16 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Pénteken feloldották a God of War 3-ra kiszabott embargót a Sony munkatársai, így a csapból is a játékkal kapcsolatos friss, ropogós információk folytak. Utánajártunk, hogy mi mindenre számíthatunk Kratos következő kalandjában.

A PlayStation fanok körében a God of War, illetve főhőse, Kratos, a nagydarab, kopasz, feltűnően fakó és mérges, spártaiból félistenné avanzsált harcos mára már emblematikus figurának számít. Az első két epizód PS2-re jelent meg, s most érkezik a trilógia záródarabja a Sony következő generációs platformjára, a PS3-ra. Az előző epizódokra is az volt a legjellemzőbb, hogy, mint a Sony házi fejlesztésű darabjai, tökéletesen kihasználták a japán óriáscég konzoljának adottságait, illetve a lenyűgöző látványvilág mellé fantasztikus játékmenetet és történetet nyújtottak.

 

Ezen előzményekből és abból kiindulva, hogy a második epizód egy orbitálisan nagy cliffhangerrel zárult (magyarán ordított egy ütős folytatásért), a rajongók nem kis elvárásokkal lesik a harmadik rész megjelenését. Már csak az a kérdés, hogy a folytatás mennyire váltja majd be a hozzá fűzött reményeket.

 

A történetből ezidáig nem sok részletet engedtek kiszivárogni. Amit eddig tudunk, hogy Kratost legutóbb az Olümposzon felfelé kapaszkodó Gaia (ő a Földanya, minden titánok anyja) hátán láthattuk, így végződött a God of War 2. Holtsápadt spártai barátunkban jelenleg forr a pusztító düh és bosszúvágy, s eldöntötte, hogy nem nyugszik, amíg Zeus meg nem fizet az ellene elkövetett bűnökért. A bosszúhadjáratban egész odáig eljut, hogy újra kirobbantja a mitológiából ismert háborút az istenek és titánok közt. Egyelőre ennyit tudni a háttérről, de már ebből sejthető, hogy nem kis lélegzetvételű ütközetekben lehet majd részünk.

 

Sokáig teljes hírzárlat volt a játék körül. Ennek feloldása után egy bizonyos Stig Asmussen beszélt a programról. Ennek az úriembernek a neve ismerős lehet azok számára, akik a sorozat hátterével is foglalkoztak, ugyanis ő már az első epizód óta a legénység oszlopos tagja. Az első résznél még a pályákért és a látványért felelt, a most készülő epizódnál viszont már a direktori pozíciónak büszke tulajdonosa. Asmussen nem kis célokról beszélt. Azzal indított, hogy ezzel a játékkal akarják meghatározni a játékok új generációját, s mellé ígért a korábbiakhoz képest még pörgősebb, még véresebb játékmenetet, mindezt megfejelve egy kicsit fovábbfejlesztett gondolkodtató szekcióval. A megvalósítást tekintve itt is áll, amit az előző két résznél megszokhattunk, azaz a fejlesztők tökéletesen kihasználják a platform adta lehetőségeket. Ennek megfelelően hősünk, aki jelenleg „Kratos 3.0” címen fut, minden eddiginél kidolgozottabb. Asmussen szerint ilyen modell megalkotása PS2-n képtelenség lett volna. A részletesség fokára utalva elejtette, hogy ahogyan a kamera közeledik hősünkhöz, láthatjuk az izomrostok, az inak mozgását, a bőrén a csaták hegeit, s szinte a pórusait is. Ez a magas szintű kidolgozottság jellemző az ellenfelekre és a környezetre is.

 

A játékmenet kapcsán négy jelentős új elemet említettek. Az első, az úgynevezett „titan gameplay”. Ez arról szól, hogy mivel Kratos újra hadba hívja a titánokat, ők is aktív részesei lesznek az eseményeknek. És itt tényleg gigászi méretű lényekre kell gondolni. Egészen annyira, hogy ők alkotják a pályák egy részét, tehát kalandjaink egy jelentős részét élő, lélegző, mozgó és esetenként harcoló pályákon kell végigvinnünk. Ebből gyakran következik az, hogy a viszonyok megváltoznak, tehát a fent és a lent nem mindig lesznek egzakt fogalmak. A második jelentős újítás, hogy az ellenfelekre felpattanhatunk majd Kratos-szal és saját céljainkra használhatjuk őket. Így például egy frissen megvakított küklopsz kifejezetten jó tömegoszlató erővel bír, a hárpiák hátán ülve érdekes légi ütközetekben lehet részünk, de akár „bombázhatjuk” is a földön gyülekező gyalogos ellent. Ebben az esetben a bomba maga a szárnyas delikvens lesz, tehát gyors váltásokra kell számítani. Már csak azért is, mert az ilyen utazások nem feltétlenül lesznek hosszú életűek. Már csak azért sem, mert ellenfeleink próbálnak ellenkezni, és Kratos nem éppen a finom meggyőzés híve, szóval gyakorta megesik majd, hogy a lágy terelgetés során „kidöglik alólunk a ló”.

