A brit titkosszolgálat újdonsült ügynöke, a 007-es első komolyabb küldetésén már bizonyította rátermettségét, de vajon a folytatásban is mellé áll Fortuna?
A Quantum of Solace történetfonala a Casino Royale után pár órával később folytatódik. Mivel a fejlesztők a november 7-én mozikba kerülő film alapjaira építve készítik a játékot, így "kénytelenek" voltak az összemosódó történetszálak miatt a Casino Royale főbb mozzanatait is belecsempészni az alkotásba, mégis a jelenetek többsége mind olyan, ami a filmben/filmekben csak érintőlegesen van jelen, azaz kitűnő kiegészítés lesz a James Bond 007: Quantum of Solace-adaptációja, hiszen rengeteg mellékszálat ismerhetünk így meg. Ezen kívül a jól ismert helyszínek mindegyikén tiszteletünket tesszük, így küldetéseink olyan egzotikus vidékekre szólítanak minket, mint Ausztria, Olaszország, Bolívia, Prága, Madagaszkár vagy Montenegro.
A játék első és legfontosabb említésre méltó erőssége a grafikus motor. Az Infinity Ward kegyes volt a Treyach-hoz, így nem csak szakembereket biztosított a csapat számára, hanem a Call of Duty 4 grafikus motorját is, melynek egy módosított, értelemszerűen felpumpolt változata dübörög majd a Bond-játék alatt. A szebb és látványosabb megvalósítások mellett az egyik újítása a motornak, hogy Daniel Craig, akció közben több perspektívából lesz nyomon követhető. A fejlesztők a Rainbow Six: Vegas 2-höz hasonló kamerarendszert fejlesztettek ki, melynek értelmében a fal melletti lopakodás vagy létrán való felmászás során a first-person nézetből 3D-s, külső nézetbe vált át a kamera. Ez a fal mögüli kikandikálást és pontosabb célzást segíti elő, illetve a filmszerű élmény fokozása érdekében volt elengedhetetlen eszköze a fejlesztőknek. A motor természetesen lehetővé teszi a fizika adta törvények teljeskörű kihasználását, így ha épp nem lopakodva próbálunk likvidálni egy-egy ellenséget, akkor akár kihasználva a vékony falak lehetőségét, át is lőhetünk azon. Állítólag lesznek úgynevezett "bossfightok", melyekben valamilyen szemfüles trükkel kell a másvilágra küldenünk a világ megrontóit. Ilyen lehet például a Casino Royale elején látható parkour jelenetekkel tarkított jelenet, melyben egy Mollaka nevű fazont kell üldöznünk és a nambutui követség elérése előtt fülön kellene csípnünk.
A küldetések teljesítésében nem szabnak a fejlesztők korlátokat, így mindenféle büntetés kiosztása nélkül szabadon gyilkolhatunk, de akár cselezve, lopakodva, sunyi módon is végezhetjük a dolgunkat. Az IGN munkatársa a sajtósok számára tartott prezentáción fel is tette a kérdést, hogy igazából miért is akciójátékról beszélünk, amikor hősünk nincs is állandó tűzharc alatt. A válasz végül a részletekben keresendő, ugyanis a kedves kolléga a bemutatott prezentáció után rájött a lényegre. A Treyarch szakít a hagyományokkal és nem egy vérbeli FPS-t készít, hanem egy olyan játékot, melyben a körítésnek is fontos szerepe lesz. Az egész adaptációból árad a James Bond-hangulat. A látott demonstrációban például Velence romos, múzeumi épületeiben járunk, a napfény sejtelmesen átszűrődik az ablakokon és szabadon vág keresztül a tetőkön. Az épület lassan süllyed és a nyikorgó, nem túl biztonságos szint egyszer csak megroskadt végül az épület lassan a víz martalékává válik, a feszültség pedig kézzel tapintható. Egyszóval teljesen átjön a város és nem utolsó sorban a film hangulata.
A Casino Royale és a Quantum of Solace is szegényes kütyü felhozataláról híres, így a fejlesztők se zsúfolhattak mindenféle szuperkütyüt a játékba. Éppen ezért egyetlen egy PDA áll a rendelkezésünkre, mely ugyan multifunkciónális, mégis sok mindenre nem használható. Ellenben kitűnően segít lokalizálni az őrök helyzetét, ráadásul nem csak azt tudhatjuk meg a PDA segítségével, hogy hol járnak, hanem azt is, hogy merre néznek. A többi lényegi részt az engine megoldja, így figyeli, hogy mekkora zajt csapunk egy-egy gyilkolásnál vagy csak szimplán lopakodás közben.
Természetesen Bond a közelharcok során is feltalálja magát, így szituációktól függő, úgynevezett takedownok közül válogat majd a rendszer. Ez röviden azt jelenti, hogy tarsolyunkban közel quick kill áll rendelkezésre, melyeket sajnos nem mi választjuk meg, hanem az adott helyzettől függően dönti el a rendszer, hogy milyen módon hatástalanítjuk az őröket. A Treyach állítása szerint akadt olyan kombinációsor, amit ki kellett venniük a játékból, mert túlságosan durvára sikerült. A megvalósítás érdekessége, hogy a The Bourne Conspiracy-hoz hasonlóan nem különböző gombok lenyomásával csalogathatók elő a mozgáskombinációk, hanem a képernyőn megjelenő gombok jó időben történő nyomogatásával. Ennek eredményeként egy fantasztikusan látványos mozdulatsor szemtanúi lehetünk majd. Érdekesség, hogy ezeknél a jeleneteknél a kamera is váltani fog és a kép a képben módba kapcsol át, ami egyértelműen a filmszerű érzés fokozása céljából készült.
Azért akadnak itt hiányosságok is! Mármint akinek egy James Bond alkotás megfelel autósüldözés vagy csajozás nélkül, annak ez nem hiányosság. A fejlesztők sajnos biztosan kihagyják a látványos, adrenalinpumpáló autós jeleneteket, ráadásul hiába lesznek dögös macák a Quantum of Solace-ben, Bond sajnos nem dobhatja be sármját. Az is biztosra vehető, hogy pókerezni se lesz lehetőségünk, ellenben a Treyach ígéretet tett, hogy mindent megtesznek, hogy egy tökéletesre csiszolt FPS-t kapjunk majd megjelenéskor kézbe.
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!