Bár Silvester Stallone idén tölti a 62. évét, örökérvényű karaktere, a vietnámi harcos, keményebb, mint valaha…
Viszont úgy tűnik, nem menekülhet a harc elől. Bár ő próbálja kerülni, a baj mégis megtalálja őt. Ezúttal a probléma egy keresztény misszionárius csoport formájában érkezik, akik Burmába akarnak eljutni, ahol közel hatvan éve véres polgárháború folyik. Rambo kisebb huzavona után kötélnek áll, és elviszi őket a kívánt helyre. Nem sokkal később viszont az egyház egy újabb tagja keresi fel és közli vele, hogy a csoportnak, akiket ő szállított, nyoma veszett. Így öreg hősünknek nincs más választása, elvállalja, hogy az eltűntek megmentésére küldött zsoldos csapatot is elviszi Burmába.
Dióhéjban ennyi volna a történet, de Rambo filmről lévén szó, gondolom senki nem várt Shekespeare-i magaslatokat. Bár a sorozat egyik darabjáról sem mondhatja senki, hogy sok benne az üresjárat, az új rész ezen a téren kenterbe vágja mindhárom elődjét. A film összesen 91 percéből maximum tízet vesztegetett el Sly a rendezői székben arra, hogy valamiféle alapot is szolgáltasson az eszméletlen mészárlásnak, ami a maradék 81 percben folyik.
Színészi teljesítményről szinte értelmetlen beszélni. Mivel nem igazán találunk a filmben mélyebb karaktereket. Vannak a gonosz burmai katonák, akik terrorizálják a népet, ahogy kell, vannak a lázadók, akik kilátástalannak tűnő harcot folytatnak ellenük – bár nekik sok szerep nem jut –, vannak még a naiv keresztények, akik az erőszak erőszakot szül című szövegüket adják elő kb. tíz különböző verzióban, az utánuk küldött bunkó zsoldosok, akiket a pénz hajt és van John Rambo, a tökéletes gyilkoló gép. Mindenki hozza az átlagostól nem sokkal jobb alakítását, de ez éppen elegendő a fentebb említett karakterek megformálásához, hiszen pár üres és ma már semmitmondó közhelyekből álló párbeszédet leszámítva többnyire párszavas tőmondatokból áll össze a szövegkönyv.
Az operatőr és a vágók kifejezetten jó munkát végeztek. A képi világ is tökéletesen követi a film feszített tempóját, üresjáratok szinte egyáltalán nincsenek. Egy-egy tájkép pedig még üdítően is hat néha – pl. egy natív falu kiirtása után a folyó látképe, amin a zsoldosok jönnek, kifejezetten jól esik.
Még a látványnál maradva külön ki kell emelnem a smink- és trükkmestereket. Iszonyatosan élethű látványt hoztak létre. A film kegyetlenül az arcunkba vágja, hogy bizony veszettül fáj ám, ha valakit meglőnek. Nem véletlenül került az a 18-as karika a filmre. És itt most nem akarok erkölcscsősznek tűnni, de ezt tényleg mindenki vegye komolyan és csak erős idegzetűek üljenek be a moziba, akik bírják is az erőszakot, mert ehhez a filmhez képest nekem a Ryan közlegény partraszállós jelenete igen szolidnak és visszafogottnak tűnik. És lássuk be nem egy felemelő érzés, ha a moziban valaki mellettünk minden második jeleneten szörnyülködik és öklendezik…
Összefoglalva, a negyedik Rambo sem akar többnek látszani, vagy ha úgy tetszik bonyolultabb lenni, mint elődei. Most is megkapjuk a szokásos nagy, legyőzhetetlen amerikai hőst, aki megmenti a jókat és megöli a rosszakat. Mindezt viszont a mai színvonalon kivitelezve, ami (pár gyengébben sikerült CG-t leszámítva) iszonyatos látványt és tömény, szinte szünetmentes akciót jelent. A sorozat rajongóinak kötelező darab és az akciófilmek kedvelőinek is erősen javallott. Aki viszont nem bírja az erőszak és a vér látványát, az nagy ívben kerülje még a plakátját is. Végezetül azt hiszem kijelentetjük, Stallone bebizonyította, hogy bár nem gyerek már, még mindig jól áll neki a keményfiú szerep.
Kint jártunk a megújult PlayIT-en. Felnőtt-gamer beszámoló következik...
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…