A döntés a Tied! A barátságos piros-kék Spidey-ként tisztítod meg Manhattant a szimbióta megszállástól, vagy inkább a fekete ruha nyers brutalitását választod?
Mint tudjuk, filmadaptációt készíteni, alapvetően hálás feladat, mivel a már sikeres film rajongói közül bizonyára szép számmal lesznek vevők a játék verzióra is, függetlenül annak tényleges minőségétől. Ezt a garanciát dobta félre a WoS fejlesztőgárdája, a szabadságért cserébe, amit a történet alakítása terén kapnak. No, de akkor most mit is hoznak ki mindenki kedvenc falmászójából?
A történet szerint Venom – avagy Méreg, kinek hogy tetszik – visszatért a Földre, és magával hozta pár cimboráját is, így jelen pillanatban hősünk otthona, New York város, azon belül is Manhattan idegen megszállás alatt áll és a közkedvelt Pókemberre hárul a feladat, hogy megtisztítsa a várost a földönkívüli betolakodóktól. Természetesen nem teljesen egyedül kell majd szembenéznie a bajjal, rengeteg ismerős arc felbukkan majd a Marvel univerzumból, mind a jó, mind a rossz oldalról.
A játékmenet alapvetően marad a napjainkban igen kedvelt nyitott világú külső nézetes akció. Igazán nagy újítást két téren hoz a WoS. Az egyik, a hatalmas szabadságfok, a másik a harcrendszer. A készítők a szabadságot helyezték a középpontba, pontosabban az ezzel járó döntéskényszert. Szinte minden szituációban legalább két, de általában több megoldási lehetőséget kapunk, s minden egyes döntésünk befolyásolja a történet alakulását. És nem arról van szó, hogy csak a végkifejletre adnak ezzel több alternatívát, de a menet közben felbukkanó karakterekkel való viszonyukra is kihatással lesz viselkedésünk, ugyanis akár a szuperbűnözőkkel is szimpatizálhatunk, ha úgy tartja kedvünk.
A harcrendszer egyik kellemes újítása, hogy a csetepaték helyszíne kötetlen, illetve tetszésünk szerint alakíthatjuk a körülményeket. Így akár a hagyományos módon pofozkodhatunk a földön, de üthetjük az ellent a levegőben is, s mi több, a Spidey játékok történetében először az épületek falain is küzdhetünk, ahol a falmászó van előnyben. Választhatunk majd, abban is, hogy a közkedvelt piros-kék kosztümben nyomulunk, vagy a kevésbé barátságos fekete ruhát öltjük magunkra. A ruhák közti váltás mindössze egy gombnyomást jelent és szintén úttörő módon, a játék folyamán bármikor válthatunk a szerelések között. Természetesen a ruhák nem csak a megjelenést jelentik, befolyásolják a harci stílusunkat is. Míg a hagyományos ruhában az akrobatikus mozdulatoké és a trükköké a főszerep, addig a fekete ruha a nyers brutalitást részesíti előnyben. Ezen választásunk befolyásolja majd a civilek irántunk érzett szimpátiáját is, értelemszerűen ha a destruktív, brutális feketeruhás Pókemberrel nyomulunk, akkor inkább félelmükben fognak sikítozni emberek, míg a klasszikus viselet esetében inkább az örömtől, s éljenezni fognak.
Ezen a ponton jön a képbe a következő kellemesen pont: A világ még sosem volt ennyire élettel teli egyik Pókember játékban sem. A civilekkel, a hősökkel és antihősökkel rengeteg interakciós lehetőségünk lesz és végre a környezetet is lehet majd érdemben rombolni. A falak omlanak, bezúzhatunk kirakatokat, felkaphatjuk, vagy ripityára törhetjük az utcán parkoló kocsikat stb… Ha mindez tényleg így fog működni, akkor a hangulattal bizony nem lesz baj.
Emellé ígérnek még egy okosan megkonstruált karakterfejlődési rendszert is, amelyben értelemszerűen a harcok során szerzett pontjainkért fejleszthetjük a nekünk tetsző képességeket és mozdulatsorokat. Ha hinni lehet a fejlesztők ígéreteinek – és miért ne lehetne -, akkor több tucatnyi kombót tanulhatunk majd meg.
A játék minden platformon elérhető lesz (PS2, PS3, PSP, PC, X360, Wii, Nintendo DS) és állítólag a platformok között semmilyen tartalmi különbség nem lesz, csak az adott gépek teljesítménye szerinti külcsínbeli változások várhatóak. Ha tényleg tartják magukat ehhez a srácok és nem csinálnak olyan csúnyaságot, amilyet anno az Iron Man esetében láthattunk PC-n és PS2-n, akkor bizony egy igen jó kis játéknak nézünk elébe. Minden kiderül október végén…
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!