Az idei GDC legnagyobb bejelentése egyértelműen a Gears of War folytatása volt. Cliffy B a tőle megszokott lazasággal vonult be a színpadra egy láncfűrésszel a kezében, mely azonnal sejtette, hogy valami egészen újat láthatunk majd a második részben.
Marcus Fenix tehát ismét csatába indul a Locust hordák ellen. Ráadásul robosztus, kissé morcos zsoldosunknak nem sok ideje volt a pihenésre, ugyanis a második rész az első rész története után fél évvel később veszi fel a fonalat. A záró képsorok végén felrobbant bomba azt hittük minden eddig problémákra gyógyír lesz, de az emberiség maroknyi életben maradt populációja óriásit tévedett. A gyilkos folyékony Imulsion a robbanás következtében gázhalmazállapotot öltött és pusztító járvány vette kezdetét, amely megtizedelte népünket. Tovább tetőzte a bajt, hogy a túlélők utolsó mentsvárának otthont adó Jacinto fennsíkot Locust hordák ostromolják, a védelem feladata pedig Marcusra és csapatára hárul. Mint látható, az első rész foghíjas története után az EPIC kicsit jobban ráfeküdt erre az elemre és ezúttal is azt a Joshua Ortega-t kérte fel a csavaros, drámai elemekkel teletűzdelt sztori megírására, aki már az első rész során is vastagon kivette a részét a munkából. Aki esetleg kételkedne az úriember kvalitásában, annak elárulom, hogy Ortega olyan neves videó játékokban dolgozott, mint a fantasztikusra sikeredett, epikus történetet elmesélő Lost Odyssey vagy a Too Human.
A frissen kiszivárgott információk szerint Marcus és pár régebbi arc mellett akadnak majd bőven új karakterek is. John DiMaggio egy interjúban elárulta, hogy Felix mellett visszatér az a Franklin is, aki az első epizódban a Nightfall küldetésnél átvezetett bennünket. Az új arcok képviselői között felbukkan Tai Kaliso, aki egy spirituális képességekkel rendelkező, állandóan elmélkedő zsoldos katona és nem utolsó sorban a katonai erők parancsnoka. Dizzy egy déli akcentussal beszélő katona, aki a hegyekben vív ádáz csatát a Locustok ellen. Prescott elnök a túlélők kormányának elnöki posztját tölti be, akiről egyelőre annyit tudunk, hogy diktatórikus módon, vaskézzel irányítja kicsiny birodalmát.
A játékmenetben nem sokat változtatnak a fejlesztők. De miért is tennék, hiszen az első részben jól bevált fedezékről fedezékre való haladás tökéletes hangulatot adott a Gears of War-nak. Újításként a láncfűrészes csaták felturbózását lehetne kiemelni. Az eddig ismert láncfűrész-a-gépfegyveren alapötletet kicsit továbbgondolták a srácok és most már tényleges láncfűrész párbajokat vezetnek be, azaz a közelharc során komolyan egymásnak feszülhetünk. A jó öreg kooperatív móduszban is eszközöltek egy apró, de annál érdekesebb újdonságot. Lehetőségünk lesz a kampányt különböző nehézségi fokozatokon tolni a haverokkal. A rendszer állítólag ebből számol majd egy átlagot és ez alapján árasztja el a pályát Locust faj sáskáival. A korábbi "Casual" nehézségi szint alatti fokozatot is kitalált az EPIC, így a kevésbé harcedzett katonák is nyugodtan csaphatnak bele a lecsóba.
Technikai téren komoly újításokon esik át az Unreal Engine 3. Sokkal kidolgozottabb fény-árnyék effektusok, dinamikus napszak- és időjárás változások, gyönyörű vízeffekt, illetve sokkal brutálisabb fizika – pusztítható környezet – várja majd a rajongókat. Ezen kívül az optimalizálást is sikerült a tökélyre fejlesztenie a gárdának. Egy nem régen kiadott videóban például több száz sáskából álló Locust hadsereg vonult keresztül egy romos városnegyeden. Erre korábban ilyen zökkenőmentesen nem volt képes a játék motorja. Ez az újítás többek között a többjátékos módban és co-op móka során lehet majd érdekes, hiszen nagy létszámú térképeken nyomulhatunk úgy, hogy a gép meg se érzi, ha egyszerre akár 64-en gyilkoljuk egymást.
A Gears of War 2 újdonságai bőven elegendőnek bizonyulhatnak egy újabb sikergyanús produkcióhoz. A Microsoft idén ősszel állítja hadrendbe egyelőre X360-exkluzív játékát, mely valószínűleg a Sony nehéztüzérségével – Killzone 2, Resistance 2, Little Big Planet – néz majd farkasszemet szeptember-október környékén.
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!