Felpörögtek az események az Alan Wake hivatalos oldalán található fórumban, ugyanis a rajongók kérdéseire válaszolt az egyik munkatárs, így sok-sok érdekességet tudhattunk meg a 2006 óta készülő játékról.
Több mint három esztendeje már, hogy a förtelmes filmadaptációt megélt Max Payne-t hegesztő finn Remedy bejelentette legújabb munkáját, az Alan Wake-t, melyben egy csendes kisvárosban, Bright Falls-ban járunk. A 2006-os leleplezést követően a finn gárda eltűnt, és gyakorlatilag évente egy-egy apró hírecskére futotta tőlük, míg tavaly októberben, a Max Payne-mozi premierje kapcsán egy vadonatúj videót és pár képet is elérhetővé tettek.
Ezzel egyidőben pár érdekes információra is szert tettünk, melyet a játék sztorijának írója, Sami Järvi hintett el október elején. Az úriember többek között elárulta, hogy a hosszú fejlesztési idő hátterében az áll, hogy nagyon kis csapatról van szó, így kevés erőforrás áll rendelkezésükre, ráadásul egy nyílt világ felépítése rengeteg időbe telik, főleg akkor, ha profi munkát akarnak végezni. Järvi beismerte, hogy nem túl boldogak a jelenlegi helyzet miatt és sajnálja, hogy sokaknak szomorúságot okoznak ezzel az egésszel, de úgy véli, hogy mindenkinek azaz érdeke, hogy minőségi produkciót adjanak ki a kezük közül.
Az októberi kijelentést csak tovább erősítette egy, a játék fórumán feltett kérdéscsokorra adott válasz bon-bon, melyet a Remedy egyik munkatársa követette el. A fórumon MarkusRMD néven írógató fejlesztő többek között elárulta, hogy amit a legutóbbi videóban jelenetsorokat láttunk, azok mind in-game mozzanatok voltak, kizárólag a játék által használt motorral készült a mozgókép, tehát jó eséllyel így fog festeni a végleges verzió is. A kiadott képeket 1080p-s felbontásban és 4xMSAA mellett lőtték, azonban a megfelelő méretre konvertálás miatt végül 720p-ben tálalták a nagy érdeműnek. Állítólag nincs sok különbség a PC-s és az X360-as verziók külleme között, egyedül annyi, hogy a Microsoft masináján csak 720p-ben lehet majd futtatni a játékot.
Arra, hogy PlayStation 3-ra miért nem fejlesztik a játékot, MarkusRMD igencsak kimerítő választ adott. Amikor 2005-ben a Remedy elhatározta, hogy belevág a fejlesztésbe, akkor egy külsős fejlesztőcsapatnak nagyon nagy nehézségek árán sikerült volna minőségi terméket kisajtolnia magából. Mondanom se kell, hogy iszonyatos költségeket emésztett volna fel a fejlesztés, így egyszerűen nem érte meg belevágni, továbbá akadt bőven olyan produkció, ami bőven lefedte az akkori vásárlói igényeket, vagyis a plusz fejlesztési időt se vállalhatta be a finn gárda. Amúgy a Remedy-nek semmi gondja a Sony-val, jelenleg is alkalmaznak PS3-as programozót, de anyagi megfontolásból, illetve a kitűzött minőség tökéletes teljesítéséhez sajnos le kellett mondaniuk a Sony masinájára való fejlesztésről.
A másolásvédelemmel kapcsolatos kérdésre az a válasz érkezett, hogy a Microsoft valószínűleg nem bonyolítja túl a dolgot, így a Games for Windows logóval járó "kellemetlenségeket" leszámítva, mással nem lesz dolgunk.
És, hogy mikor jelenik meg a játék? Na, erre még mindig nem kaptunk választ! Addig inkább utazzunk vissza kicsit az időben, és lessétek meg a 2006-os E3-on bemutatott kedvcsinálót és a pár hónapja közzé tett mozgóképet. Égbe kiálltó változások szemtanúi lesztek!
A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…
A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…
Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…
A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…
A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…
Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…