Az EA egy animációs filmmel igyekezett megfelelő hangulatot teremteni friss túlélő-horrorjához. Megnéztük hogyan sikerült neki…
Igen, a Downfall azt igyekszik elmesélni, hogy mi történt közvetlenül az előtt, hogy a játékos bekapcsolódna az Ishimura borzalmaiba. Dióhéjban arról van szó, hogy a mélyűr egyik tiltott bolygóján egy bányászcsapat dolgozik és a munkálatok során találnak egy titokzatos kőtömböt, mely azon túl, hogy igen egyedi formával bír, telis-tele van idegen szimbólumokkal. A hír hallatára küldi az földi irányítás az Ishimurát és legénységét a bolygóhoz, hogy szállítsák vissza a leletet a földre. Igen ám, de míg a hajó a helyszínre ér, a bányászkolónián rejtélyes, megmagyarázhatatlan és embertelenül brutális halálesetek történnek. Mire az Ishimura megérkezik, jóformán nem marad élő ember a kolónián. A leletet viszont fel kell vinni a hajóra, de az nem érkezik egyedül és a hajón is elszabadul a pokol.
Jelen esetben, úgy gondolom, bocsánatos bűn a spoilerkedés, hiszen aki játszott már a játékkal, tudja hogyan végezte az Ishimura legénysége, akit meg különösebben nem érdekel a játék, az nagy valószínűséggel a filmet sem fogja erőltetni, másrészt már maga a film is a biztonsági főnök utolsó videó-üzenetével indul, melyben közli, hogy a legénység összes tagja halott, és a hajót, rakományával együtt el kell pusztítani. Ezután következik egy flashback, amiben végignézhetjük mi is történt a lelet felfedezésétől a naplóbejegyzésig. Ezzel a húzással konkrétan megöltek minden feszültséget, legalábbis ami a történet alakulásával kapcsolatban merülhetett volna fel a kedves nézőkben, s mindezt a tömény akcióval próbálták pótolni.
Ennek a kivitelezésével nincs is semmi probléma. A grafikai megvalósítás rendben van, végig a manapság jellemző amerikai rajzstílust használták, ami érzésem szerint rendesen merített a japán anime világából – jelen filmnél ez leginkább a vér megvalósításán látszik. A játéknál sokan azt nehezményezték, hogy a karakterekhez képest a világ elég sivár, kidolgozatlan, itt érdekes módon éppen az ellenkezőjéről van szó. A hátterek mindenhol nagyon szépen kivitelezettek, helyenként már-már művészi igényességűek, s ezekhez képest a karaktereket igencsak felületes, elnagyolt módon csapták össze. Összességében ez mégsem igazán zavaró. Márpedig nagy valószínűséggel azért nem, mert szinte folyamatos az akció a rajzfilmben (és most akció alatt brutális darabolást kell érteni), és így az egész valahogyan háttérbe szorul.
Egyik legnagyobb problémám az alkotással az, hogy ahhoz képest, hogy valamiféle magyarázó jelleggel készült, elég sok üres foltot hagy. Így például nem sok derül ki az egyébként elég szektás jellegű vallás hátteréről, azt sem tudjuk meg miért olyan fontos ez a lelet, ami egyébként egyenesen kegytárgy a számukra, és hogy egyáltalán ki és miért adta a parancsot, hogy azon a bolygón kutassanak, amikor az tiltott és így tovább. Ugyanakkor több mint valószínű, hogy azért sántít picit az összkép, mivel megjelent (ha pontosak az értesüléseim) három képregény is és a teljes képet a képregények – film – játék kombinációval kapnánk meg és a cikk írójának kimaradt a képregények rész.
Mindent összevetve egy korrektül kivitelezett animációs film a Dead Space Downfall. Hiányosságai vannak, így például a cselekmény elég elhanyagolható, illetve kellene hozzá némi előismeret, hogy megértse az ember, mi miért történik, ennek következtében az igazi feszültség is elvész, ami azért egy jó horrornak sajátja kellene, hogy legyen. Viszont mindezt egész sikeresen ellensúlyozták a készítők az amerikai animációs színtéren aránylag ritkán látott mértékű brutalitással. Egy unalmas estére magában is megállja a helyét, a játék előtt pedig kifejezetten javallott.
10/6.5
UPDATE: Idő közben sikerült beszereznünk a Downfall előzményeivel foglalkozó teljes képregény-sorozatot. Az érdeklődők erre fáradjanak!
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!
A Knights Within egy ígéretes roguelite játék, mely remek játékokból merít ötleteket, és azokat jól…