A Crysis felemás sikerét követően ki hitte volna, hogy a tech demónak is felérő produkció első önálló expanzióját a budapesti divízió hegeszti, ráadásul nem is akármilyen minőséget képviselve.
A Crysis Warhead kiegészítő lemezként nem a Crysis eredeti sztorivonalát viszi tovább. A fejlesztők úgy döntöttek, hogy a megismert csapat legőrültebb tagját, Michael Sykes őrmestert, aka Psycho-t formáljuk meg, aki az eredeti kaland során mesterlövész támogatást biztosított számunkra és kalandjaink során nem sűrűn találkoztunk vele. Utolsó találkozásunk ugye a repülőgép-anyahajón volt. A fejlesztők tehát a Crysis történetét párhuzamosan mesélik el, csak teljesen más szemszögből, egy-két újdonsággal kiegészítve. Eleve a hírhedt sziget egy másik oldalából vágunk neki a kalandnak, mely során ismét észak-koreai katonákkal és különféle idegenekkel vívjuk meg saját kis harcunkat. A forrófejű és önveszélyes Psycho-hoz igazítják a fejlesztők az új kalandok lefolyását is.
Az IGN munkatársa szerint a Crysis amolyan macska-egér fogócska volt a dzsungelben, míg a Warheadben szó szerint felrobbantjuk az egész esőerdőt. Ennek megfelelően több pergősebb, akciódúsabb és adrenalinnal átitatott közelharcban lesz részünk. Ehhez persze rengeteg új fegyver és jármű is társul, illetve a nanoruha képességeit is kicsit felturbózták a budapesti srácok. Lesz például dupla géppisztoly, ami tűzerőnk megduplázásával nagyobb hatást tud kifejteni, de az ígéretek szerint a legtöbb csúzli használható lesz majd párban, míg a járművek esetében a jobban felszerelt, erősebb és gyorsabb advanced scout vehicle-t érdemes megemlíteni. Az egyik fejlesztő azonban elárulta, hogy ettől még továbbra is minden a speciális öltözékünk körül forog. Továbbra is taktikák sokaságát építhetjük speciális képességünkre, hiszen a high-tech öltözet adta képességekkel könyedén bánhatunk el katonák egész csoportjával.
Újabb változtatás, hogy míg a Crysisban egy arctalan főhőssel nyomultunk, addig a mostani epizódban a fejlesztők sokkal több és látványosabb átvezető jelentet ígérnek, melyben rengetegszer szembesülünk majd Psycho külsejével, így sokkal közelebb kerülhetünk a karakterhez, aki vakmerősége és forrófejűsége miatt teljesen más, inkább agresszívabb irányba viszi el a mostani expanziót. Bernd Diemer, a játék dizájnere szerint Sykes igazi színes egyéniség, így üde színfoltja lesz a Crysis-nak, ráadásul rombolási vágyát lesz hol kiélni, hiszen sokkal nagyobb bejárható terepeket ígér a CryTek Budapest. A nagyobb szabadság nagyobb pusztítást eredményez, és ezaz, ami az őrmestert élteti.
A látványvilág is apró tupírozáson esett át, ráadásul hazánkfiainak meg kellett szenvednie a tökéletes optimalizálással, melyet végül sikeresen hajtottak végre. A korábban bejelentett gépigény is arról tanúskodik, hogy nem kell végre erőmű a Crysis Warhead futtatásához, ráadásul mindez nem párosul a látvány feladásával, azaz egy kisebb teljesítményű vason is simán játszható lesz magas grafikus beállítások mellett a játék. Nem kis teljesítmény mindez, hiszen a korábbi problémák egyikét ezzel azonnal kiiktatta a budapesti divízió, így valószínűleg sokkal több játékos számára lesz kecsegtető választás a a stuff. Változásokat eszközöltek a particle systemben, illetve az ambient lighting rendszerben is, ami tulajdonképpen a fényviszonyok tökéletes megjelenítéséért felelős. Ezen kívül az új Nvidia drivereket is tökéletesen kezeli majd a Warhed, továbbá a játék 3D-s alkalmazásai barátságosabb viszonyt ápol a Vista Service Pack 1-gyel.
A kalózkodásra egy teljesen új védelmi rendszert terveztek a Warheadhez, igaz egyelőre nem tudni, hogy mennyire el az új rendszer a játékosok tetszését. Cevat Yerli, a Crytek CEO-ja úgy nyilatkozott, hogy komoly dilemma ez minden fejlesztő számára, hiszen azon felhasználókkal szúrnak ki ilyenkor, akik támogatják őket a korongok megvásárlásával. Elmondása szerint 100 ember letölti a játékot, akkor azzal a tízzel szúrnak ki egy komolyabb védelem esetén, aki megvásárolta a játékot, ők pedig joggal emelik fel a hangjukat. Ilyenkor kompromisszumokat kell kötni, ami nem mindig sikerül. Yerli az egekig magasztalt a budapesti fejlesztők munkáját. Szerinte új szín és életet leheltek a sorozatba, mely mindenképpen előnyére válik a franchise-nak. A budapesti stúdió vezetője, Kristoffer Waardahl elárulta, hogy főleg stratégiai játékok terén szerzett tapasztalattal rendelkező fejlesztők dolgoznak a cégnél, így az FPS-ek világában nem voltak otthon. Ennek ellenére ez a veterán gárda képes volt egy komplex produkciót az asztalra tenni.
A többjátékos mód is teljes újraértelmezést kapott. A Crysis Wars névre keresztelt szekció új és még nagyobb térképeket vonultat majd fel, ezen kívül új játékmódok sokaságára lehet számítani. A fejlesztők ígérete szerint komoly hangsúlyt fektettek az egyensúly tökéletesítésére, így sokkal kiegyensúlyozottabb, látványosabb mérkőzésekre számíthatnak a játékosok.
A Crysis Warhead méltó "folytatása" lesz a Crysis-nak és külön öröm, hogy egy hazai fejlesztőcsapat kápráztatja el szeptember második felében a világot. A kizárólag PC-re készülő Crysis Warhead szeptember 12-től lesz megvásárolható, ami természetesen webshopunk virtuális polcán is helyet foglal majd.
Kint jártunk a megújult PlayIT-en. Felnőtt-gamer beszámoló következik...
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…