16 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Pandemic Studios visszanyúl a gyökerekhez és a Star Wars varázslatos univerzuma után egy másik mesebeli világ képeit elevenítik meg!

Az Electronic Arts a Battle for Middle-Earth folytatása óta nem nyúlt hozzá a Tolkien eposzán alapuló Gyűrűk Ura-témához, így mindenki feszült figyelemmel követte a kaliforniaiak és a jogokat birtokló cég közötti egyeztetést, melyet végül siker koronázott, hiszen az EA hosszú évekre ismét bebetonozta magának a licenszeket, így csakis égiszük alatt jelenhet meg témába vágó játék. Szerencsére most nem sokat ültek a babérjaikon és a nem rég felvásárolt Pandemic csapatát azonnal megbízták egy új projekttel. A gárda eddig olyan nevekkel bizonyított, mint a Star Wars: Battlefront-széria, a Full Spectrum Warrior vagy a Mercenaries, így a másfél hónappal ezelőtti leleplezés után nyugodtan dőlhettünk hátra fotelunkban, hiszen biztosak lehettünk benne, hogy minőségi árut készít a csapat.

A játéktörténelem idáig íródott krónikái szerint még nem volt olyan készülő projektre példa, mint amilyet most a Pandemic szeretne elkövetni. A fejlesztők igazából a Battlefrontnál már jól bevált receptet szeretnék tovább tökéletesíteni, így lényegi újítások garmadájára senki ne számítson, ellenben egy bombabiztos minőségi, kifejezetten többjátékos módra kihegyezett játékra igen.

A tervek szerint az epikus hősköltemény mindenki által ismert véres, monumentális ütközetei – Helm szurdok, Vasudvard, stb. – mellett eddig soha nem látott helyszíneken is próbára tehetjük majd harci tudásunkat. Ha hinni lehet az előzetes híreknek, akkor olyan ismert csatákat élhetünk újra, mint a törpök világának központjában, Móriában zajló orkok elleni ütközetet vagy akár Minas Morgul elképzelt ostromában is részt vehetünk.  Ezen kívül olyan helyszíneken vívhatjuk meg saját, interaktív csatáinkat, mint Minas Tirith, a Megye, Széltető, Minas Morgul, a Fekete Kapu és persze a Pelennor mezők. Mindezt megfejelik a fejlesztők mindkét oldal ismert karaktereinek játszhatóságával, így végre nem csak Szürke Gandalf és a Gyűrű Szövetsége többi tagjával kaszabolhatjuk a bűzös uruk-hai orkokat, hanem a másik oldal ismert karaktereivel is neki vághatunk a kalandoknak. Ha úgy támad kedvünk, akkor Balroggal ismét a túlvilágra küldhetjük Gandalfot, de akár Szarumánnal vagy Szauronnal az élen megfordíthatjuk a csata kimenetelét és Tolkien elképzelt meséjének végkifejletének csúfos bukását is elérhetjük. Középfölde porig rombolva, minden a lángokban és csak pusztítás és fájdalom zúdul rá a korábban szebb napokat is látott birodalomra. Emberek, törpék és tündék szövetsége pedig végleg a múlté, láncsorba verve, rabszolgaként tengethetik a továbbiakban mindennapjaikat.

A tapasztalati pontokon "megvehető" speciális karakterek mellett természetesen "mezei" harcosok bőrébe is bújhatunk. Így eshet meg, hogy négy karakter-osztály közül válogathatunk. A sima mezei harcos a közelharcokban jeleskedik majd, míg az íjász mondanom se kell, hogy a távolabbi célpontok likvidilásában válhat hasznunkra egy-egy ütközetben. A felderítő amolyan kém módjára sunyiban, lesből támad és az esetek többségében észrevehetetlen, míg a mágus a varázslatokon kívül gyógyítani is képes lesz. Hogy a Pandemic tovább fokozza a játékélményt, hősöket kaphatunk meg egyes pontok elérésével és persze irányíthatjuk is őket.

A játékmenet továbbra is a jól megszokott területelfoglaláson alapszik, azaz csak akkor tudunk előrejutni egy-egy térképen, ha a meghatározott gócpontokat szépen elfoglaltuk és védelmi rendszerünkkel biztosítottuk azt. A többjátékos módban a rendszer egyszerre 150 egységet képes majd megjeleníteni és ebből összesen 8 ember lehet hús-vér. Elsőre furán hangzik, hiszen a hatalmas térképeken a 4-4 fős csapatok pillanatok elvesznek, ellenben a Pandemic úgy határozott, hogy ezeket a grandiózus csatákat 4 fős csapatok vívják majd egymással, míg a másik 75 egységet az MI vezérli. Ráadásul mindezt úgy alakították ki, hogy tetteinknek és az adott helyzetnek megfelelően cselekednek majd egységeink, akik között olyan ismert harcosokat fedezetünk majd fel, mint a barlangi trollt, olifántot vagy az enteket.

A multiplayer móka mellett egyjátékos kampány végigküzdésére is lehetőségünk lesz. A négyfős kooperatív lehetőséget ígérő móduszban akár a jó, akár a rossz oldalon is végigjátszhatjuk a Gyűrűk Ura már ismert történetét, igaz, a Pandemic tagjai a "rossz" oldalon egy alternatív mesét rittyentettek, hiszen ez idáig ez a része nem volt ismert a történetnek. Ezek szerint a történet kezdetén egy Gyűrűlidérc bőrébe bújva kell a hobbitokat legyűrnünk, hogy megszerezve az Egy Gyűrűt, azt Szauronnak visszaszolgáltatva leigázzuk egész Középföldét.

Az előrejelzések szerint idén ősszel érkezik a legújabb Gyűrűk Ura témát feszegető adaptáció, mely PC-re, X360-ra és PS3-ra is megvásárolható lesz.

Legfrissebb bejegyzések

A World of Warships: Legends új, ünnepi tartalmai

A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…

2024-12-20

Worshippers of Cthulhu – Korai Hozzáférés betekintő

A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…

2024-12-17

Jön a Wargaming új mech shootere, a Steel Hunters

Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…

2024-12-13

Temporal Purge: Z – Korai Hozzáférés betekintő

A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…

2024-12-13

Dimensionals – Korai Hozzáférés betekintő

A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…

2024-12-12

New Arc Line – Korai Hozzáférés betekintő

Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…

2024-12-11