Need for Speed: Undercover – Előzetes
A legendás sorozat évek óta komoly mélyrepülésben van és ki tudja, hogy hol a gödör mélye. A folyamatosan elbaltázott koncepciók után most valami újjal próbálkozik az EA. Vajon sikerül nekik?
Nem nagyon kell az emlékeim mélyén túrnom első komolyabb Need for Speed élményeimért. Kiverhetetlen azaz emlék, amikor első asztali gépemre felkúszott a NFS második része – később az elsővel is szoros barátságot kötöttem -, amit végül szó szerint rongyosra játszottam kölyök koromban. Fantasztikus érzés volt az önfeledt, kötöttségektől mentes száguldásnak átadni magamat, ráadásul mindezt egzotikus helyszíneken, fantasztikus járgányokkal és igencsak okos, habár néha kicsit csaló AI-val tehettem meg. Aztán a tuningolgatós ótvar megvalósítások – nekem már az Underground-tól is felállt a hátamon a szőr – óta az arcade játékok korábbi királya saját magát buktatta meg, ma pedig örülhet, ha udvari bolondként alkalmazzák bárhol is. Az EA is látta, hogy ha nem lép, akkor búcsút inthet az ipar egyik legismertebbb franchise-ának, így a ProStreet után komoly elhatározásra jutott a vezetőség. A fejlesztési időt két évre tolták ki és egy új NFS alapkövét tették le, mely az előzetes hírek szerint talán visszatérítheti a sorozatot a régi mederbe, habár én kicsit óvatos vagyok ezzel kapcsolatban. Az viszont biztos, ez valaminek a kezdete lesz, de az alagút végét még senki se látja…
A módosítások sorát a történet megreformálásával kezdték az EA Black Box munkatársai. Keményvonalas, vérprofi hollywood-i írókat béreltek fel, hogy a sok-sok silány papírra vetett sztori után végre egy, az AAA-kategóriás játékokhoz illő történetet rittyentsenek, amit aztán meg lehet majd fejelni élőszereplős filmbetétekkel, hogy az egész valóban hatásos legyen. Így jött a nagy ötlet. Koppintsunk kicsit A szállítóból, kicsit a Halálos iramban című filmből, azt gyúrjuk össze és akkor egy hatásos egyveleget kapunk, melynek az eredménye a következő lett: Szövetségi ügynökként tengetjük a mindennapjainkat, azonban egy váratlan pillanatban feljebbvalóink komoly megbízatással bíznak meg bennünket. Be kell épülnünk a helyi bűnszervezetbe, hogy a szépen lassan megmászott ranglétra csúcsára érve leleplezzük az egész szövetkezetett, akik az Undercover fiktív városát, Tri-City Bay Area-t uralják. Segítségünkre a szintén szövetségi ügynök Chase Linh – Maggie Q – áll majd rendelkezésünkre, így tőle kapunk utasításokat, illetve rengetegszer kerülünk miatta bajba, vagy épp Linh lesz az, aki megmenti a hátsónkat.
A játékmenetben végre visszatér a szabad verseny érzése, azaz nem lesznek lezárt körpályák, így Tri-City Bay Area három nagy öböl menti városaiban tivornyázhatunk. Palm Harbor, Port Crescent és a Sunset Hills hármasa különböző helyszínek egyvelege, vagyis lehetőségünk lesz lepukkant gyártelepek és kikötők környékén kocsikázni, de akár a zsúfolt belváros utcáin is róhatjuk a köröket, ha pedig egy kis friss levegőre vágyunk, akkor hegyes erdős, kanyonversenyeknek otthont adó helyszínekkel is lesz dolgunk. Nem lesznek éjszakai futamok, ismét visszatér a Most Wanted-ban alkalmazott nappali futam. Ezek szerint reggel hat óra lesz a játékban, vagyis minden állandó fényárban úszik, a színek élénkek és markánsak. A fejlesztők csak "Magic Hour"-nak becézik az új rendszert.
Visszatérnek a rendőrök, amiből egyenesen következik, hogy az állandó hajszák ismét fontos szerephez jutnak. Ismét lesz Bounty-meter, azaz az üldözöttségi szintjelzőnk újra visszakerül, továbbá a rendőrök lekoptatására szolgáló Pursuit Breakerek is helyet kapnak a játékban. Ez jelöli, hogy mely pontokon van lehetőségünk lerázni a minket üldöző rendőröket. Visszatér a nitro és a Speed Breaker is, amit a régi motorosok már jól ismerhetnek a korábbi részekből.
A játékmódokban apróbb változások állnak be, így továbbra is lesz sprintverseny, amiben A pontból kell B-be eljutnunk, illetve lesz Canyon Carbon, azaz a hegyi szerpentineken is vitézkednünk kell. Ellenben kikerült a Drift és a Drag módusz, viszont jön helyette a Highway Battle, ami – ahogy a neve is mutatja – az autópályákon zajlik majd. A cél természetesen, hogy minél előbb teljesítsük a távot, ami viszont érdekes benne, hogy a véletlen generált forgalom komoly galibákat okozhat. A többjátékos módban pedig a Cops N’ Robbers ígérkezik jónak, ami nem más, mint egy csapatalapú mód, amiben 8 sofőr játszik két csapatra bontva. A bűnözők feladata a zsákmány megszerzése és a kijelölt helyre való eljuttatása, míg a zsernyákoknak az a céljuk, hogy mindezt megakadályozzák. Vagyis egyfajta macska-egér játékról van szó.
A rendőrök és a forgalomban részt vevők intelligenciája állítólag minden eddigi résznél jobb lesz. A zsaruk szívósak és nagyon nehéz lesz őket levakarni. Lesznek tapasztaltabb, dörzsöltebb jófiúk, illetve akadnak majd újoncok is, akiket természetesen sokkal könnyebb lesz lerázni. Folyamatosan hallható lesz a kopók rádióbeszélgetése, így érdemes sasolni majd ezeket, mert rengeteg hasznos információra tehetünk így szert. A városi autósok pedig baleseteket okozhatnak, gyorshajtásért kapcsolhatják le őket és végre nem lassú csigaként közlekednek. Ergo valóban részesei a közlekedésnek, mely teljesen új élményt biztosít majd a játéknak.
A grafikáért a ProStreet felpumpolt motorja lesz a felelős, így a játékban ismét lesz törés, habár semmilyen kihatással nem bír majd járgányunk teljesítményre, vagyis sima látványelem lesz csak. Ismét lehetőségünk lesz tuningolni autóinkat, melyet az újragondolt és kiegészített Autosculpttal tehetjük majd meg. A festés mellett optikai elemek ezreit aggathatjuk négy kerekünkre, mely elemek a játék előrehaladtával nyílnak majd meg előttünk, ezzel is nagyobb teljesítményt kisajtolva a vasból. A járműpark az előzetes hírek szerint közel 55 autóval indít, melyek között a legkúlabb asztfaltszaggató csodákkal lesz dolgunk, így lesznek BMW-k, Mercedes-szek és Porsche-k, persze a sor ezzel még nem ért véget.
A Need for Speed: Undercover ugyan nem lep meg minket a november 21-ei megjelenés előtt demóval, azért csak reménykedni tudunk, hogy régi dicsfényéhez méltó epizóddal lep meg minket az EA Black Box.