Közeledik az év vége, szerkesztőségünk pedig megpróbálta összegyűjteni az általunk legjobbnak tartott idei alkotásokat. Reméljük találtok köztük kedvetekre való címeket!
Battlefield: Bad Company:
Az év végi értékelések többségében rendszerint nem nagyon szokás szerepeltetni év elején vagy év közepén debütál produkciókat, aminek legfőbb oka, hogy rendszerint szeretünk megfeledkezni ezekről a termékekről. Első választásunk éppen ezért egy nyár közepén polcokra került produktum, a Battlefield: Bad Company lett, mely ugyan a majdani többi játékhoz képest viszonylag kevés pontszámot kapott, mégis úgy véltük, hogy a konzolos fronton ez volt az egyik olyan alkotás, mely szemet gyönyörködtető grafikájával, magával ragadó hangulatával és hangulatos többjátékos módjával tuti vásárnak bizonyult 2008-ban. A svéd EA DICE műhelyében érlelt Bad Company ezenkívül sajátos, ámbár nagyon is vicces humorával, valamint a névadó Battlefiled örökségétől való merész váltással mindenképpen helyet kell, hogy kapjon az év végi legjobbak között.
Olvasd el Chilly játéktesztjét
Braid:
Az Xbox Live Arcade fokozatos népszerűségének növekedése egyrészt maga a konzol egyre szélesebb elterjedésének köszönhető, továbbá a játékvilág azon átformálódásának, miszerint egyre többen a casual játékok felé kacsintgatnak. Az emberek szeretnek egy-két órára leülni, kikapcsolódni, az ilyen produktumok pedig pont ezt a célt szolgálják. Ezen alkotások közül idén mégis kiemelkedett egy – illetve kettő, de sajnos a Braid miatt a World of Goo nem fért be -, a Braid, melyet egy magánember hozott tető alá, ráadásul minden egyes fillérét ebbe a játékba ölte, melynek talán nem is fejlesztési költsége rúgott magasra, hanem a hangulatos aláfestő zenék licenszeinek megkaparintása. Mindettől függetlenül hihetetlen minőséget és kreatívitást képviselt a Braid, így nem csoda, hogy Chilly-t is teljesen magával ragadta a fejtörő játék, mely csak azért nem kaphatott 10-ből 10 pontot, mert kicsit borsos az ára!
Olvasd el Chilly játéktesztjét
Burnout Paradise:
Jó ideje haldoklóban volt a Criterion által megálmodot Burnout-franchise, mely az első rész óta nem igazán tudott megújulni, frissességet mutatni, így az év legelején debütált Paradise-szal szemben igencsak magasra tette a mércét a szakma és a teljes játékvilág. Végül mindenkire rácáfoltak a srácok, fantasztikus élményekkel és játékpercekkel gazdagítottak minket, ráadásul a mai napig a tenyerükön hordoznak minket, hiszen sorra jelentik meg az ingyenes vagy épp némi pénzmagért cserébe letölthető DLC-ket, továbbá a következő esztendő elején PC-re is elérhetővé teszik a játékot. Plusz adalék, hogy ezen verzió az úgynevezett Ultimate Boksz formájában gördül fel a polcokra, mely a konzolokra elérhető összes letölthető tartalmat is tartalmazni fogja, így például az új helyszíneket, éjszakai versenyeket vagy a motorkerékpárokat is.
Olvasd el Chilly beszámolóját a hazai premierről
Call of Duty: World at War:
Ki gondolta volna, hogy a 2007-es esztendő év játéka címeit besöprő Call of Duty: Modern Warfare után a Treyarch képes lesz megbirkózni a rá nehezedő teherrel és az előd grafikus motorját felhasználva egy olyan naturális második világháborús záró epizódot hoz tető alá, amely méltó lezárása lesz a sorozatnak. Szerkesztőségünk is teljesen oda meg vissza volt, hiszen a fejlesztőcsapat korábban csakis középszerű termékeiről volt híres, ennek ellenére sikerült hozni az elvárt színvonalat és ugyan semmi újszerűt nem mutatott a játék, néha a jó öreg iparos munka jelenti a biztos garanciát a sikerre. Ettől függetlenül türelmetlenül várjuk, hogy a soron következő CoD-részek mit is mutatnak majd, meg egyáltalán, milyen korban is játszódnak majd!
Dead Space:
Újdonsült cikkírónk, Zotya súlyosan lehúzta az Electronic Arts idei felhozatalának egyik legkiemelkedőbb produkcióját, azonban a többiekkel mély egyetértésben úgy döntöttünk, hogy mindenképpen helyett szorítunk Isaac Clarke űrbéli kalandjainak. Tény, hogy az EA Redwood Shore műhelyében érlelt produkció nem nyújtott eget rengető újításokat és az innen-onnan „kölcsönzött” elemek is kiszúrják a szemünket, a páratlan játékélmény és a tálalt körítés miatt mégis az idei esztendő legjobb túlélő-horrorjáról beszélhetünk.
