A végleges verzió április elején érkezik!
A Ninja Blade a közeljövőben, egészen pontosan 2015-ben, Tokióban játszódik. Egy titokzatos, eddig kordában tartott vírus azonban különös körülmények között elszabadul és a metropolisz lakosai között szedi áldozatait. A gyorsan terjedő fertőzés mellékhatásaként hús-vér embertársainkból felismerhetetlen, zombiszerű szörnyek lesznek. A feladat megoldására egyetlen lehetősége van a kormánynak, ami a teljes város lakosságának kiirtásával járna, de mielőtt bevetnék végzetes, pusztító fegyverüket egy speciális elit egységet dobnak be a húsdarálóba. A GUIDE (Global United Infestation Detection and Elimination) a világ legjobb harcosait vonultatja fel. Az elit ninja-egység feladata, hogy a még meg nem fertőzött civil lakosságot védje, ergo a fertőzésveszélyt minimalizálva az összes mutánst bedarálja. Főhősünk Ken Ogawa, a GUIDE egyik mesterének fiatal csemetéje, aki különös módon immunis az Alfa vírussal szemben.
Pontosan itt csöppenünk bele a játékba, amikor is főhősünk egy, a város felett köröző helikopterből kiugorva veti bele magát a városi kalandtúrába. És itt, az első pár perc lepergése után azonnal szembesülünk a játék legfontosabb stílusjegyeivel. Nincsenek benne az újító szándék jelei, viszont a stílus minden, legfontosabb eleme tökéletesen bele lett gyúrva a Ninja Blade-ből. A receptből semmit se hagyott ki a From Software, mindenből a legpontosabban mérték ki az adagokat és mindezt annyira ügyesen tálalják, olyan körítéssel, ami miatt biztosan székbe szögez majd a játék. Az első ilyen a filmszerűség, mely nem új keletű dolog, a Ninja Blade esetében mégis mesterien kivitelezett, egy az egyben belepasszol ebbe a világba, ebbe a játékba. A QTE, vagyis a Quick Time Event lényege, hogy a kamera gyors váltásával filmszerűvé teszi a cselekmény elmesélését, mi pedig egy-egy megfelelő időben lenyomott gombbal tudjuk a főszereplőt életben tartani és a helyes útra terelni. Ehhez társulnak be az akciófilmek legfőbb adalékanyagainak számító robbanások, a pergős, villámgyors akciók, a monumentális szörnyek és a nagyszabású, esetünkben városi környezet. Az egész hihetetlenül monumentális és lélegzetelállító, ráadásul olyan látványosan megkomponált és ötletes "átvezető jeleneteket" rittyentett a japán csapat, ami nagyon sok "A" kategóriás mozi megirigyelhetne.
A From Software legényei szerencsére éltek a városi környezet adta lehetőségekkel és nem estek az önismétlés hibájába. A tokiói éjszakában kalandjaink során hatalmas, félig lerombolt felhőkarcolókban, kihalt szervizalagútakban fordulunk meg, de az említett vad akcióink során a történet egy több ezer méter magasban, lévő repülőre is elvezet, ahol – kapaszkodjatok meg – annak szárnyain kell majd akcióznunk. Szerintem ezt még John Woo is megirigyelte. A változatosságot a többszinten fejleszthető fegyverek, a változatos és hihetetlen mennyiségben ránk zúduló ellenfelek is biztosítják. Előbbi esetében lehetőségünk lesz hatalmas, óriási kardok, vagy a gyorsabb mozgást lehetővé tévő dupla pengék használatára. Ezen kívül dobócsillagok is rendelkezésünkre állnak, melyeket különböző "erőkkel" ruházhatunk fel – szél, tűz, elektromosság – és amik jóvoltából a kiváló pályatervezésnek köszönhetően némi előnyre tehetünk szert az ellenfelekkel szemben. Például a szél erejével elolthatjuk a tűzet. Fegyvereink fejleszthetőségét a túlvilágra küldött mutáns zombiszerű lények által hátrahagyott vörös kristályokkal "menedzselhetjük". Ken fegyvertára azonban ezzel nem merül ki, ugyanis különleges képességekkel is rendelkezik főhősünk. A Ninja Vision, ahogy a neve is mutatja lényegében egy látomásszerű opció, ami segítségével rejtett dolgokat vagy ellenfelek találhatunk meg, esetleg a helyes útvonalat. A különleges képesség az idő manipulálására is alkalmas, viszont hátránya, hogy rövid ideig használható és a közben bekapott ütések nagyobbat csapnak.
A Ninja Blade szerencsére nem egy teljesíthetetlen alkotás. Ebben nem követi a nagy elődöt, a Ninja Gaident, ahol Ryu Hayabusa néha akár a feje tetejére is állhatott volna, akkor is képtelenségnek bizonyult egy-egy küldetés kivitelezése. Ken is keménykötésű legény, de a From Software megfelelő egyensúlyt talált, így a játékos rendszerint sikerélménnyel és relatíve nyugodtan kel fel a fotelből egy-egy kaszabolós menet után. A rendszer amúgy statisztikát vezet rólunk. Az adott pálya teljesítési idejéről, a bevitt és beszedett ütésekről, a kombók számát, egyszóval mindent. Érdemes erre külön odafigyelni, mert a pályák végén osztályzatokat kapunk és egy jobb értékelés akár speciális cuccokat is hozhat a konyhára.
Persze akadnak bőven hiányosságok vagy negatívumok, ami miatt ezt a felejthetetlen "filmélményt" nem tudjuk kiválóra értékelni. A fejlesztők valamilyen érthetetlen okból kifolyólag nem tettek a Ninja Blade-be mentési lehetőséget, így ha elkezdünk egy pályát, akkor azt vagy végigszenvedjük, vagy legközelebb újra neki veselkedünk. Hibának tartom, hogy a japán stúdió nem mert újítani, nem mert némi színt vinni a stílusba. Persze manapság nem úgy honorálják az újító szándékot, mint évekkel ezelőtt, a jól bevált recept követése talán a játék veszte is lehet, hiszen sokan úgy vélik majd, hogy ilyet már úgyis láttak, csak sima koppintás az egész. Talán így van, talán nem, a Ninja Blade felejthetetlen játékélményt nyújt a stílus rajongóinak, de ezt leginkább filmszerű beütésének köszönheti. Nem kapunk se egy karizmatikus, izgalmas főhőst, vagy reformokkal teli játékmenetet, ellenben kapunk egy, a már jól bejáratott elemekből összerakott produkciót.
Értékelés: 9/10
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!
A Knights Within egy ígéretes roguelite játék, mely remek játékokból merít ötleteket, és azokat jól…