Oldal kiválasztása

Deus Ex 3 – Előzetes

Deus Ex 3 – Előzetes
16 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Warren Spector 2000-ben az azóta már megboldogult Ion Storm Inc. vezetőjeként készítette el minden idők egyik legjobb cyberpunk FPS/RPG-jét, mely hamarosan egy harmadik résszel tér vissza.

Nyolc évvel ezelőtt az akkor még viruló Ion Storm Inc. vezetősége – Warren Spector és Harvey Smith – egy olyan produkciót álmodott meg, mely azóta több díjat is besöpört, többek között több Év Játéka címet is. A Deus Ex egyrészt fantasztikusan hangulatos cyberpunk képzelt jövőjével, valamint ügyesen felépített FPS/RPG játékmenetével hódított a játékosok körében. Az első rész története 2050-re tehető, ahol főhősünk JC Denton az UNATCO anti-terrorista szervezet ügynöke, eleinte egy egyszerű terroristaelfogáson vesz részt, ám a dolgok különös folyása miatt belekeveredik egy világméretű összeesküvésbe, melynek során rádöbben, hogy nem minden az, sőt, semmi se az, aminek látszik.

2052-ben egy rejtélyes betegség, a "Szürke Halál" szedi áldozatit és sajnos nincs rá semmiféle gyógymód. Egyetlen cég, a VersaLife gyárt hozzá "Ambrosia" néven ellenszert, de csak nagyon minimális mennyiségben. A szert azonban csak a kiváltságos, gazdag emberek kaphatták meg, így a társadalom hatalmas, lecsúszó rétegeire a biztos pusztulás vár. Reménytelen helyzetükön terrorista csoportok próbálnak segíteni, ilyenek az NSF és a francia Silhouette csoport. Az ENSZ, mely eközben alaposan kinőtte magát, létrehozza saját érdekeinek védelmére a terrorista-elhárító csoportját, ez a UNATCO. Székhelye a New York-i Szabadság-szobor tövében van.

Ezt követően 2003-ban piacra került a folytatás Deus Ex: Invisible War címen, azonban a várt siker elmaradt, ráadásul nagyon. Csúfos bukás lett a folytatás, melyet leginkább a korábbi elemek módosítása és azok rosszul történő elsülése okozott, így legmerészebb álmainkban se hittük volna, hogy az azóta alkotói szabadságra vonuló Spector remekműve egyszer harmadik részt is kap.

Aztán tavaly december magasságában bombaként robbant a hír, hogy a frissen alapított Eidos Montreal kapta a nagy feladatot, elkészítheti a Deus Ex harmadik felvonását. A fejlesztők mindenben próbálnak visszanyúlni az alapokkhoz, még maga Warren Spector és Harvey Smith is áldását adta a projektre, mely nem egy közvetlen folytatás lesz, hanem egy előzményeket elmesélő felvonás, vagyis egy prequel epizód. A történet szerint 2027-ben járunk és egy hétköznapi fickót, Adam Jensent formáljuk majd meg, aki egy privát biztonsági cég alkalmazottja. A Sarif néven ismert cég egyik laboratóriumában dolgozik, ahol a biológiai mutációval foglalatoskodik. Érdekesség, hogy az itt kifejlesztett nanotechnológia egy része visszaköszön a Deus Ex első részében. Egy nap azonban felborul főszereplőnk unalmas hétköznapi munkamenete, ugyanis kommandósok törnek be cégéhez, és a kisérleteit felhasználva iszonyatos vérengzés veszi kezdetét.

Az új sztorin és főhősön kívül azonban minden más elemért visszanyúltak a fejlesztők az első epizódhoz, vagyis ismét a döntéseink befolyásolják majd a játékmenetet, ráadásul RPG produkció lévén dilemmáktól terhes döntéseket kell hoznunk, ami a játék előrehaladtával komolyan kihat majd személyiségünkre. Ezenkívül visszatér a biomechanikus kütyük általi tápolás, a fegyverek sokrétű fejlesztése, valamint a jól átlátható inventory-menedzsment. A harcrendszer komoly reformokon esik át, ugyanis a fejlesztők célja, hogy egy olyan rendszer részesei lehessünk mely egyaránt kielégíti a kezdő és a játékot jól ismerő játékosok igényeit. Ennek megfelelően kihagyják az előző rész nagy baklövésének számító funkciót, miszerint csak egyféle töltény lehet nálad. A pisztolypárbajok esetében csakis célzási képességeink lesznek a döntőek, illetve a történet előrehaladtával megkaparintott tapasztalati pontok jóvoltából rengeteg spéci eszközt aggathatunk karabélyunkra. Érdekesség, hogy ha tűzharcba keveredünk, akkor a nézet TPS perspektívába vált, majd a Gears of Warból jól ismert és manapság oly népszerű fedezékrendszert alkalmazva kell levadásznunk a ránk támadókat. Hasonlóan a GoW-ból átemelt ötlet, hogy életerőnk magától visszatöltődik. Ehhez nem kell mást tenni, mint megfelelő fedezéket keresni és kicsit kifújni magunkat. A biomechanikus kiegészítőkből egyébként legkevesebb húszféle lesz, az álcázás és a harc kategóriáitól egészen a pszichikai és szociális képességekig. Közel húszféle mutáció áll majd rendelkezésünkre, hogy genetikailag módosítsuk képességeinket. Például az egyik ilyen képesség jóvoltából, ha leugrunk egy magas épületről, akkor érkezés előtt hatalmas karok nőnek ki a hátunkból, amik tapadókorongként viselkedve a falhoz tapadnak, ezzel elkerülve, hogy becsapódjunk az aszfaltba, míg egy másik szuperképességgel puszta kézzel üthetünk át tömör betonfalakat, ezzel meglepve az ellenséget.

A lopakodás, mint játékelem ismét visszatér, azonban az előző két résszel ellentétben itt már nemcsak arra kell ügyelnünk, hogy halkan osonjunk a sötétben, hanem az ellenfelek látómezejére is ügyelnünk kell, ugyanis könnyedén kiszúrhatnak minket. Hasonlóan továbbfejlesztett mód a hackerkedés. Biztonsági zárak és ajtók feltörésekor valamilyen frappáns ötlettel meg kell kerülnünk a rendszert. Ilyenkor egy RTS-stílusú mini-játékkal lesz dolgunk, ahol a feltörni kívánt számítógép és mi közöttünk zajlik majd a "csata". Apró csavar, hogy ilyenkor a játék nem áll meg, tehát bármikor ránk támadhatnak, úgyhogy érdemes ilyenkor is fél szemmel sasolni a biztonsági kamerákat vagy a bejáratokat, különben csúnyán pórul járhatunk.

Elvileg valamikor 2009-ben debütál a Deus Ex 3, mely PC-re már biztosan érkezik, azonban a többi lehetséges platform kiléte még titok. Az is biztos, hogy a napokban nálunk is tesztelt Tomb Raider: Underworld grafikus motorjának egy továbbfejlesztett verziója hajtja meg az Eidos Montreal műhelyében készülő produktumot.

Translate »