Ensemble Studios – A bezárás a Halo MMO halálát jelentette
Pár hete jelentette be a Microsoft, hogy a Halo Wars munkálatainak befejezte után szélnek ereszti az Ensemble Studios-t. A bezárás futó projektek leállítását is jelentette. A döntés állítólag pénzügyi okok miatt született meg.
Pár héttel ezelőtt bombaként robbant a hír, miszerint a Microsoft döntése értelmében a Halo Wars munkálatainak befejezte után bezárja az óriáscég az Ensemble Studios-t. A hír futótűzként terjedt a világhálón és a játékosok között komoly felháborodást keltett, hiszen az 1995-ben alapított cégnek köszönhetjük a több millió példányban elkelt Age of Empires-t, annak számos kiegészítőjét és egyik mellékágát, az Age of Mythology-t. Ennek ellenére pénzügyi okokra hivatkozva a Microsoft meghozta a kegyetlen döntést, mely pechjükre idő előtt kiszivárgott.
Shane Kim a Microsoft Game Studios alelnöke a szóbeszéd felröppenése és annak igazolás után egy nyilatkozattal próbálta menteni a menthetőt és kijelentette, hogy ugyan a fejlesztősstúdió sajnálatos módon bezárja kapuit, a csapat egy része egy független csapatként folytatja majd a Halo Wars támogatását, illetve új projektek készítését. Kim azt is fontosnak tartotta megjegyezni, hogy az Age of Empires jogai még mindig a Microsoft kezében vannak és a cég tisztában van vele, hogy rengeteg lehetőség rejlik a sorozatban, így semmiképpen nem fordítanak hátat a PC-s játékosoknak és a sorozat kedvelőinek, ergo valamikor biztosan lesz folytatás.
Az MGS alelnökének sajtólevele után aztán síri csend következett, amit az Ensemble Studios jelenlegi elnöke, Bruce Shelley tört meg blogján egy bejegyzéssel. A főnök elmondása szerint a cég minden tagját sokkolta a bejelentés és még mindig értetlenül állnak a történtek előtt. Nagyon csalódott a gárda, ugyanis ők úgy vélik, hogy egy profitot termelő csapat volt, ráadásul komoly tudású, tehetséges, keményen dolgozó, kreatív szakemberek dolgoznak a stúdiónál, amit manapság nem sok alakulat mondhat el magáról, mert nem könnyű mindezt tető alá hozni. Shelley úgy véli, hogy a világ egyik legjobb fejlesztőcsapatai között tartják számon az iparban a céget, ettől függetlenül úgy tűnik, hogy az MGS jövőbeli terveibe nem fértek bele.
A majdani bezárás több fejlesztés alatt álló projekt leállását is eredményezte. A Gamasutra kémei kiderítették, hogy állítólag gőzerővel folyt egy Halo MMO fejlesztése, amit a meghozott döntés értelmében töröltek. Alant képek is megleshetők Master Chief masszívan multiplayer online kitérőjéről, ami már sajnos sose kerül otthonunkba. Teljes galéria itt leshető meg!