Will Smith lassan minden nyáron kijön valami kasszarobbantónak ígérkező produkcióval. Az egyre felkapottabb színész vajon most is sikeresen csábítja a pénztárakhoz a mozinézőket?
Hancock a szuperhősökről kialakult képet próbálja megcáfolni. Hősünk mintapéldája a léhűtő, alkoholista, bunkó, nemtörődöm, boldogtalan embereknek, akik saját kis világukban érzik jól magukat. És ha ez még nem lenne elég, akkor hiába menti meg emberek százai életét Los Angeles-ben, amihez nyúl, az általában balul sül el. Az állandó pusztítást és rombolást természetesen a város vezetősége és a lakosság sem nézi jó szemmel. Miért is nézni, hiszen az Ő pénzükből kell mindazt helyrehozni, amit Hancock hanyag eleganciával rombol porig pillanatok alatt. Los Angeles lakosságának a türelme pedig véges, így legszívesebben mindenki egy másik városban – vagy börtönben – látná szívesen bunkó főhősünket, azonban egy nap minden megváltozik. Ray Embrey egy pocsék PR-menedzser, aki legújabb ötletét próbálja rásózni a nagy multikra, kevés sikerrel. Az egyik sikertelen tárgyalásról hazafelé tartván komoly galibába keveredik. A hatalmas dugóban "beszorul" a sorompók közé miközben a vonat rendíthetetlenül nyomul előre, hogy végül Ray végzeteként az esti hírekben halljunk viszont róla. Aztán jön Hancock, aki a maga módján, de megmenti Embrey életét, aki viszonzásul felajánlja, hogy segít Smith imidzsét rendbe hozni. A pocsék szónoklatiról híres PR-os végül lehetőséget kap Hancocktól, ami egyben a mozi teljes vesztét is jelenti!
A vesztét, mert a film kilencven percéből körülbelül az első harminc, maximum negyven perc az igazán élvezhető. Pont azok a snittek a mosolyfakasztóak, melyekben Hancock igazi kőbunkóként viselkedve alázza porrá az anyázó civil lakosságot. A rendező, a forgatókönyvírók és a producerek azonban nem mertek 19-re 21-et húzni, amiért hatalmas kár. A film közepétől kicsit olyan érzésem támadt, hogy meghátrált a stúdió vezetősége és a jobb korosztály besorolás érdekében limonádéval öntötték nyakon a filmet. Ráadásul mindezt annyira trehány módon tették, hogy a korábban élvezetes poénok is feledésbe merülnek, mert a mozi közepétől durván 15 percenként kapunk az arcunkba egy ütős poént. Ezt megelőzően gyakorlatilag percenként cikáztak a mókásabbnál mókásabb jelenetek és a fél mozi tényleg őszintén kacarászott a mozzanatokon. Végezetül a fantáziaszegény forgatókönyvírók rúgták ki a sámlit a film alól. Mikor már kezdené elviselni szerencsétlen mozijegyet váltó néző, hogy Hancock bunkó stílusát levetkőzve végre jófiú lesz, akkor mindezt egyetlen egy jelenetben csillogtathatja. Sajnos az már mellékes, hogy ez a jelenet a látványon felül valóban viccesre sikeredet, de hogy az új történetszál gyakorlatilag 10 percben le legyen zavarva, az megengedhetetlen. Ráadásul ezek után egy új és teljesen értelmetlen történetszálat húznak elő a kalapból szerencsétlenek. De miért? Hogy Charlize Theron gyönyörű smaragdzöld szemei és bombasztikus alakja mellett végre valami munkája is akadjon és dolgozzon meg a pénzéért? Ezt a poént direkt nem lövöm le, legyen valami meglepetés is a történetből, még akkor is, ha Smith és Theron első találkozása után sejteni lehet, hogy az Ő kapcsolatuk még kibontásra vár…
A színészek közül egyértelműen Smith-ről lehetne csak szuperlatívuszokban beszélni. Nehéz is a többiekről érdemben nyilatkozni, ugyanis a mozi teljes egészében Hancockra összpontosít, így a többiek csak statisztaként lehetnek jelen Smith mellett, aki a tajparaszt, kiállhatatlan figurát zseniálisan formálja meg. Ha hasonlítani szeretném valakihez, akkor egyértelműen Doktor House karaktere jutna eszembe és higgyétek el, simán egy ligában játszana a két karakter. Theron szerepe teljesen súlytalan, csak az utolsó 15-20 percben jut igazán szóhoz, a Ray Embrey-t megformáló Jason Bateman sem véste magát az emlékezetünkbe. De erről nem ők tehetnek!
Az előzetes videók alapján reményekkel telve ültem be a moziba és bíztam benne, hogy az idei nyár, de talán az elmúlt évek egyik legjobb vígjátékának lehetek majd szemtanúja. Sajnos a film csak 30 percig hitette el velem, hogy erre sor kerülhet, utána a producerek gyávaságának és pénzéhségének köszönhetően saját maguk ölték ki a film a lényegét. Nem is értem, miért nem kockáztattak, hiszen a Doktor House-ban egyszer már bejött, miért nem lehetett volna ez egy egész estés moziban, másfél órán keresztül a nézőre zúdítani? Biztos vagyok benne, hogy zabálta volna a nép a bunkó, beszólogatós, alázós stílust, főleg azért, mert mindezt olyan kulturált keretek között tálalta rendező a film első felében, amire nyugodt szívvel mondhatjuk, hogy kisebbek is beülhetnek rá.
10/7.5
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!