A SimBin első ízben kóstolt bele a következő generációs konzolok világába. A csapat idáig a PC-s társadalmat kápráztatta el versenyszimulátoraival, így ideje volt, hogy az X360-tulajok is megtudják, milyen a valós vezetési élmény.
Az Xbox 360-tulajok idáig nem nagyon tapasztalhatták meg, milyen is a valóságot szinte a legapróbb részletekig visszaadó versenyszimulátorral játszani. Ugyan voltak olyan produktumok, melyek nagyon megközelítették a legjobb PC-s szimulátorok színvonalát – Forza Motorsport-sorozat -, a stílus határain belül mégis nagyobb szabadságérzetet biztosítottak a játékosok számára, mint mondjuk a klasszikus, kizárólag PC-re megjelent GTR, GT Legends, GTR2, illetve a tavalyelőtt igen szép sikereket elért RACE 07: The Official WTCC Game. Utóbb felsorolt produkciók közös jellemvonása – a megjelenési platformon kívül -, hogy mindet ugyanaz a zseniális svéd veterán gárda, a SimBin fejlesztette. Az északi gárda a termékeny PC-s évek után úgy döntött, épp itt az ideje a konzolos társadalmat is megajándékozni egy olyan szimulátorral, amiben a fizika és a versenyzői képességeink lesznek mérvadóak.
A SimBin mindig is legendás volt arról, hogy komoly figyelmet szentelt a legapróbb részleteknek is, így joggal várhattuk el, hogy PC-s társai után a konzolos, kizárólag X360-ra készülő testvér is hasonlóan élethű külsőt kapjon. A fejlesztők éppen ezért rengeteg ötletet emeltek át a GTR-szériából, így a játékban összesen 48 autó 350 modelljével kerülünk kapcsolatba, amiket a FIA legkülönbözőbb sorozataiban vihetünk ki az aszfaltcsíkra, melyekből összese 13 kapott helyett. A legapróbb részletekig lemodellezett vasparipákat olyan legendás sorozatokban terelgethetjük, mint a WTCC-futamok, a WTCC Extreme, az F3000, a Mini Cooper Challange, a Formula BMW, illetve a Köenigsegg, Caterham, Viper, Radical és Audi R8 kupák.
Összesen hét játékmódban, három különböző nehézségi szinten tehetjük próbára magunkat, melyeket egyenként még öt további opcióval lehet finomítani. A Novice a lehető legkönnyebb szint, ahol a rendszer minden segítséget megad. Gyakorlatilag ott is hagyhatjuk a gépet, mert az magától körbeviszi az autót, így ezt tényleg csak azoknak a kezdőknek ajánljuk,akik most látnak életükben először verseny szimulátort. A Semi-Pro szint már csökkenti a segítségek mértékét, bár még mindig rengeteg könnyebbséget ad a gép, így a megfelelő kanyarvétel, az időbeni fékezés és gázadás rásegítése hatalmas segítséget nyújt minden játékos számára. Ebben a módban állítható az ABS, a kipörgésgátló és a stability help erőssége, ki-be kapcsolható az ideális ívet mutató csík, illetve dönthetünk, hogy manuális vagy automata váltóval akarunk-e menni. A tapasztalt sim-rókák minden bizonnyal ezek nélkül vágnak neki a körözéseknek, így nekik a Professional módot javasoljuk, ahol a fizika törvényeinek megfelelően viselkedik az autó. Minden idegszálunkkal koncentrálni kell, hogy a tömeggel rendelkező járgány feneke egy-egy kigyorsításnál ne induljon meg kifelé, a kanyarok előtt a lehető legrövidebb féktávot vegyük, majd a lehető legjobban gyorsítsunk ki, nehogy időt veszítsünk a többiekkel szemben.
A játékmódok közül említésre méltó a Single Race, ahol bármelyik pályán kötöttségek nélkül versenyezhetünk bármelyik versenyautóval. A Career Mode nyolc csoporton belül harminchárom kisebb kupát vonultat fel, ahol pontokat gyűjtögetve tudunk az osztályok között egyre feljebb és feljebb lépni. A Championshipben teljes versenyévadokat tolhatunk végig bármelyik autóosztályban, a Hot Seat a barátokkal való versenyzést teszi lehetővé, míg ha úgy tartja kedvünk, akkor akár többjátékos módban is próbára tehetjük tudásunkat. Erre az Xbox LIVE-on és a system linken keresztül nyílik lehetőségünk. Végezetül az Open Race és a Time Attack mód maradt hátra. Előbbi amolyan tutorial, ahol szabadon gyakorolhatunk bármelyik autóval, bármelyik pályán, ezzel is mélyítve vezetői tudásunkat, míg a Time Attack esetében saját szellemautónkkal versenyezve, időre folyik a küzdelem.
A Race Pro pont olyan hűvös és rideg, mint a játékban felbukkanó gépcsodák. A SimBin az egész játék kialakítását, a karriermódot, egyszóval mindent teljesen laposra és szürkére tervezett, ami egy kifejezetten verseny szimulátor esetében valahol megbocsátható, de ha figyelembe vesszük, hogy a konzolra kaptunk már egy színes-szagos Race Driver: GRID-et, és egy felejthető, de némi izgalmat otthonunkba csempésző Need for Speed: Undercovert, akkor ez nagyon kevés. Nincsen harsonaszó, mikor megnyerünk egy versenyt, nem ujjong a közönség, nem lobogtatják a kockás zászlót, így a játékos egy percig sem érzi, hogy valóban egy pilóta bőrében lenne. Virtuális pilótaként pedig nem érezzük a késztetést egy-egy elrontott kanyarvétel, vagy egy rossz féktáv után, hogy ezt az aszfaltcsíkot újra teljesítenünk kell.
A SimBin produkciója emellett látványvilágban is eltörpül a konkurencia mellett. A továbbfejlesztett Lizard Engine szépen kidolgozott környezetet és élethű vasparipákat tár a szemünk elé, de mégis kevés, az összhatás nem az igazi, a konkurencia pedig megint röhög a markába, mert ebben is alulmaradt a Race Pro.
Mint élethű versenyszimulátor, a Race Pro megérdemli a csillagos ötöst. A SimBin megint odatette magát, hiszen ezúttal is brutálisan realista ábrázolást, élethű fizikát és autentikus járgányokat és környezetet kapunk. Azonban az unalmas karriermód, az állandó körbe-körbe körözgetés hosszútávon nem köti le a játékosok figyelmét, így lényegében csak azok találják meg számításaikat, akik vérbeli rajongói a stílusnak és túl tudnak lépni azon az óriási baklövésen, hogy a játék grafikája nem üti meg a konzolos mércét, valamint hogy a tálalás olyan száraz, mint a Dubai Autodrome versenypálya és környéke.
Értékelés: 7,8/10
Tizenegyedik alkalommal rendezi meg a JátékNet az Ország Játéka versenyt, amelyre idén 65 játékot neveztek…
Novemberben jönnek a rosszfiúk (Bad Boys-filmek), lesznek Nicholas Cage- és Dustin Hoffman-válogatások, továbbá érkezik az…
A legendás Star Trek franchise három új, nem mindennapi hadművelettel tér vissza, új hajókat, parancsnokokat…