A szerdai Citadellán tartott bemutatópartin elsők között próbálhattuk ki a pénteken megjelent Gears of War 2-t, melyet a napokban komolyabb tesztelés alá vontunk.
Az első epizód 2006 novemberében látott napvilágot és az EPIC által kínált egyszerűsége ellenére hatalmas sikert aratott. A fejlesztők egyetlen percig sem próbálkoztak különféle stílusok egyvelegével házalni, ez pedig igencsak merész húzás volt a jelenlegi piaci igények ismeretében. Cliff Bleszinski vezető dizájner és csapata egy keményvonalas akciójátékot kínált, mely egy teljesen pofon egyszerű, kézenfekvő, könnyen elsajátítható metódust követett. És pont ez volt az a tényező – na meg a nem elfelejtendő körítés – ami miatt az X360 egyik legsikeresebb és legkeresettebb produkciója lett Marcus Fenix sáskajárása. Ez az egyszerű, velejéig lecsupaszított játékmenet, a csak menni és lőni koncepció mégis egy olyan masszív élményt nyújtott, amit a második résszel csak tovább fokozott az EPIC, így tényleg csak szuperlatívuszokban tudunk majd nyilatkozni a produkcióról.
Érezték is ezt a fejlesztőcsapatnál, ugyanis a jól bevált receptből semmit nem vettek el, ellenben egy olyan titkos adalékkal sikerült fűszerezni az egészet, amivel a folytatás már a fejlesztés kezdeti fázisában a szebb, jobb felfogás kézenfekvő jegyében született meg. Tehát a játékmenet mit sem változott, vagyis továbbra is a bújj fedezékbe és lőjj elvet kell követnünk, viszont mindezt a kezdetektől fogva úgy kapunk az arcunkba, hogy csak állunk és bámulunk. A reformok gyakorlatilag a még több, még grandiózusabb elvet követve lettek bevezetve, tehát továbbra is zseniális pályatervezéssel és könnyedén elsajátítható irányítással lesz dolgunk. A helyszínek változatosak, ötletesen és logikusan felépítettek és egyetlen percig sem maradunk fedezék nélkül. Mindig lesz valami tereptárgy, ami mögé bebújva könnyedén levadászhatjuk a lesből ránk támadó Locust hordákat. Ebben segítségünkre lesznek majd bajtársaink is, habár a maximális pontszám elérése pont itt bicsaklik meg kicsit. Az MI nem mindig van a helyzet magaslatán, így akadnak szituációk, amikor érdemleges saját magunkra hagyatkozni, viszont a legjobb, ha valamelyik haverral vállvetve vetjük bele magunkat a grandiózus összecsapásba. Tesztünk során többször is csatlakozott egy-egy játszópajtás a kalandba és az igazat megvallva frenetikus élmény, amikor egy-egy jól sikerült offenzíva egy előre megbeszélt, ötletes taktika eredménye. A már említett pályatervezés ennek, a manapság már-már kötelező elemnek a jegyében született. A sok-sok lövöldözős jelenetek közé azért sikerült becsempészni a közelharci mozzanatokat is. A játék névjegyének számító láncfűrészes csúzli jóvoltából alkalmunk nyílik végighasítani pár emberhúsra éhes sáskába, ha pedig keveselnénk ezen funkciót, akkor párbajokra is sort keríthetünk, melyek egy-egy leegyszerűsített QTE formájában zajlanak. Ebből természetesen következik, hogy továbbra is megmaradt a regenerálódó életerő, azonban ha mégis elesnénk csata közben, akkor ott vannak társaink, akik bármikor életet lehelhetnek belénk.
Az egyjátékos mód apróbb finomhangolásai mellett természetesen komoly ráncfelvarráson esett át a többjátékos módusz is. A Gears of War egyik erősségének számító mód a második részben a jól bejáratott játéktípusok mellett egy vadonatúj módot is felvonultatott, a Horde-ot. Egy zseniális alapötleten alapuló multiplayer játékmóddal van dolgunk, melyben maximum öten szállhatunk szembe az állandóan özönlő Locust csapatokkal szemben, ráadásul szintén kooperatív módban játszhatunk. Nem lennénk meglepve, ha a következő hetekben ismét a legjobb három valamelyike közé verekedné magát az Xbox LIVE toplistában a GoW 2. Szüksége is van a második résznek a masszív többjátékos opcióra, ugyanis az első részhez hasonlóan a második felvonás is iszonyatosan rövidre sikeredett. Közel tízórányi játékélménnyel bír a szólómód, ami mai szemmel nézve nagyon kevés, viszont mindezt ellensúlyozza az egész grandiózus kivitelezése. Összesen öt fejezetet kapunk, melyek mindegyike komoly meglepetéssel bír és mivel a játék magyar feliratozással került forgalomba, így a történet könnyebb megértése is sokat dob a játékélményen. A történet kezdetektől fogva jóval nagyobb fordulatszámon pörög, a történet előrehaladtával pedig rengeteg drámai fordulatban lesz majd részünk, a helyszínek között pedig egészen elképesztőek is akadnak. Itt megjegyezném, hogy például már a második küldetés látványosabb és izgalmasabb és monumentálisabb, mint az első epizód bármelyik missziója. A fejlesztők sikeresen elérték, hogy az unalom teljes elűzésével és az üresjáratok nullára redukálásával egy majd tízórányi pörgést tártak elénk. Ez esetben szerintem megbocsátható bűn a játék rövidsége.
Grafikai téren is komoly előrelépést ért el az EPIC, pedig már az első rész se volt az a csúnyácska játék. A fejlesztők élve az Unreal Engine 3 adta lehetőségekkel, annak képességeit velejéig kifacsarták és az első felvonás kicsit szürkés, komorabb világa helyett egy színekben gazdag, de a játék háborús életképeihez tökéletesen passzoló megvalósítást eszközöltek. Ezt a vizuális élményt csak tovább fokozza azaz audiovizuális körítés, ami nem sok blockbuster jellemző sajátossága. Kiváló szinkronhangok, fantasztikus és hátborzongató Locust hörgések, továbbá egy zseniálisan megírt forgatókönyv garantálja, hogy teljesen elmerüljünk a játékban, mely drámai betétei mellett úgy éri el, hogy ráaggassuk az epikus jelzőt, hogy egy csipetnyi románcot is belecsempésztek a fejlesztők.
A Gears of War 2-vel az EPIC nagyon magasra helyezte a lécet, így kérdés, hogy az esetleges harmadik rész mivel tudja felülmúlni a november 7-e óta kapható második részt. Nehezen tudjuk elképzelni, hogy mindazt a tömény, adrenalinban tocsogó akciót, a látványos, grandiózus, epikus csatákat, a meseszép, változatos helyszíneket felül lehet múlni, azonban semmi se lehetetlen. Mindenesetre a második részről elmondható, hogy az idei X360 felhozatal legerősebb címe, így nem csodálkozunk azon, hogy a Sony nem nagyon mert harcba szállni a produkcióval, pedig kíváncsiak lettünk volna, hogy a Killzone folytatása képes lett volna megszorongatni Marcus Fenix-et. A sáskáknak nem ment…
9.7/10
A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…
A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…
Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…
A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…
A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…
Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…