Brendan Fraser, azaz Rick O’Connell ismét összeakasztja a bajszát egy múmiával. Igaz, ezúttal nem Egyiptomban, hanem kicsit keletebbre, Ázsiában kerül galibába az O’Connell család.
Több mint 2000 évvel ezelőtt Kínát a kegyetlen, félelmet nem ismerő és közel 10 000 fős hadsereggel rendelkező Han császár irányította. Uralma alá hajtotta az összes tartomány uralkodóit, hogy egységes Kínai Birodalmat hozzon létre. A könyörtelen tetteiről ismert császár, aki Sárkánycsászárként is emlegettek rabszolgasorba hajtva népét megépítette a Nagy Falat és miután sikerült totális diktatúrát kiépítenie és irányítania a legfőbb elemeket – tűz, víz, fa, fém – már csak egyetlen egy célja volt: Az örök élet titkának megkaparintása, melyet csak Kína egyik legismertebb boszorkánya, Zijuan ismert. Végül szerelmét megbosszulva, az ármánykodó varázslónő örök álomba küldi a Sárkánycsászárt tízezer harcosával együtt, így váltak hatalmas, néma agyaghadsereggé. Ám amikor az ifjú kalandort, Alex O’Connellt egy trükkel ráveszik, hogy ébressze fel az uralkodót az örök álomból, a merész kis régész kénytelen azok segítségét kérni, akik jobban értenek a feltámadt múmiákhoz, mint ő: a szüleiét.
Stephen Sommers egyéb elfoglaltságai miatt sajnos nem tudta elvállalni a harmadik Múmia rendezését – milyen kár -, így a helyébe egy tapasztalt akciófilmest, azt a Rob Cohent ültette a stúdió, aki korábban az xXx-szel és a Halálos iramban című filmekkel került be a köztudatba. Az úriemberről érdemes tudni, hogy a rendezés előtt antropológiát tanult és különösen érdekli Ázsia és annak történelme, így régi vágyálma vált valóra, amikor a keleti kultúra bölcsőjében forgathatott.
A rendező személyének változása, valamint a helyszín újítása mellett még egy változást is el kellett szenvednie a filmnek. Történetesen Rachel Weisz családi okokra és a gyenge forgatókönyvre hivatkozva inkább nem vállalta be a harmadik részt, így helyére a leginkább a Vészhelyzetből ismer Maria Bello ugrott be, aki ugyan tehetséges színésznőnek tart szerkesztőségünk, most mégis úgy érezzük, hogy Evy-ről kialakult képünket egy pillanat alatt sikerült hazavágnia. Sehol sincs az a bájos hölgy, aki állandó galibába keveredve hívta fel magára a figyelmet, aki az elmúlt két rész egyértelmű humorforrásaként volt jelen. Erről persze nem tehet Bello, ugyanis a forgatókönyv kapásból Arany Málna-díjas nálunk. Ötlettelen és izzadságszagú, a poénok nem sülnek el jól, a színészek szájába rágott mondatokból hiányzik az élet a moziban ülők pedig fapofával követik az eseményeket. És sajnos a gondok már az első perctől fogva kézzel tapinthatóak. Már a film elején elsütött, előző részekre visszakacsintgatós poénokból sejteni lehet, hogy ingerszegény alkotással lesz dolgunk. Pedig ez egy kalandfilm lenne, melyből még az igazi, látványos kaland is kimarad. A CGI nevetséges, a Han császár által kiirtott parasztokból álló múmia hadsereg és az agyaghadsereg küzdelméből alig mutatnak valamit, pedig a film egyik fő mozzanata lenne vagy mi a szösz.
A Múmia – A Sárkánycsászár sírja újabb példája annak, hogyan kell egy amúgy jónak ígérkező alapanyagból pocsék végterméket készíteni. Jó húzásnak bizonyulhatott volna a helyszín és a főgonosz változtatása, de az összecsapott forgatókönyv teljesen hazavágja az egész filmet, amit még Rachel Weisz személye sem mentett volna meg a totális buktától. A film pont úgy roskad össze, ahogy az utolsó jelenetben a Sárkánycsászár birodalma…kártyavárként!
5.6/10
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!
A Knights Within egy ígéretes roguelite játék, mely remek játékokból merít ötleteket, és azokat jól…
Az Oxide games műhelyéből érkezett egy 4X játék, ahol a győzelemnek nem feltétele az, hogy…