Fél évvel ezelőtt íródott előzetesünk után rengeteg újdonságra derült fény a Tom Clancy’s: EndWar kapcsán, így időszerűnek láttuk, hogy az újdonságokat egy csokorba gyűjtve megosszuk Veletek!
A Louvre-ban tartott prezentáción végre élőben is megtekinthető volt az EndWar egyik legnagyobb újítása, a hangvezérlés. A szkeptikusok többsége csak legyintette, mikor a shanghai stúdió ezzel a frenetikusan ötletes új ficsőrrel reklámozta a játékot, pedig az ötletben hatalmas potenciál van, és ahogy a videón is láttuk, kitűnően funkciónál harc közben. Innentől kezdve talán nem is az a kérdés, hogy a hangvezérlés hogyan szuperál, hanem milyen körítést kapunk emellé.
A Tom Clancy’s: EndWar története szerint 2011-et írunk. Az Egyesült Államok és az Európai Unió szövetségének köszönhetően teljesen véget vetettek a nukleáris fenyegetésnek, ugyanis a közösen kifejlesztett védelmi rendszer, a SLAMS (Space-Land-Air Missile Shield) mindenféle nukleáris támadástól megvéd. A dolognak persze akadt hátulütője is, ugyanis a nagyhatalmak a háború hadszíntereit már az űrre is kiterjesztették. Mindeközben komoly energiaválság van kialakulóban. Az Egyesült Államok hanyatlóban van, nincs már meg a korábban megszokott politikai súlya, közben létrejön egy egységes Európa, vagyis az Európai Föderáció, röviden EF, Oroszország pedig továbbra is elvan magával. Az olaj hordónkénti ára már a 200 dollárt súrolja és a világ gazdasága teljesen összeomlik. A ruszkik hatalmas olaj- és földgáz készleteiken meggazdagodva komoly fegyverkezési háborúba kezdenek, majd a Közel-Keleten felrobban egy atombomba, amit a kedves Irán hajít Szaúd-Arábiára. A harmadik világéges végleges kirobbanásának poharában az utolsó cseppet pedig egy terrorcselekmény jelenti. Az amerikaiak “Freedom Star” nevű űrállomásának utolsó moduljának kilövésekor ugyanis bomba robban, ez pedig elegendő indok, hogy a korábban három passzív fél végre egymás torkának essen, és kirobbanjon a harmadik világháború.
A tervek szerint elfelejthetjük a nyersanyagbányászós játékmenetet. A kínai stúdió munkatársainak tervei szerint egyértelműen a taktikázásra szeretnék helyezni a hangsúlyt. Ennek oltárán feláldozva egyszerre csak hat egységet koordinálhatunk harc közben és ennek megfelelően a taktikai-pont rendszer lép életbe. Azaz meghatározott küldetés teljesítése vagy bizonyos terület elfoglalása lesz mindig a célunk, így juthatunk előre a küldetésekben. Egységeink tapasztalati pontokat gyűjtögetve fejleszthetők lesznek. A három frakció összesen 150 különböző fejlesztésre lesz képes, ráadásul mindezt hat különböző szinten tehetjük majd meg, így valóban lesz miért küzdeni majd a küldetések során. Érdekesség, hogy a fejlesztők lehetőséget biztosítanak majd a játékosok számára, hogy teljesen egyedi egységekkel indulhassanak harcba. Induláskor összesen hét különböző egységtípus közül válogathatunk majd, melyeknek természetesen meglesznek a maga erősségei és gyengéi, ráadásul mindez a három frakcióra is külön érthető, hiszen míg az orosz járművel robosztusak és lomhák, addig az EF egységei a fürgébb, gyorsabb mozgásúak közé sorolhatóak, ellenben páncélzatuk jóval gyengébb lesz. Szintén érdekesség, hogy az egységek között a korábbi nagy Tom Clancy nevével fémjelzett alkotások ismert egységei, karakterei is felbukkannak. Ilyenek lesznek a szeptemberben érkező H.A.W.X. vasmadarai, a Ghost Recon-sorozat ismert squadja vagy a Splinter Cell szériából ismert Third Echelon.
Az EndWar másik nagy újítása – a hangvezérlésen és a játékmeneten kívül – a többjátékos módban rejlő hatalmas potenciál. A UbiSoft Shanghai megragadva az alkalmat, miszerint ez az első házon belüli saját fejlesztésük, mindenképpen egy maradandó produkciót szeretnének letenni az asztalra, így annak minden elemét alaposan megrágva készítik el. A multiplayer módozatról egyelőre annyit tudunk, hogy három játékmódból választhatunk: Assault, a Raid és a Siege, melyek közül az Assault a már jól ismert egymás elleni küzdelmet ígéri. A Raidben feladatunk, hogy elpusztítva az ellenséges épületeket teljesen elvágjuk mindentől az ellenfelet, míg a Siege egy időalapú mód lesz, melyben kijelölt pontokat kell majd védelmeznünk a támadásokkal szemben. A fejlesztők a megfelelő egyensúly érdekében különböző speciális támadásokkal segítik majd azokat, akik épp vesztésre állnak, így a játékosokat arra kényszerítik, hogy minden egyes ütközetet végig megvívjanak. Az oroszok például egy nukleáris rakétával térhetnek vissza a partiba, az Európai Föderáció egy űrállomásról kilőtt lézerre alapozhatja a nagy visszatérést, míg az Egyesült Államok hatalmas wolfram rudakat dobál le. További érdekesség, hogy az ígéretek szerint egy állandóan változó globális konfliktusba csöppenhetünk többjátékos módban, azaz minden egyes online ütközetnek fontos szerepe lesz majd a végleges csata kimenetelére, ugyanis nem mindegy, hogy a fronton mi is a helyzet. Ennek megfelelően minden egyes meccs előtt egy rövid tájékoztatóban ismerteti velünk a rendszer az aktuális helyzetet.
Végezetül az irányításról ejtsünk pár szót. A hang-alapú irányítás 100%-on működik, azaz egy-egy izzasztó csatát akár a kontroller kézbe vétele nélkül is végigtolhatunk. Persze a fejlesztők lehetőséget biztosítanak majd, hogy a kontroller segítségét is magunk mellett tudhassuk, azonban nagy kérdés, hogy mennyire lesz élvezhető konzolon a kontrollerrel való irányítás. A hangvezérlés egyelőre csak angolul ért, de a tervek szerint biztosan tud majd a megjelenés után több nyelven is beszélni. A videóban is látható volt, hogy egyszerű parancsok kiosztásával lesznek irányíthatok csapataink, ráadásul a korábban aggodalmat szült zajos szoba és akcentus problémája se okoz már gondot. Könnyen veszi ezeket az akadályokat is a játék.
A Tom Clancy’s: EndWar idén ősszel kerül fel a boltok polcaira és jelenlegi ismereteink szerint csak PS3-ra és X360-ra készül el, így PC-s verzió érkezéséről egyelőre nem tudunk semmi biztatót mondani.
A White Day: A Labirynth Names Schoolt a koreai Resident Evilként is említhetném, azonban a…
Mit kapunk, ha a szerelmünk a horror zsáner iránt sosem szűnt meg és ezt összekeverjük…
A Slime Rancher folytatása korai hozzáférésébe történt betekintésünk alapján úgy tűnik, messze túl fogja szárnyalni…