A brit földön székelő Codemasters messzeföldön ismert autós játékairól, így hát nem túl meglepő, hogy a DIRT után egy újabb garázsban összekalapált csodára készülnek.
A játék kezdetén egy kezdő sofőrt alakítunk majd, akinek egy lepukkant, koszos garázsból kell majd a világ tetejére feltornáznia magát. Ehhez persze versenyeket kell nyernünk és nem utolsó sorban pénzre, nagyon sok pénzre lesz szükségünk. A Race Driver GRID ezen a téren a realitásokra próbál alapozni, hiszen a valóságban se azonnal kerül a fenekünk alá egy verhetetlen négykerekű. A versenyek megkezdése előtt eldönthetjük, hogy a három különböző kontinens melyikén akarjuk megvívni első csatánkat. Lehetőségünk lesz Európában, az Egyesült Államokban és Japánban terelgetni autónkat. A fejlesztők klasszikus európai asztfaltcsíkokra kalauzolnak el bennünket, de a valós helyszínek mellett akadnak majd fiktív pályák is. A Le Mans versenyen kívül GT-versenyeken is vívhatunk. Tengerentúlon Detroit utcáin és Long Beach kikötőjében nyomhatjuk tövig a gázpedált. A Felkelő Nap országában pedig a legnagyobb népszerűségnek örvendő drift versenyeken tehetjük próbára magunkat. Amint sikerül versenyeket nyernünk lehetőségünk lesz csapattagokat szerződtetni, szponzorokat szerezni és persze garázsunk felszerelését is fejleszteni. A Codemasters ígérete szerint közel 600 AI-versenyző szerepel a játékban és gyakorlatilag közülük választhatunk majd csapattagot. Lehetőségünk lesz akár kirúgni is őket, de érdemes azért úgy megválasztani a leendő embereket, hogy azok egy-egy versenyszám legjobbjai legyenek. Ha például nem vagyunk túl jók a driftben, akkor csapattagunkat küldjük el a versenyre, a versenyhétvége után megnyert összeget pedig szépen átemeljük bankszámlánkra, melyet érdemes megfelelően egyengetni jövőnk miatt.
A Race Driver: GRID-ben durván ötven asztfaltszaggató csoda áll majd rendelkezésünkre, melyek között akadnak olyan gyöngyszemek, mint a Aston Martin DBR9, Dodge Viper SRT-10, Mazda 787B és az Audi R10 TDI – ez az első dízel járgány, mely megnyerte a Le Mans-i 24 órás viadalt. Itt érdemes megemlíteni, hogy a sok-sok játékmód között lehetőségünk lesz egy olyan speciális 24 órás Le Mans-i versenyt teljesítenünk, ahol egy óra egy teljes percnek felel meg, így a teljes 24 órás intervallumot a játékban 24 perc alatt teljesítjük. A valós szimuláció érdekében természetesen ezen idő alatt nappal és éjjel is versenyzünk.
A többjátékos módról sajnos a Codemasters nem sokat árult el. Annyi már most biztos, hogy a brit csapat mellőzi a kooperatív módot, így ezen lehetőség kimarad a teljes játékból, azaz például a barátunk, mint csapattárs nem fejezheti be helyettünk a már megkezdett körözést. Viszont egy-egy multiplayer móka során akár 12 játékos is próbára teheti magát a szervereken.
A fejlesztést ugyanaz a csapat végzi, akik anno a DIRT-öt is elkövették, így nem túl meglepő, hogy ugyanazt a grafikus motort veti be a gárda, mint az elődnél. A házon belül fabrikált Neon motort gyakorlatilag teljesen újraírták – ez amúgy látszik is -, illetve az EGO – szintén házon belül fejlesztett – engine egy-két újítását is beleimplementálták. Az álomszép grafika egyik legnagyobb erénye a majdnem hibátlan törésmodell. Autóink elemei egy-egy erőteljesebb koccanás hatására behorpadnak, ha pedig kicsit súlyosabb a baleset, akkor karosszéria elemek letörnek, ami természetesen komoly időveszteséghez is vezet, hiszen négykerekűnk versenyre belőtt beállításainak búcsút mondhatunk. Újítás, hogy végre nem tűnnek el a letört darabok, így a pálya közepére lepottyant elemek a további körökben akár komoly gondot is okozhatnak. Szintén újításnak számít, hogy belső nézetben is láthatóak lesznek a sérülések. A törések teljesen egyediek, semmi script nincs a megoldásban.
A Codemasters készülő autószimulátornak másik újítása a kicsit megpiszkált visszajátszó rendszer. Egy-egy verseny után visszanézhető az egész futam és a rendszernek hála ha valahol hibát észlelünk, akkor visszaugorva az időben újra megtehetjük a köröket és tanulva hibánkból már nem fogunk például az adott kanyarban időt veszíteni, hiszen tudjuk, hogy mit rontottunk el – bejárati ívre rosszul fordultunk vagy a kigyorsításnál voltunk lassúak. A rendszernek azért akad egy hátulütője. Ha igénybe vesszük, akkor hiába a később elért esetleges jobb eredmény, sajnos elesünk az achievements-ektől és a toplistákra se kerülünk fel.
A Race Driver: GRID elődei és jövőbeli kihívói legtöbb tulajdonságát magában hordozza, éppen ezért kíváncsian várjuk, hogy a PC-re, X360-ra és PS3-ra is idén júniusban debütáló alkotás hogyan is teljesít a pénztáraknál, hiszen szép számmal akad majd kihívója.
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!