17 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Közel tív évvel ezelőtt debütált a legutolsó Street Fighter epizód. Nem csoda, hogy a japán Capcom előtúrta a pincéből a verekedős játékok királyát, leporolta és némi ráncfelvarrás után újabb büntetést készülnek majd kiadni.

Több mint húsz éves múltra visszatekintő Street Fighter sorozat közel egy évtizednyi hallgatás után tér vissza rajongóihoz. A japán Capcom ugyanis ennyi esztendeje nem készített újabb SF epizódot, ami egyrészt bődületes nagy baki a felkelő nap országának sztárstúdiójától, másrészt óriási nagy szerencse, hisz most nem írhatnánk a készülő negyedik részről, mely ugyanannyira hagyományőrző, mint merészen újító próbálkozás.

Az első legszembetűnőbb változás a Street Fighter látványvilágában mutatkozik. Ikeno Daigo, a harmadik epizód vezető dizájnere ezúttal sem vall szégyent, ugyanis ügyesen kombinálja a 3D-s elemeket a két dimenziós építőkockákkal. Az előzetesen napvilágra került képek és videók tanúsága szerint a környezet teljesen három dimenzióban pompázik, míg a karakterek a jó öreg 2D-s perspektíva szerint harcolnak a szintén 2D-ben tündöklő csatatereken, azonban a művészien megkomponált helyszínek egyikén se használhatjuk ki mindhárom dimenziót. Ezek szerint a mai verekedős játékokban megszokott oldalirányú mozgásokat mellőzik a fejlesztők, továbbá a helyszínek adta interaktivitás lehetősége is elvész, de ezt ellensúlyozva a Capcom egy megfelelő védekező rendszert fejleszt ki, azaz egy-egy ügyes blokkolás után könnyedén lendülhetünk ellentámadásba. A festményszerű, harsány, élénk színekkel operáló látványvilág Ono Yoshinori, a Capcom Japan producere szerint masszívan bírni fogja a 60 fps-t.

Visszatér a jó öreg hatgombos irányítás, amely egyértelműen a klasszikus gyökerekhez kíván visszanyúlni. A fejlesztők ígérete szerint az egyszerű védekező-támadó mozgások mellett fontos szerepet kapnak majd a különböző halálos kombinációk is, melyeket csakis komoly gyakorlással, több gomb egyszeri bevetésével tudunk majd előcsalni rettegett karakterünkből. A mozgások fantasztikusan élethűen animáltak lettek, a kombók halálos erejűek, elemi erővel döngölhetjük ellenfeleinket a földbe, akiken komoly sebeket ejthetünk. Apropó sérülések. Az ígéretek szerint egy-egy ütközet során a bevitt ütések nyoma látható marad, ráadásul helyet kap majd egy "bosszúmérő", ami a bekapott ütések, rúgások során folyamatosan töltődik és ha elért egy kívánt szintet, akkor az erős rúgás és erős ütés gomb egyszeri lenyomásával egy olyan ultrakombó ellentámadást indíthatunk, amellyel végleg padlóra küldhetjük ellenfelünket. Természetesen ez a funkció a különböző speciális támadások során is felhasználható lesz, így azok erejét és sebzését könnyedén megsokszorozhatjuk vele.

Állítólag tervbe van véve különböző szupererős támadások bevetési lehetősége is, azonban erre jelenleg még nem találta ki a végleges koncepciót a Capcom. Az előzetes hírek szerint többféle megoldás is szóba került. Többek között a Street Fighter II Turbo-ban alkalmazott módszer, mely szerint minden karakter egyetlen egy szupertámadással rendelkezett. Felmerült a Street Fighter Alpha-ban használt rendszer is, amiben a különböző karaktereknek egyszerre több ilyen támadási formációjuk is elérhető volt, de akad olyan tábor is, akik a Street Fighter III példáját követnék és a karakter kiválasztásakor a összecsapás előtt kellene kiválasztanunk, hogy melyik szupertámadást óhajtuk majd felhasználni a szemtől-szemben üztközet során.

A Street Fighter IV-ben az ismert arcok többsége visszatér, így újra megmérkőzhet egymással Ryu és Ken, valamint visszatér Honda, Dalshim, Zangief, Blanka és Guile is. Női frontot a szépséges Chun-Li és az egyik új belépő, Crimson Viper képviseli majd. Szintén új tagként csatlakozik az illusztris társasághoz Abel, azaz a "múlt nélküli ember".

Továbbra sem tudni, hogy pontosan mikor debütál a leporolt Street Fighter széria legújabb darabja, az viszont biztos, hogy a játéktermi verzió mellett next-gen konzolon, illetve PC-n is napvilágot lát majd ez a remekbe szabott verekedős gyöngyszem.

Legfrissebb bejegyzések

A World of Warships: Legends új, ünnepi tartalmai

A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…

2024-12-20

Worshippers of Cthulhu – Korai Hozzáférés betekintő

A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…

2024-12-17

Jön a Wargaming új mech shootere, a Steel Hunters

Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…

2024-12-13

Temporal Purge: Z – Korai Hozzáférés betekintő

A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…

2024-12-13

Dimensionals – Korai Hozzáférés betekintő

A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…

2024-12-12

New Arc Line – Korai Hozzáférés betekintő

Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…

2024-12-11