És előjöve egy másik, veres ló, és aki azon üle, megadaték annak, hogy a békességet elvegye a földről, és hogy az emberek egymást öljék; és adaték annak egy nagy kard – Jelenések könyve, 6. fejezet
A történet szerint a Háború – ahogy „testvérei” is – egyszerűen megjelenik, s teszi a dolgát, ahogyan az meg vagyon írva: magyarán sétál keresztbe-kasul a Földön és a lába nyomán hullanak a rossz emberek, a jók pedig kapnak egy esélyt arra, hogy eldöntsék a fény, vagy a sötétség oldalán kívánnak hadba szállni, s szép lassan kezdetét veszi az angyalok és démonok mindent eldöntő csatája. Igen ám, de valami borzasztó véletlen folytán a lovasokat idejekorán idézték meg, így az apokalipszis is hamarabb kezdődött a kelleténél. Hogy a dolgok végére járjanak, hősünket megidézik egy tanács elé, ami amolyan semleges „őrzők” gyülekezete. A tanács úgy dönt, visszaküldik Háborút, hogy tegyen rendet a többiek közt. Barátunk ekkor eszmél csak rá, hogy akármekkora hatalma is van, ő is csak egy sakkfigura a nagy játékban, így elhatározza, hogy ő csak azért is független lesz, s felszabadítja a többi lovast is…
Az alapszitu valahogy így néz ki. S bár a lovas eredeti hatalmának töredékével lát neki keresztes hadjáratának, nem kell őt félteni. Rengeteg hagyományos és mitikus erővel bíró célszerszám áll majd rendelkezésére, hogy a rosszarcúakat jobb belátásra bírja. Példának okáért ott van mondjuk a hatalmas pallos, mellyel angyalokat, démonokat egyaránt könnyen aprít, de szükség szerint bármelyik tereptárgyat alkalmazhatjuk majd. Ugyanakkor, impozáns arzenált szerezhetünk be a fény és a sötétség képviselőinek mészárlásával is. És itt van az igazi poénja a játéknak. Nevezetesen az, hogy itt magát a megtestesült háborút alakítjuk, ami azt jelenti, hogy nem kell beállnunk egyik oldalra sem. Hősünket még a világ sorsa sem érdekli, csak a bosszú, illetve az, hogy kiderítse miért használták fel őt, hogy eközben angyalt kell ölnie, vagy démont az egyre megy.
Az egész hadjáratot egy városban kezdjük majd, ahol a két erő harcosai marcangolják egymást. A csaták közt lesz, amely folyamatosan zajlik körülöttünk, s csak arra szolgál, hogy kellően kaotikus hangulatot szolgáltasson, viszont lesznek olyanok is, melyekbe teljesen szabadon beavatkozhatunk majd, a nekünk tetsző oldalt támogatva. Egyébként a játék egyetlen korlátozása, hogy a világ egyes területei el lesznek zárva előlünk, amíg meg nem szerezzük a szükséges képességeket, merthogy ilyenjeink is lesznek. Ezeket démonok lekaszabolásával lehet majd beszerezni. Minden ilyen „fődémon” egy saját kis dungeonben – tele puzzle feladatokkal és XP-ért kaszabolható szépségekkel – fészkel, s a készítők ígéretei szerint minden egyes dungeon legalább másfél órás játékidőt igényel majd, tehát a program kínálta élmény tartósnak látszik.
S mit ér a lovas a ló nélkül? Ezzel a kérdéssel foglalkozhattak a készítők is, ugyanis egy idő után csatlakozik hozzánk Pusztítás – ő az a bizonyos paripa – is, aki azon túl, hogy újabb helyekre juttat majd el minket, új képességeket is kapunk vele. A képességekről egyelőre még nem sok szó esett, viszont azok a bizonyos új helyek a világ leszakított részei, melyek egyfajta másvilági sivataggá váltak telis-tele démonokkal. Egyébként a világgal kapcsolatban elhangzott egy olyan ígéret, miszerint az egész világot bejárhatjuk majd anélkül, hogy töltőképernyők százait kellene bámulnunk – részemről kicsit szkeptikus vagyok, de úgy legyen!
Összességében még nagyon korai a Darksiders-ről véleményt mondani, mivel 2009 első negyedévéig biztosan nem láthatjuk. Mindenesetre a játék igen újszerű alapkoncepcióval operál, a fő karakter is igen ígéretes, tehát joggal nevezhető sikergyanúsnak a dolog. Egyetlen szívfájdalmam, hogy egyelőre kizárólag next-gen konzolokra készül…
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!