 

A következő újdonságot a fegyverrendszerben végzett módosítások jelentik, amiket leginkább az első két rész utáni rajongói visszajelzésekhez igazítottak. Természetesen maradnak a jól ismert lánccal rögzített kardok, amikhez kapunk új kombókat is, de emlegetnek nagyon fantáziadús alternatív eszközöket is, amik kiegészítik majd az arzenálunkat. Ezek közül ténylegesen eddig még csak egy oroszlánfejre emlékeztető harci kesztyűt mutattak be (ami az első trailerben is látható). Ez például tökéletes közelharci tömegoszlató eszköz lesz, de ígérnek sok mást is, részletekbe viszont egyelőre nem bocsátkoztak. A fegyverrendszer legérdekesebb része, hogy ezúttal lehetőségünk lesz a csata hevében váltogatni a fegyverek közt, így valószínűleg eszméletlenül brutális kombinációkat oszthatunk majd ki az ellennek.

 

Végül, de nem utolsósorban az ellenfelek megragadásában és elhajításuknak módjaiban is lesz pár finom változás. A hangsúly ezeknél is a nagy tömegekben érkező ellennel folytatott küzdelmen lesz. Erre is csak egy konkrét példát hoztak eddig, mégpedig azt, amikor Kratos felkapja az egyik rosszarcút és faltörő kosként használja a többiek ellen. Ami egyrészt látványos, másrészt valószínűleg nagyon fájdalmas is lehet. Ezek a változások az új igények miatt születtek. Új igények alatt ellenfelek valóságos hordáit kell érteni, tehát sokkal több rosszfiúval kell szembenéznünk, mint eddig bármikor.

 

Az ellenfelek nem csak számukban változtak. Új tulajdonságuk, hogy változik a harcstílusuk, ha egy parancsnok is van köztük (példának okáért egy kentaur). Ilyenkor célszerű először a vezért kiiktatni, különben megszenvedhetünk a szervezett rohamokkal. Harc közben, ha az adott ellenfél már eleget kapott, ismét a feje fölötti kör szimbólum jelzi, hogy őt bizony ki is lehetne végezni. Ezek a kivégzések a megszokott rendszerben zajlanak majd, tehát a megfelelő időben a megfelelő gombsort kell beütnünk, esetleg egy gombot kellően gyorsan nyomkodnunk, s ha jól csináljuk, eszméletlenül kegyetlen és végzetes mozdulatsort kapunk. A kentaur esetében – ahogyan a trailer is mutatta – ez konkrétan a kibelezést jelenti.

 

Ezek alapján azt hiszem, megnyugodhatnak a rajongók, a trilógia záró darabja úgy néz ki, be fogja váltani a hozzá fűzött reményeket, sőt… Viszont arra a kérdésre, hogy ezt láthatjuk-e még az idén, a válasz valószínűleg nemleges. Már csak azért is, mert a fejlesztők az idei E3 alkalmával szeretnék bejelenteni a megjelenési dátumot, ami arra enged következtetni, hogy bár már egész szépen alakul a játék, azért még vannak benne üres foltok. Azon sem igazán lepődnénk meg, ha csak 2010 karácsonyi szezonját céloznák meg a megjelenéssel, viszont nagyon úgy tűnik, hogy erre bizony, érdemes várni. A PS3 egyik igazán nagy húzóerejű játéka készül…

Legfrissebb bejegyzések

A World of Warships: Legends új, ünnepi tartalmai

A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…

2024-12-20

Worshippers of Cthulhu – Korai Hozzáférés betekintő

A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…

2024-12-17

Jön a Wargaming új mech shootere, a Steel Hunters

Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…

2024-12-13

Temporal Purge: Z – Korai Hozzáférés betekintő

A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…

2024-12-13

Dimensionals – Korai Hozzáférés betekintő

A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…

2024-12-12

New Arc Line – Korai Hozzáférés betekintő

Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…

2024-12-11