Fable 2:
Peter Molyneux mindig is innovatív produkcióról volt híres, a brit úriember ezenkívül mindig szeretett nagyon nagyokat álmodni és mondani, melyek többsége természetesen rendszerint nem valósult meg. Hasonló utat járt be a Fable 2 is, ugyanis a Lionhead fejese több ígérete ezúttal sem került be a várva várt folytatásba, mindezektől függetlenül mégis egy olyan masszív kalandban részesít minket a Fable 2, melyet hosszú ideig nem fogunk tudni elfelejteni. A mesés Albion valóban egy lélegző, mesés világ, tele van élettel, főhősünk pedig olyan emberi értékek hordozója és képviselője, hogy a játék előrehaladtával a teljes beleélés garantált.
Olvasd el Chilly játéktesztjét
Fallout 3:
Több mint tíz évvel ezelőtt a néhai Interplay égisze alatt elkészült minden idők egyik legsikeresebb poszt-apokaliptikus környezetbe ágyazott szerepjátéka, a Fallout, mely játékosok millióinak dobogtatta meg szívét. A csapat végül feloszlott – nem rég amúgy újra megnyitotta kapuit -, a jogokat pedig az Elder Scrolls sorozattal népszerűségre szert tett Bethesda Softworks kaparintotta meg. A csapat természetesen nem hagyta parlagon a produkciót, a harmadik rész bejelentését követően pedig rengeteg finomságot megígértek a rajongóknak, akik mindezek ellenére nem igazán bíztak a folytatás sikerében. Végül mindenkire rácáfolt a Bethesda. Tette mindezt úgy a csapat, hogy egy merőben új koncepcióra építette a harmadik részt, hiszen egy majdhogynem FPS-nézetes Falloutot toltak az orrunk alá, azonban a zseniális, teljesen kerek történet, a fantasztikusan megkomponált poszt-apokaliptikus helyszínek, az élvezetes párbeszédek mindezt könnyedén elfelejtették velünk, így nem csoda, hogy kollégánk is magas pontszámmal illette a Fallout 3-at.
Gears of War 2:
Az idei esztendő egyik legjobban várt játéka kétséget kizáróan a Gears of War 2 volt. Az EPIC közreműködésével készülő folytatás első része még 2006 novemberében robbant be a köztudatba, azóta pedig több más játéknak is táptalajt szolgáltatott, hiszen nem egy visszaköszönő elemmel találkozhattunk – pl. fedezékrendszer – más produkciókban. Az anyagi sikert követően tehát nem volt kérdés, hogy Marcus Fenix és a Delta csapat ismét sáskairtásra indul. A kérdés már csak az volt: Vajon sikerül-e überelni az első rész által felállított mércét? A válasz egyértelmű igen, és ez az általam kiosztott pontszámon is meglátszott. 2008-ban a GoW az egyik legmagasabb pontszámot kapta szerkesztőségünktől, tehát egy percig se volt kérdés, hogy itt a helye az összefoglalóban.
Olvasd el Shifty játéktesztjét
Grand Theft Auto IV:
Pont pár napja számoltunk be a GTA-sorozat legújabb darabjának őrületes bevételi adatairól. A kiadó Take Two ugyanis közel 1.5 milliárd dolláros ez évi bevételének közel felét, durván 710 milliót csak a GTA IV termelt ki, tehát egy percig sem fér kétség hozzá, hogy Nico Bellick Liberty City-beli kalandtúrája sikeres volt. Mi magunk is el voltunk ájulva a játéktól, melynek PC-s átiratáról már nem igazán tudunk jókat mondani, de erről hamarosan egy részletesebb beszámolót is olvashattok, ugyanis egyik kollégánk már gőzerővel hegeszti a élményeinek szöveges megfogalmazását.
Olvasd el Shifty élménybeszámolóját
Olvasd el Chilly játéktesztjét
FOLYTATÁSA KÖVETKEZIK…
Tizenegyedik alkalommal rendezi meg a JátékNet az Ország Játéka versenyt, amelyre idén 65 játékot neveztek…
Novemberben jönnek a rosszfiúk (Bad Boys-filmek), lesznek Nicholas Cage- és Dustin Hoffman-válogatások, továbbá érkezik az…
A legendás Star Trek franchise három új, nem mindennapi hadművelettel tér vissza, új hajókat, parancsnokokat…