A Tiberium Wars kiegészítője a minap került a boltok polcira. Reméljük a következő szösszenet segíteni fog eldönteni, érdemes-e beruházni rá.
A sztori nem annyira egységes és tömör, mint azt a korábbi C&C játékokban megszokhattuk. Igaz, itt is három nagyobb egységre – fejezetre – bontották az eseményeket, de ezek időben egymástól távol álló események. Az első fejezet a második Tiberium Háború vége és a harmadik kitörése közti eseményekkel foglalkozik (Tiberian Sun Firestorm és a C&C 3 közti időszak). A második ugyan a harmadik háború alatt zajlik, mint az alap játék, esetenként ugyanazokban a csatákban kell helytállnunk, mint korában, viszont a kiegészítő egy teljesen új nézőpontból mutatja be ezeket. S végül a záró fejezet túlmutat a harmadik rész zárásán – itt a GDI kampány zárását kell érteni, azaz a NOD látszólag ismét elbukott – és a végére egy akkora nyitott befejezést vágnak az arcunkba, hogy ha ezek után nincs folytatás, akkor nagyon mérgesek leszünk…
Külön történetorientált GDI, vagy Scrin kampányra tehát ne tessék számítani. Van a 13 vörös küldetés és ezzel a Hadjárat játékmód véget is ér. Ugyanakkor nem kell megijednie azoknak sem, akik a másik két oldallal szeretnének zúzni, mivel itt is megvan a „Skirmish” lehetősége, ahol mindhárom frakció elérhető, sőt. Mindegyik oldal kapott két alosztályt, melyek itt külön választható felekként jelennek meg. Így a választható felek száma máris kilencre nő.
The Brotherhood of Nod:
Fekete Kéz (Black Hand)
A Tiberium Wars-ból már ismert, kegyetlen papok itt külön frakciót képeznek. Ezen fél alap talpas egysége a Gyóntató (Confessor) osztag. Gondolom mindenki emlékszik még az előző részben egyfajta add-onként szerepeltek a milícia egységekhez, s mint akkor, most is hallucinogén gránátokkal és nagy tűzerejű gépágyúkkal operálnak. Ez utóbbi magasabb technikai szinten Tiberiumos kütyüvé fejleszthető és miden osztag veterán fokozatban lép ki a barakkból. A Fekete Kéz kommandósai – igen velük 2 kommandóst irányíthatunk egyszerre – pedig már hősi (azaz legmagasabb) státuszban kezdenek. További specialitásuk a Nod harci lépegető, az Avatar turbózott változata, mely náluk Megtisztító (Purifier) néven fut. Ezeken alapfelszereltségnek számít a lángszóró, igaz tovább nem fejleszthetőek. A lángszóró, mint fegyver, viszont igen. A hatalmas tűzerőért cserébe le kell mondanunk a Nod rejtőzködő technikáiról,illetve minden légi egységről.
Kane Kiválasztottjai (The Marked of Kane)
Ők a Tiberium-alapú technológiák és a lopakodó módszerek mesterei, ráadásul alap földi egységeik a Tiberian Sunból ismert kiborgok továbbfejlesztett változatai, a Felébredtek (Awakened). Amellett, hogy náluk alapvetően nincs könnyűgyalogság, katonáik EMP cuccokkal is rendelkeznek a járművek ellen. A lángszórós csapatokat pedig, az úgynevezett Tiberium Trooper egységek váltják fel. Mivel katonáik mind kibernetikus harcosok, különböző hatásnövelő fejlesztésekre is lehetőségünk nyílik náluk. Mindezek mellé különleges mágneses aknákkal rendelkeznek, melyek rátapadnak a járművekre és addig gyengítik azokat, amíg egy szerelőállomáson meg nem szabadítják őket tőlük és persze van pár fincsi trükkjük a Tiberiummal is.
Global Defense Initiative (GDI):
Acélkarmok (Steel Talons)
Még a második Tiberium Háborúból (Tiberian Sun) visszamaradt alosztály, akik a különösen pusztító gépesített hadosztályt alkották. Mivel akkor a GDI úgy hitte végleg vereséget mért a Nodra, őket teljesen le akarta építeni, s a földi hadviselés helyett az űr-központú – inkább megfigyelő jellegű – álláspontra kívánt helyezkedni. Pár befolyásos vezetőjüknek köszönhetően az Acélkarmok részleg mégis fennmaradt, így a Kane’s Wrath-ben – személyes kedvenceim – a Wolwerine és a Titán is visszatérhettek. Ők a sugárfegyverekről ugyan lemondtak, cserébe viszont kapunk brutálisan felturbózott, hagyományos gépeket. Így pl. az eredetileg elég sebezhető Juggernaut egy beszállásolható gyalogosok számára fenntartott kabint kapott, így közelharcban sem olyan esendő az üteg. Ráadásul minden járművük immúnis az EMP-re. a Gépek terén lévő abszolút fölényükért cserébe, itt le kell mondanunk az extra gyalogságról.
ZOCOM (Zone Operations Command)
Ezt az alosztályt a harmadik Tiberium Háború után hozta létre a GDI, méghozzá a legjobban képzett Zónakatonákból (Zone Troopers). Feladata eredetileg a vörös zónák visszaszerzése és megtisztítása. Ennek érdekében gyalogosaik tökéletesen érzéketlenek a Tiberium sugárzására, s ebből kifolyólag a Tiberium-alapú fegyverek többségére is. Náluk a sima Zónakatonák helyett Zónavadászokat (Zone Hunters) találunk, akik elődeik minden tulajdonsága mellé még kaptak rakéta- és gránátvetőket is. A brutális gyalogság mellett ők a sugárfegyverek terén igazán hatásosak.
