A tavalyi QuakeCon alkalmával leplezte le az id Software legújabb termékét, a Rage-t, mely az előrejelzések szerint igencsak új színt visz az FPS-játékok világába. Mad Max Beyond Thunderdome
Mindenki tudja, hogy egy hatalmas aszteroida tart planétánk felé, a többség mégis csak remélni tudja, hogy nem találja telibe bolygónkat a hatalmas monstrum. Sajnos az előzetes számítások megcáfolják azon tézisünket, minket semmi sem pusztíthat el, így hát miután kiderül, hogy veszélyben a Föld, az emberiség vezetőit, tudósait és mindenkit, aki egy későbbi élet beindításához szükséges lehet, egy biztonságos mély földalatti bunkerbe menekítenek. A hatalmas világkatasztrófához vezető robbanás után a világ vezetőinek egyetlen célja maradt: Újraépíteni mindent, amiért valaha érdemes volt élni.
Az aszteroida becsapódását követően gyakorlatilag a Föld felszínének jelentős része elpusztult és ezzel egyidőben valószínűleg az élet legapróbb formája is megszűnt létezni ezeken a területeken. A maroknyi túlélők végül sikeresen menekítették ki a robbanást követően a bunkerben menedéket találó embereket, így megkezdődhetet a Föld újbóli benépesítése, a gazdaság beindítása és egy egységes közösség kovácsolása. Amikor végre sikerült megvetnünk újból a lábunkat korábban szebb napokat is megélt otthont adó bolygónkon, akkor hirtelen rá kellett eszmélnünk a szomorú tényre, miszerint nem vagyunk egyedül. A kihalt sivatagokat génmanipulált mutánsok járják, akik következő áldozatokra vadászva barangolnak a semmibe, mindezt gyűlölettel és pusztítás vággyával a szívükben.
A játékban egy névtelen hőst formálunk majd, aki kiszabadulva a bunker fogságából, azonnal új élete egyengetésébe kezd. Hooper elmondása szerint egy hatalmas, nyílt világot barangolhatunk be, mely több lepukkant nagyvárosból áll. Ennek ellenére a fejlesztők egy masszív történetvonalat írtak a játékhoz, így nem kapunk GTA-hoz hasonló hatalmas szabadságot, inkább a sztorimód kapja a nagyobb hangsúlyt, amit lineárisan kell végigtolnunk. Többek között feladatunk lesz saját karrierünk egyengetése is. A városokban elnyerhetjük a vezetők bizalmát és az így szerzett extra pénzből fejleszthetjük majd járgányunkat vagy fegyverarzenálunkat, ezen kívül egyfajta kereskedelmi rendszer is helyet kap a játékban. Zárójelben megjegyezném, hogy lehetőségünk lesz a küldetések sorrendjének teljesítése között választani. Érdekesség, hogy kalandjaink során a hatalmas távolságoknak köszönhetően leginkább járgányukkal fogunk közlekedni, melyet kedvünk szerint alakíthatunk. Rengeteg féle csúzlit varázsolhatunk rá vagy akár a festését is mi választhatjuk ki. Egyszóval egyéniségünknek megfelelő négykerekűvel közlekedhetünk. Utunk során különféle emberi csoportosulásokkal találkozunk, melyek között akadnak barátságosak, de lesznek olyanok is, akikkel jobb, ha nem akasztjuk össze a bajszunkat. Hooper ezt az egészet a Mad Max Beyond Thunderdome-hoz hasonlította. Gyakorlatilag lepukkant városról városra fogunk utazni, utjaink során egyre többet tudunk meg a helyiekről, ami pedig a történet megértésében és előrehaladásában is fontos szerephez jut majd.
A Rage természetesen a manapság nagy népszerűségnek örvendő kooperatív mókát is támogatni fogja, ráadásul a játék adta lehetőségekkel élve, igen csak terebélyes kínálat áll majd a játék rendelkezésére ezen módusz esetében. Az első és legfontosabb, hogy ezen funkció minden platformon elérhető lesz, a különbség csak annyi, hogy PC-n nem lesz osztott képernyős lehetőség. További érdekesség, hogy a fejlesztők ezen móduszt úgy alakítják ki, hogy nem a sztorimódot nyomhatjuk végig vállvetve a haverokkal, azaz teljesen elkülönülve attól fogunk majd párban játszani. Érdekes megoldás, kérdés, hogy akkor pontosan milyen kihívások elé állítanak minket? A járművek is vezethetők lesznek párban. A nagyobb városokban különböző, öldöklő versenyeket is rendeznek, ahol a lét a tét, így jól jön, ha valaki csak az utat figyeli, a másik pedig a buggy-ra helyezett csúzlikkal próbál keresztbe tenni az ellenfeleknek. Mókás, de el lehet gázolni a szörnyeket, igaz, a vérességből kicsit visszavesz most az id Software, ugyanis céljuk, hogy "T", azaz Teen besorolást kapjon a játék. Lehetőségünk lesz különböző oktatópályákon gyakorolni, így járművünk teljes kiismerésével vághatunk neki a kalandoknak. A fejlesztők állítása szerint az FPS-részek leginkább akkor kerülnek előtérbe, amikor járgányunkkal megközelíthetetlen területeket kell felfedeznünk, ezek a jelenetek pedig a szokásos színvonalat képviselve, igencsak gatyába rottyantósra sikeredtek. Ami még érdekesség, hogy lesz a Rage-ben inventory, illetve páncélzat, továbbá minden elhelyezett tárgy vagy NPC-vel való találkozás előre eltervezett, így nincs szó Diablo-féle véletlengenerált elemekről. Ugye ez a masszív RPG-elemek miatt fontos, melyet egy komoly gazdasági háttér támogat majd.
A játék technikai részéről akár külön cikkben is lehetne szót ejteni. Carmack a jó ideje hegesztett id Tech 5-öt ültette a Rage feneke alá, mely az előzetes videók alapján fantasztikusan muzsikál. Kitűnően adja vissza a poszt-apokaliptikus világ hangulatát, továbbá a karakterek kidolgozottsága, illetve az arcanimációs rendszer is verhetetlennek tűnik. Ráadásul a csapat végre hatalmas, nyílt terekkel operál, így az embernek nincs klausztrofób érzése egy-egy küldetés során.
A gárda tevei szerint egy olyan franchise-t sikerül tető alá hozniuk, mint a Quake vagy a Doom, ergo hosszútávra terveznek. Jelenlegi állás szerint a következő két évben szeretnék piacra dobni – talán 2009 második félévében – a játékot, mely X360-on két DLDVD korongon terpeszkedik majd, így kicsit csúnyább lesz a konkurenseknél, hiszen tömöríteni kell a kódot. A PlayStation 3-as verzió természetesen Blu-Ray korongon érkezik, a PC-s meg értelemszerűen mindkét adathordozón kapható lesz.
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!
A Knights Within egy ígéretes roguelite játék, mely remek játékokból merít ötleteket, és azokat jól…