Lara baba, a bombázó kincsvadász újból visszatér, hogy a Legend elvarratlan szálait végleg maga mögött tudhassa.
Az Underworld története ott folytatódik, ahol a Legend letette a lantot. Lara, a bombázó régészhölgy a maják titkainak nyomába ered és céljának elérése érdekében a szombrérók fellegvárába, Mexikóba utazik, ahol az ősi Wayeb mítosz szerint úgy tartják az ott lakók, hogy a maják időszámításában 300 napból állt egy év, amihez öt hiányzó nap is társult. Ekkor nyílnak meg az alvilág kapui, hogy az ottani szörnyellák lepjék el békés világunkat. Lara pedig úgy tervezi, hogy pont ekkor lép be a pokol kapuján, hogy a maja alvilág bugyraiban keressen magának újabb izgalmakat.
A Tomb Raider: Underworld bejelentésekor olyan ígéretek hangzottak el, melyek szerint a látványvilág is komoly ráncfelvarráson esik majd át. Az eddig megjelent állóképek szerencsére a kijelentéseket alátámasztották, így hihetőnek tűnnek azok a nyilatkozatok, miszerint Lara mozgáskultúrája sokkal kifinomultabb lesz, mint az előző epizódokban. Az EIDOS és a Legendet is hegesztő Crystal Dinamics motion capture technológia hadrendbe állításával szeretné, ha a csinos régésznő akrobatikus mozdulatai valóban hitelesen hatnának a képernyőn. Ezen kívül komoly polírozáson esett át Lara karaktere is. Némi poligonszám növeléssel az ifjú hölgy idomai sokkal szebben ki lettek dolgozva, ami feszesebb végtagokat és természetesen nagyobb kebleket is eredményezett, továbbá Lara fizimiskája is átesett egy plasztikai beavatkozáson. Főhősünk arcáról végre leolvashatók az érzelmek, így egy-egy komolyabb konfliktus során a koncentráció, egy-egy nyert szituáció után az öröm ül ki Lara arcára.
A környezet interaktivitása is komolyabb fejlesztéseken esik majd át. A Legendben bemutatkozó eső ezentúl nem csak hangulatfokozó elemként lesz jelen, hanem a komoly taktikázás eszközeként is felhasználható lesz. A sárban hagyott lábnyomunkat elmossa isten áldása, de ugyanilyen segédeszköz lesz egy-egy földön heverő faág is, amivel – fegyver hiányában – egy jól irányzott ütéssel, akár végleg kifektethetjük a delikvenst. Érdekesség még, hogy menekülésünk alkalmával is érdemes jól körbenézni, mert könnyen megeshet, hogy egy jól irányzott lövéssel hatalmas köveket zúdíthatunk ellenfeleinkre. Az ígéretek szerint kevesebb scriptelt – azaz előre megírt – jelenettel találkozunk majd, a holttestek nem tűnnek el, ha végeztünk velük, illetve rengeteg kapaszkodó és kiálló valami segít majd bennünket előrehaladásunkban, úgy hogy többféle módon is eljuthatunk majd A-ból B-be.
Az előzetes tervekkel ellentétben az EIDOS/SCi csak december elején vagy közepén, azaz a karácsonyi szezon megkezdésekor dobja csak piacra a Tomb Raider: Underworldöt, mely az eddigi részekkel ellentétben végre valódi újításokat ígér és az eddigi képek alapján elmondhatjuk, hogy jó úton halad a Crystal Dinamics.
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!