Scrin:
Arató-17 (Reaper-17)
Az idegenek nehéz járműves hadosztálya, ami kifejezetten a Tiberium betakarításában és annak harcászati hasznosításában jeleskedik. Repülő egységeik szinte egyáltalán nincsenek és Mastermind (Csodagyerek) sincs köztük, viszont van fejlesztett Tripodjuk, ami a menet közben begyűjtött zöld ásvánnyal növelni képes a sebzését. Plusz külön védőpajzsot fejlesztettek járműveikhez és a Tiberium növekedését is képesek gyorsítani.
Utazó-59 (Traveller-59)
Ők az Aratók tökéletes ellenpontjai. Pusztító erők helyett a sebességre és a tudatbefolyásolásra koncentrálnak. Erre szolgálnak a Stalkerek és a Kultisták, illetve a Prodigy névre keresztelt fejlesztett Mastermind. Mobil egységeik pedig jelentősen olcsóbban előállíthatóak.
A különböző frakciók speciális egységei mellett bekerült a játékba még három (nagy oldalanként 1-1) „csodafegyver” Ezek a MARV (GDI), a Megváltó /Redeemer (Nod) és az Eradicator Hexapod (Scrin). Ezek mindegyike eszméletlen páncélzattal és tűzerővel bíró földi szerkentyű, mely egymagában képes lerombolni egy kisebb bázist s különösebb nehézségek nélkül. A felek kiegyensúlyozottsága, mint azt a sorozattól megszokhattunk, most is nagyon jól sikerült.
A kiegészítő nagy újítása az új játékmód, a Világhódítás. Ez gyakorlatilag a Risk játék, C&C szereplőkkel. Ugyanaz a körökre osztott játékmenet, tápolási lehetőségek, világtérkép, miegymás. Egyedüli különbség, hogy a csaták kimenetelét eldönthetjük a sorozat számára hagyományos Real Time módban is. Ezzel csak az a probléma, hogy ha az ember egy ilyen hadjárat összes csatáját személyesen vívja meg, akkor egy hét biztosan nem elég a befejezésre, de talán még egy hónap sem. Emiatt került ebbe a módba az automatikus csata lehetősége, amikor is a gép szimulálja az összecsapást, figyelembe véve az egymással szemben álló erők viszonyait és ekkor csak egyszerűen közli velünk a végeredményt. Ha valaki kedveli a körökre osztott játékokat még akár élvezetes is lehet, de kétlem, hogy a vérbeli C&C rajongók között igazán átütő sikert aratna. Sokkal valószínűbbnek tartom, hogy amolyan nyitásnak szánják ezt a részleget egy másik tábor felé.
Grafikai téren nem történt jelentős változás, bár a játék feltűnően lassabban töltötte be a pályákat, mint elődje és produkált pár kellemetlen bugot is, mint például az összeomlás kilépés helyett – így több alkalommal csak a mágikus reset gomb segített. A fordítás – mert ebben már magyar nyelvi pakk is van ám – szerintem nem lett a legszerencsésebb. A hangokhoz hál’ Istennek nem piszkáltak, viszont a magyar nevek valahogy nem igazán hangulatosak ebben a világban. Arról nem is beszélve, hogy elég összecsapottnak tűnik a kivitelezés, legalábbis szerintem ilyen helyen a gépelési hiba nem kicsit ciki, hogy a helyenként előforduló nagyon magyartalan fordításokat ne is említsem…
A mesterséges intelligencia is ugyanaz, amivel korábban találkoztunk. A brutális fokozatú ellenfél skirmish módban még mindig legalább háromszor gyorsabban építkezik nálunk, de legalább több alaptaktikát választhatunk ellenfelünknek. Igaz, ezek szükségessége vitatható, mivel a kiegyensúlyozott ellenfelek ellen a legélvezetesebb játszani.
Összefoglalva, a sorozat igaz rajongóinak – főleg Kuncan (a Kane-t alakító színész) kedvelőinek – kötelező darab. Azoknak, akik szeretik a stratégiai játékokat és jól szórakoztak a C&C3-mal, szintén javallott. Viszont akik eddig nem kedvelték a sorozatot, most sem fognak megtérni. A csomag hozza a kiegészítőktől elvárható tartalmat (új egységek, pályák), a kampány hangulatosra sikeredett – bár én picit hiányoltam a többi fél részéről is valami ilyesmit – és az átvezető mozik még midig oltári hatásosak, de igazi forradalmat nem csinál a drága, viszont – lévén kiegészítő lemezről beszélünk – ezt nem is vártuk el tőle.
További képeket ITT találtok.
Teszt Konfig: AMD Sempron 3000+, 2GB DDR1 RAM, GF7600GT 256MB DDR3, Windows XP
Tizenegyedik alkalommal rendezi meg a JátékNet az Ország Játéka versenyt, amelyre idén 65 játékot neveztek…
Novemberben jönnek a rosszfiúk (Bad Boys-filmek), lesznek Nicholas Cage- és Dustin Hoffman-válogatások, továbbá érkezik az…
A legendás Star Trek franchise három új, nem mindennapi hadművelettel tér vissza, új hajókat, parancsnokokat…