Az idei GDC legnagyobb bejelentése egyértelműen a Gears of War folytatása volt. Cliffy B a tőle megszokott lazasággal vonult be a színpadra egy láncfűrésszel a kezében, mely azonnal sejtette, hogy valami egészen újat láthatunk majd a második részben.
Marcus Fenix tehát ismét csatába indul a Locust hordák ellen. Ráadásul robosztus, kissé morcos zsoldosunknak nem sok ideje volt a pihenésre, ugyanis a második rész az első rész története után fél évvel később veszi fel a fonalat. A záró képsorok végén felrobbant bomba azt hittük minden eddig problémákra gyógyír lesz, de az emberiség maroknyi életben maradt populációja óriásit tévedett. A gyilkos folyékony Imulsion a robbanás következtében gázhalmazállapotot öltött és pusztító járvány vette kezdetét, amely megtizedelte népünket. Tovább tetőzte a bajt, hogy a túlélők utolsó mentsvárának otthont adó Jacinto fennsíkot Locust hordák ostromolják, a védelem feladata pedig Marcusra és csapatára hárul. Mint látható, az első rész foghíjas története után az EPIC kicsit jobban ráfeküdt erre az elemre és ezúttal is azt a Joshua Ortega-t kérte fel a csavaros, drámai elemekkel teletűzdelt sztori megírására, aki már az első rész során is vastagon kivette a részét a munkából. Aki esetleg kételkedne az úriember kvalitásában, annak elárulom, hogy Ortega olyan neves videó játékokban dolgozott, mint a fantasztikusra sikeredett, epikus történetet elmesélő Lost Odyssey vagy a Too Human.
A frissen kiszivárgott információk szerint Marcus és pár régebbi arc mellett akadnak majd bőven új karakterek is. John DiMaggio egy interjúban elárulta, hogy Felix mellett visszatér az a Franklin is, aki az első epizódban a Nightfall küldetésnél átvezetett bennünket. Az új arcok képviselői között felbukkan Tai Kaliso, aki egy spirituális képességekkel rendelkező, állandóan elmélkedő zsoldos katona és nem utolsó sorban a katonai erők parancsnoka. Dizzy egy déli akcentussal beszélő katona, aki a hegyekben vív ádáz csatát a Locustok ellen. Prescott elnök a túlélők kormányának elnöki posztját tölti be, akiről egyelőre annyit tudunk, hogy diktatórikus módon, vaskézzel irányítja kicsiny birodalmát.
A játékmenetben nem sokat változtatnak a fejlesztők. De miért is tennék, hiszen az első részben jól bevált fedezékről fedezékre való haladás tökéletes hangulatot adott a Gears of War-nak. Újításként a láncfűrészes csaták felturbózását lehetne kiemelni. Az eddig ismert láncfűrész-a-gépfegyveren alapötletet kicsit továbbgondolták a srácok és most már tényleges láncfűrész párbajokat vezetnek be, azaz a közelharc során komolyan egymásnak feszülhetünk. A jó öreg kooperatív móduszban is eszközöltek egy apró, de annál érdekesebb újdonságot. Lehetőségünk lesz a kampányt különböző nehézségi fokozatokon tolni a haverokkal. A rendszer állítólag ebből számol majd egy átlagot és ez alapján árasztja el a pályát Locust faj sáskáival. A korábbi "Casual" nehézségi szint alatti fokozatot is kitalált az EPIC, így a kevésbé harcedzett katonák is nyugodtan csaphatnak bele a lecsóba.
Technikai téren komoly újításokon esik át az Unreal Engine 3. Sokkal kidolgozottabb fény-árnyék effektusok, dinamikus napszak- és időjárás változások, gyönyörű vízeffekt, illetve sokkal brutálisabb fizika – pusztítható környezet – várja majd a rajongókat. Ezen kívül az optimalizálást is sikerült a tökélyre fejlesztenie a gárdának. Egy nem régen kiadott videóban például több száz sáskából álló Locust hadsereg vonult keresztül egy romos városnegyeden. Erre korábban ilyen zökkenőmentesen nem volt képes a játék motorja. Ez az újítás többek között a többjátékos módban és co-op móka során lehet majd érdekes, hiszen nagy létszámú térképeken nyomulhatunk úgy, hogy a gép meg se érzi, ha egyszerre akár 64-en gyilkoljuk egymást.
A Gears of War 2 újdonságai bőven elegendőnek bizonyulhatnak egy újabb sikergyanús produkcióhoz. A Microsoft idén ősszel állítja hadrendbe egyelőre X360-exkluzív játékát, mely valószínűleg a Sony nehéztüzérségével – Killzone 2, Resistance 2, Little Big Planet – néz majd farkasszemet szeptember-október környékén.
A FAIRY TAIL folytatása egy karakterközpontú, látványos harcokkal társított kalandot tartogat, melyet főleg a széria…
A VoidTrain egy rendkívül ígéretes Korai Hozzáférésű játék, ami jelenleg nem tud felérni a témájában…
A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…
A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…
Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…
A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…