17 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A cseh földön székelő 2K Czech – korábban Illusion Softworks – a tavalyi Games Convention-ön jelentette be, hogy gőzerővel készíti a 2002-ben debütált Mafia folytatását, a Mafia II-t.

Hat évvel ezelőtt a cseh Illusion Softworks csapata egy olyan gengszteralkotással lőtte be magát a játékipar nagyágyúi közé, mint a Mafia. A legelső részben egy Tommy nevű fiatal taxisofőrt alakítottunk, aki kezdetben a maffia családok sofőrjeként kezdte pályáját, majd egyre komolyabb melókat teljesítve szépen lassan megmásztuk a ranglétrát, hogy végül Lost Heaven egyik legismertebb gengszterévé lépjünk elő. A folytatásban a koncepció ugyanaz marad, ellenben sokkal grandiózusabb játékkal lesz dolgunk, ennek megfelelően egy igazi keményvonalas, a régi időket idéző gengszterfilmekhez lehet majd hasonlítani a Mafia 2-t.

A Mafia 2-ben ezúttal a ’40-es évek vége és az ’50-es évek elejébe csöppenünk. Főhősünk, Vito letudva katonai kötelezettségeit épp a frontról tér haza, hogy aztán az világháború miatt elszalasztott  éveit bepótolja és kissé helyrerázza kisiklott életét. A játék helyszínéül ezúttal is egy fiktív amerikai nagyváros szolgál, csakhogy a fejlesztők az eseményeket elköltöztették Lost Heaven-ből, így mostantól Empire City-ben tengetjük majd mindennapjainkat. Ráadásul a csehek nem voltak lusták megnövelni a bejárható terület méretét, mely az első rész metropoliszához képest durván kétszer nagyobb lesz.

Kezdetben piti bűnözőként vágunk neki az alvilági életnek, melyben segítségünkre lesz NPC formájában Joe, akiről a fejlesztők egyelőre semmit nem árultak el. A legalattomosabb munkákat bízzák ránk, így védelmi pénzeket kell behajtanunk vagy gengsztereket  kell fuvaroznunk. Persze ha hűségesen és becsületesen végezzünk munkánkat, akkor nagyon hamar a ranglétra magasabb fokaira verekedhetjük magunkat. A csehek három különböző maffia családot eresztenek majd egymásnak, melyek mindegyikével üzletelhetünk, így ezen a téren teljes szabadságot élvezünk. Lojalitásunk tehát nem attól függ, hogy ki becsüli meg szolgálatunkat, hanem kifizeti meg azt a legjobban.



A nagy konkurens Grand Theft Auto IV-hez hasonlóan itt is egy hatalmas, igazi lélegző nagyvárost kell bebarangolnunk. A járókelők újságot olvasnak, dohányoznak, a buszra várva szóba elegyednek egymással vagy ha megéheznek, akkor a hot-dog árustól vesznek valami harapnivalót. A kávézókban egyesek a friss, meleg, reggeli koffeinadagjukat tömik magukba, míg mások épp vásárlásból tartanak hazafelé. Egyszóval keményen árasztja magából Empire City a kor hangulatát, amit a fejlesztők olyan apróságokkal fejelnek meg, mint a pénz szükségessége. Egyes elvégzett munkákért természetesen fizetséget kapunk, amiért cserébe ruhát, kaját, autót vagy akár saját házat is vásárolhatunk. Ezen kívül edzésekre járhatunk, így a sok-sok étkezés alkalmával felszedett kilókat bármikor leadhatjuk. Eljárhatunk valamilyen harcművészetet tanulni, így ha bármikor ránk támadnak és épp nincs nálunk valamilyen mordály, akkor sem kell kétségbeesni, ugyanis egy ütéssel leteríthetjük a delikvenst.



A járműpark is grandiózus kibővítésen esett át. Saját magunk által vásárolt autóink végre egyedi rendszámtáblát kapnak, továbbá ha egy-egy hosszabb útra készülünk, akkor érdemes a benzint is lecsekkolni, ugyanis kifogy az üzemagyag a négykerekűekből, melyeket természetesen a benzinkutakon megtankolhatunk. A csehek ígérete szerint a Burnout Paradise-ban megismert törésmodellhez hasonló látványvilággal kápráztatnak el minket, ráadásul a realizmus talaján maradva egy komolyabb falnak csapódáskor vagy egy üldözéses jelenet során bevitt pontos találattól biztosan felrobban a benzintank, így érdemes lesz higgadtan és pontosan terelgetni a járgányunkat, különben pillanatok alatt véget érhet a kalandozás.



A csavarokkal és komoly drámai elemekkel tarkított történet előrehaladta során a rendszer néha komoly döntések elé állít minket, így az adott helyzetben hozott döntéseink alapján alakul majd a Mafia 2 végkimenetel, azaz többféle alternatív befejezéssel lesz dolgunk, így a játék élvezhetőségi faktora komoly méreteket ölt. Szintén a történetet befolyásoló tényező az NPC-kel való kommunikáció. Az interakciók során normális hangnemben reagálva, teljesen nyugodtan is letudhatunk egyes beszélgetéseket, de ha épp pocsék napunk volt és ezt a játék során szeretnénk levezetni, akkor agresszívan is viselkedhetünk. A tervek szerint
Hollywood-i minőségű átvezető filmek garantálják majd a történet magas fokú élvezhetőségét és elnézve a tavalyi GC-s debütáló videót, azt hiszem itt biztosan nem hantáztak a srácok

A jelenlegi állás szerint csak jövőre debütál a gengszter-játékok egyik koronázatlan királyának legújabb epizódja, mely PS3-ra és X360 pár hónappal előbb lesz megvásárolható, mint a PC-s verzió.

Legfrissebb bejegyzések

A World of Warships: Legends új, ünnepi tartalmai

A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…

2024-12-20

Worshippers of Cthulhu – Korai Hozzáférés betekintő

A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…

2024-12-17

Jön a Wargaming új mech shootere, a Steel Hunters

Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…

2024-12-13

Temporal Purge: Z – Korai Hozzáférés betekintő

A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…

2024-12-13

Dimensionals – Korai Hozzáférés betekintő

A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…

2024-12-12

New Arc Line – Korai Hozzáférés betekintő

Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…

2024-12-11