Ha miden igaz, akkor a Petroglyph bolygóközi RTS-e a Universe at War: Earth Assault még idén a boltokba kerül. Ezen felbuzdulva nekiugrottunk a demónak…
A fejtágító részről nem érdemes sokat beszélni, röviden elmagyarázza a játék kezelésének ügyes bajos dolgait (ez annak, aki már játszott RTS-sel, nem lesz nagy újdonság), illetve megmutat pár (a későbbiekben hasznos) extrát.
A kampánybeli két küldetés már sokkal izgalmasabb. Nem tudom pontosan, hogy a sztori mely részéből kaptunk most ízelítőt, de már javában folyik a Föld megszállása és mi most a földön kívüli inváziós erők oldalán szállhatunk harcba. Eleinte csak egy maroknyi csapattal kel végigzúznunk az embereken és szövetségeseiken, majd mikor kezd komolyodni a helyzet, megkapjuk az első lépegetőnket. Személy szerint én ezekre vártam, mióta megjelentek az első képek a stuffról. Innentől pedig nincs más dolgunk, mint rombolni az első küldetés végéig. A második viszont már ad egy kis ízelítőt az építgetős részekből és a nyersanyagbeszerzésből is (ez utóbbi nekem a klasszikus UFO-s filmeket jutatta eszembe).
A játékmenet nem tűnik túl bonyolultnak, a kezelőfelület kellően egyértelmű, s minden létfontosságú parancs könnyen elérhető. Az egységeinkért felelős A.I.-ra sincs sok panaszom, az útkereséssel volt néha pici gond, de mást nem tudok felhozni ellene és az ellenfél sem teljesen hülye… Igaz egyelőre erről az oldaláról a gammának nem tudok nyilatkozni, mivel a két misszió erőteljesen rush jellegű volt, és a gép a védekezésen kívül nem sok mindent csinált. Na, de erről a részről ennyit.
Következzék a grafikai rész. Itt esett le az állam igazán. Nem feltétlen a látvány lenyűgöző volta okán —bár egyáltalán nem csúnya progi, sőt—, hanem az optimalizálás miatt. Kezdésnél az autodetect funkciót használtam a grafikai beállításoknál, ami mindent majdnem maxra állított. Én itt már gyanakodtam, hogy majd a’la C&C3 ez is megy majd szépen egészen a nagyobb ütközetekig, de csalódnom kellett… A legnagyobb harcok közepette sem produkált semmi lassulást a game. A grafikai megvalósításra sincs igazi panaszom, bár a környezet textúrái nem a legrészletesebbek, ugyanakkor az összecsapások impozáns effektparádéval szolgálnak. Amit viszont kicsit rossz néven vettem, az az, hogy egységeink nem hagynak nyomot a talajon. Egy gyalogos, vagy egy humvee nem hagy nyomot a földben? Hát jó… De hogy az óriási monstrumok is csak picit felkavarják a port lábaik körül és ezzel kifújt… ez picit élményromboló.
A demó a hangeffektek terén is igen jól teljesít (legalább is szerintem). Igaz, a kis gyalogos egységek hangjaitól először fetrengtem a röhögéstől, de végül is elég artikulálatlan hangsorokat adnak ki, hogy elhiggyük, ezek tényleg nem földiek… A zene maximálisan elnyerte a tetszésemet. Mostanában alap, hogy dinamikus zenei keveréssel dolgoznak a játékok (azaz mindig a helyzetnek megfelelő zene szól), szóval ezt annyira nem kéne kiemelnem, de valahogy mégis megfogott. A játékmenet kb. 90%-át kitevő csatározások alatti masszív gitártémák szerintem őrült jól eltaláltak, bár lehet, hogy ez a metált kevésbé kedvelőknek nem fog ennyire bejönni, de lássuk be romboláshoz tökéletes aláfestés…
Összességében a demó alapján nekem ez egy vérbeli akció-orientált RTS-nek tűnik, amiből nem akartak többet kihozni a készítők, mint amennyit érdemes, ugyanakkor minden benne van, amit elvárhatunk. Valószínűleg a StarCraft 2-t nem fogja megszorongatni, de azzal szemben van egy jelentős ütőkártyája, nevezetesen, hogy elvileg még Karácsony előtt a boltokba kerül. Amiben nagy veszélyforrást látok, az a felek kiegyenlítettségének megoldása. Ugyanis a földi ellenállás nem okozott komolyabb nehézségeket, de ugye a teljes verzióban biztosan lesz ember kampány is…
A teszt alatt készült összes screenshot megtekinthető a galériánkban.
Tesztkonfig: AMD Sempron 3000+, 2GB DDR1 RAM, GF 7600GT 256MB DDR3
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!