Bár a Codemasters gondozásában megjelent alternatív háborús lövölde eddig nem teljesített túl fényesen a különböző kritikusok előtt, mi is tettünk vele egy próbát.
Frissen megjelent játékuk, a Turning Point: Fall of Liberty cselekményét tekintve egy alternatív történelmi szálon fut. Az egész felvezetési cécót megoldják egy a nyitójelenet alkalmával felvillanó, egyoldalas szöveggel, melyben leírják, hogy Churchillt még politikai pályájának legelején, merő véletlenségből elcsapta egy figyelmetlen taxis. Ekkor ő kórházba került, felépült, majd jóval később jól ellátta a nácik baját, még mielőtt átjuthattak volna a nagyvízen az Újvilágba. Majd az egész sztorit a sejtelmes „Mi lett volna ha…” mondat zárja és indul a banzáj.
De ne rohanjunk ennyire előre. Technikai oldalról érdemes még egy pillantást vetni a grafikai beállításoknak csúfolt menüpontra. A fellengzős beállítások kifejezést most tessék elfelejteni, ugyanis változtathatjuk a felbontást illetve a részletesség fokát és kész ( „Low”, „Medium” és „High” változatok közül lehet választani). Ezek között igazán szembetűnő különbség az árnyékok megléte (egyedül low fokozaton nincsenek), mást nekem nem igazán sikerült felfedeznem – ez lehet a gyakorlatlan szem hibája -, viszont teljesítménybeli változást sem igazán eredményezett az alacsonyabb beállítás, sőt. A Fraps nevű programocska szerint, nekem legmagasabb beállítási fokon magasabb FPS mutatókat produkált a progi, mint minimumon.
Egyébként papíron az Epic Unreal Engine 3-ja felelős a képi világért. Ebből igazán sokat nem fogunk látni. Egy-két helyen egész jól sikerültek a fény-árnyék hatások (közel sem a motortól elvárható szintűek, de azért szépek), de a pozitívumok ennyiben ki is merültek. A textúrák egyenesen rondák, néha még azt sem igazán tudják, hogy nekik pontosan hol is lenne a helyük. A pályán található különböző tárgyak feltűnően kevés poligonból lettek összetákolva, így nagyon szögletesek – ez különösen igaz a fegyverekre – és akkor az olyan amatőr térkezelési problémákról nem is beszéltem, amikor a drága ellenfél „beleesik” az ajtóba, dobozba – vagy ami éppen kéznél van -, esetleg arról, amikor szerencsétlen hulla kb. egy méterrel a talaj fölött terül el.
Még ha ezek után úgy állnánk is hozzá a dologhoz, hogy a külcsín nem igazán fontos, tesztalanyunk akkor is közel értékelhetetlen marad. Igaz, itt be kell vallanom, hogy engem a nyitány – a náci invázió kezdete és a menekülés az építkezésről – kifejezetten megfogott. Egyszerűen hangulatos volt és kész. Ez az érzés egész a játék harmadik percéig tartott, amikor megkaptam az első fegyvert. Először az vágott mellbe, hogy milyen ocsmány ez a szerencsétlen gépfegyver, a második pofont pedig a rám támadó náci katonák adták. Néha még az egy láda, vagy egy nyitott ajtó mögé való beállás is túl nagy feladatnak bizonyult az AI-nak. A máshol megszokott csapatmunkát, taktikázást pedig remélni sem szabad az itteni gonoszoktól. Azt viszont el kell ismerni, hogy gránátot dobni azért tudnak. Ez már csak azért is kellemetlen, mert egyrészt a (szerintem) CoD 2-ből átvett „Grenade Indicator” itt borzalmasan használhatatlan, másrészt bármi elől gyorsan menekülni fizikai képtelenség, mivel drága hősünk minden létező (esetenként csak odaképzelt) tárgyban képes elakadni. A legkegyetlenebb tereptárgyakat viszont kétség kívül az úgynevezett bajtársaink képzik, akik ahelyett, hogy hatékonyan segítenének, vagy esetleg csak támogatólag félreállnának, az esetek 90%-ában sikeresen bekempelnek a legzavaróbb helyre. Egyébként a választható nehézségi szintek közt is csak az ellen számában és sebzésében figyelhető meg lényegi változás.
Erősen próbáltam találni valamit, amit felhozhatnék a játék mentségére. Nos, a színek tetszettek… Komolyra fordítva, ha minden létező igénnyel felhagyunk és megpróbáljuk élvezni a romokban heverő Amerika látványát, akkor egy pár óra agyatlan lövöldözésre éppen elmegy. Ennyi idő alatt egyébként ki is lehet végezni, mivel normal fokozaton jó 5 – 5 és fél óra játékidővel bír a program. És aki hajlandó végigszenvedni, az kap egy elég borzasztó befejezést, illetve láthatja a készítők egyik legnagyobb baklövését. Amit viszont nem árulok el, hogy legyen valami, ami ösztönöz némi mazochizmusra…
A teszt alatt készült képeket ITT találjátok .
teszt konfig: AMD Sempron 3000+, 2 GB DDR1 RAM, GF 7600GT 256MB RAM
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!