Demigod – Előzetes
A Gas Powered Games CEO-ja, Chris Taylor otthonosan mozog a szerepjátékok és stratégiai alkotások útvesztőiben, így hát miért ne próbálná meg vegyíteni a két stílust, ráadásul egy olyan modifikációra alapozva, mely minden idők egyik legsikeresebb játéka.
Ha visszatekintünk Chris Taylor pályafutásának éveire, akkor egyértelműen látszik, hogy a Gas Powered Games jelenlegi vezére csakis olyan stílusokban alkotott maradandót, mint a szerepjátékok és valós idejű stratégiai produkciók, így hát miért lenne meglepő, ha az 1997-es Total Annihalition, a Diablo konkurensének kikiálltott Dungeon Siege-sorozat és a nem rég elkészült Supreme Commander kreátora a két imádott játékstílusát vegyítve alkotna egy egyveleget, ráadásul egy olyan alapra helyezve, ami garantálja, hogy minőségi szórakozásban lesz részünk.
Igaz, ami igaz, a két stílus keveredése nem új keletű dolog, de Taylor valami egészen egyedi körítéssel próbálja meg tálalni, amihez a WarCraft III mai napig legnépszerűbb modifikációját, a Defense of the Ancients vette alapul. Aki esetleg nem ismerni a modot, annak röviden vázolnám, hogy mi is a Blizzard sikerjátékához készült kis móka lényege. A modifikációban minden játékos egyetlen hőst formál meg, vagyis nem kell foglalkoznunk olyan mellékcselekvésekkel, mint a bázisépítés vagy a nyersanyagok kibányászása. Egyetlen célja van a játéknak, az ellenfél bázisának földbe döngölése, amihez persze különböző segítségek és képességek árán jutunk el. A Defense of the Ancients-ben például 98 különböző képességű hős bőrébe bújva indulhatunk a csatatérre, melyek között akadnak olyan varázsló tudással bíró egyedek, akik egységek megidézésével hívnak támogatást, mások pedig különböző trükköket vetnek be a végső győzelem megszerzéséhez.
Taylor végülis ezen elemekre építve fejleszti a Demigodot, a különbség a grafikában, a teljesen új és egyedi környezetben, a különböző képességű félistenekben rejlik, illetve nem elfelejtendő, hogy ebben a játékban az akció is domináns szerepet kap, hiszen itt közvetlenül irányítható karaktereink lesznek. Ugyan komoly háttértörténetet nem rittyentettek a produktum köré, azért a félistenek történetét valamennyire kidolgozta a gárda, igaz, a hangsúly most tényleg nem a körítésen van, hanem a kőkemény, végeláthatatlan akción és tápoláson. Jelenleg közel 10-15 demigod készült el, az ígéretek szerint azonban közel 40-50 félisten közül válogathatunk, így a paletta igencsak szélesnek ígérkezik, akik között olyan érdekes teremtményeket találunk, mint a tűzelementál, az újjáélesztett generális, farkasember, fényes páncélú lovag, egy semmiből védelmi épületeket felhúzó mérnök és egy két lábon járkáló kastély, egy kétfejű gólem, és egy csinos hölgy, akinek képességeit egyelőre még hét pecsétes titokként őrzik a Gas Powered Games munkatársai.
Minden egyes tettünkért tapasztalati pont lesz cserébe a jutalmunk, így függetlenül attól, hogy ellenséges katonák hordáit, vagy semleges lényeket küldünk a túlvilágra, esetleg elfoglalunk vagy megsemmisítünk egy stratégiailag fontos célpontot ,pontokat kapunk, amit természetesen különböző képességeink között oszthatunk szint. A folyamatos szintlépés eredményeként új képességek birtokába kerülünk, és minden egyes félisten más és más varázslatokat vagy támadásokat vehet igénybe. Egyes ténykedéseinkért majd arany is jár, így annak elköltésére is lehetőségünk nyílik, habár egyelőre még nem ismert a játék ezen pontjának pontos menete, de az már biztos, hogy adott hősünknek különböző tárgyakat, bónuszokat vásárolhatunk.
A Demigod rendelkezni fog ugyan szólómóddal, a játék lényege mégsem ebben rejlik majd. Az egyjátékos kampány végigküzdése inkább egyfajta tutorial módnak fogható fel, ugyanis ilyenkor ismerhetjük ki az adott térképeket, a különböző taktikai elemeket és persze választott félistenünk képességeit, így amikor a valódi, többjátékos összecsapásokra kerül sor már képzett, harcedzett harcosként indulhatunk szerencsét próbálni. Az említett térképek is sokszínűnek ígérkeznek, ugyanis lesznek minket támogató, de akár ellenünk szegülő falvak – itt kereskedelemre is lehetőség nyílik -, aztán különböző bónuszokat biztosító helyek, mint például a pénzt termelő bányák, manát regeneráló szentélyek.
A többjátékos módusz kétfős csatározások mellett a 16 fős összecsapásokat is támogatja, ráadásul Taylor nem titkolja, hogy kooperatív lehetőség is helyet kap a játékban, így igencsak komoly szavatossággal bír majd a jövőre érkező alkotás. Komoly taktikázás és csapatmunka jellemzi majd ezt a módot, melyet nagyban segít a beépített klánrendszer és a hangkommunikáció, amit pálya- és modszerkesztővel tesz teljes egésszé a csapat.
A Demigod megjelenése kisebb csúszás után végülis 2009 februárja lett, így bőven van még ideje a srácoknak csiszolni és fejleszteni a játékot, mely kizárólag PC-re érkezik.