Kategóriák: CikkekPC tesztek

Codename Panzers: Cold War – Előzetes

17 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Stormregion volt oly kedves és lehetőséget biztosított számunkra, hogy az idén tavasszal boltokba kerülő legújabb Codename: Panzers játékot górcső alá vegyük, így egy ötpályás tesztverziót kaptunk kézbe, amit alaposan kiveséztünk.

Hazánk fiai az első két rész után új történelmi eseményt szemeltek ki maguknak, így végre elfelejthetjük az unalomig járatott második világháborús időket, ugyanis a Stormregion a következő, időben is hosszadalmasabb hidegháborús témát szemelte ki magának.  Az előző részekhez hasonlóan itt is történelmileg hiteles képet festenek a fejlesztők, így a játékba való csöppenésünkkor a szovjet haderők hataloméhesen épp Európa romjain végiggázolva próbálnak világuralomra törni. A szövetséges erők – NATO – még fel sem eszméltek a második világháború okozta sokkból, máris a hatalmas vörös hadsereggel kell szembetalálni magukat.

Ennek megfelelően az egész játék során a NATO csapatokat irányítva kell majd ismét rendet és békét teremtenünk az öreg kontinensen. A Cold War az előző részekhez hasonlóan, ezúttal sem a nyersanyag gyűjtögetést és az építkezést preferálja, így továbbra is előre kapott, kész egységekkel kell majd teljesítenünk a küldetéseket. Természetesen lehetőségünk nyílik majd egy-egy pálya közben utánpótlást kérni – a jó öreg szállítóhelikopterek mellett akár vasútvonalakon keresztül, tehervonatokon szállítva is érkezhet -, azonban az egyes küldetések megkezdése előtt érdemes alaposan átgondolni, hogy hogyan is állítjuk össze a csatába induló csapatunkat, ugyanis a bevezetett egységlimit némi gátat szab majd a csapatösszeállításban. Egységeink – például Bazookás squad, vagy mentőegység – tapasztalati pontokat gyűjtenek, melyek a játék előrehaladtával komoly előnyhöz jutathatnak minket. A gyalogos csapatok füstbombákat, gránátokat vethetnek be a gépi járművek ellen, míg a szovjet gyalogsággal szemben barikádokat, egészségügyi sátrakat, lövészárkokat húzhatnak fel, esetleg a pályákon található épületek nyújthatnak majd számunkra fedezéket.

A páncélos járművek is fejleszthetők lesznek, így a Cold War-ban lehetőségünk nyílik majd erősebb páncélzattal felvértezni a kívánt gépet, de egyes példányokat javítójárművé vagy vízi egységgé is átalakíthatunk. Említésre méltó, hogy a helyszínek és a gyalogos erők mellett a Stormregion a járműveknél is a korhűségre törekedett, így egyetlen olyan tank, vagy szállítójármű sem tűnik fel a Cold War-ban, mely a képzelet szüleménye lenne. A srácok számos olyan példányt modelleztek le, melyek akkoriban csak prototípus formájában léteztek, így a legelvetemültebb történelem tudorok számára is rejthet meglepetést majd a játék.

A második részhez képest az ellenfelek AI-ján is változtattak a készítők. A srácok alaposan belenyúltak a korábbi kódhalmazba, ugyanis a vörös hadsereg egységei ügyesen taktikázva közelítenek meg bennünket. Barikádokat emelnek, fedezékbe bújnak, ha kell épületeket szállnak meg, hogy onnan tüzeljenek bennünket, esetleg terelő hadműveleteket hajtanak végre, hogy félrevezessenek minket.

A harmadik Panzers alatt a házon belül barkácsolt Gepard motor egy továbbfejlesztett verziója dübörög. A srácok iszonyatos munkát öltek a Gepard3 Engine-be és ez meg is látszik a Cold War grafikai megvalósításain. Dinamikus fény-árnyék effektusok, szintén dinamikus időjárás, tökéletesen, minden apró részletig kidolgozott környezettel és karaktermodellekkel találjuk magunkat szembe. Mindezt megfejelték egy fantasztikus fizikai motorral is, amely élesben már az első küldetés során megmutatja magát. Egy hatalmas darut robbantunk ki a helyéről, majd a fémszerkezet az őt érő robbanásoknak megfelelő irányába dől el és végez hatalmas pusztítást a környezeten. A látvány egyszerűen szemet gyönyörködtető és egyértelműen magáért beszél.

A Codename: Panzers – Cold War idén tavasszal érkezik majd meg a boltokba. A Stormregion által kiadott vaskos papírhalmaz szerint az egyjátékos kampány 18 változatos küldetéssel örvendeztet meg bennünket, ezen kívül a kétképernyős megoldásnak köszönhetően, akár párban is csatába indulhatunk. A többjátékos mód 20-25 multiplayer térképpel és három játékmóddal, a Dominationnel, a Cooperative móddal és a Team Match-csel szögez majd hosszú órákra a monitor elé.

A Stormregion számos újítást vezetett be a Cold War-ban, de a nagy elődökből is bátran átemelt ötleteket a csapat, így bizton állíthatjuk, hogy az előző részek szerelmesei mellett a játékkal csak most megismerkedők is örömüket lelik majd hazánk fiai legújabb gyöngyszemében, mely méltó folytatása lesz a legendás sorozatnak.

Legfrissebb bejegyzések

A World of Warships: Legends új, ünnepi tartalmai

A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…

2024-12-20

Worshippers of Cthulhu – Korai Hozzáférés betekintő

A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…

2024-12-17

Jön a Wargaming új mech shootere, a Steel Hunters

Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…

2024-12-13

Temporal Purge: Z – Korai Hozzáférés betekintő

A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…

2024-12-13

Dimensionals – Korai Hozzáférés betekintő

A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…

2024-12-12

New Arc Line – Korai Hozzáférés betekintő

Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…

2024-12-11