A Játékok.hu szerkesztősége ezen rövidke előzetessel szeretné meglepni mindazokat, akik egész évben kitartottak mellettünk.
Az EndWar története a közeli jövőben játszódik. Kirobbant a harmadik világháború és három ellenséges nemzet feszül egymásnak, hogy saját népe számára megfelelő biztonságot teremtsen. Az elkeseredett csatát az Egyesült Államok, Oroszország és az Európai Szövetség vívja egymásal. A játék egyjátékos kampányában mind három frakcióval nyomulhatunk majd, hogy aztán a végén a világ tetejére állhassunk. Mindhárom nemzet hadsereg sajátos egységeket vonultat majd fel, melyek teljesen eltérő képességekkel rendelkeznek majd. Így mindegyiknek meglesz a maga előnye és hátránya, amely akár egy-egy véres küzdelem végső kimenetelét is befolyásolhatja majd a harctéren. Az orosz hadsereg egységei lomhák, viszont iszonyatos erőt képviselnek, a tengerentúli haderő katonái a legösszetartóbb brigád, míg a európai hadviselés gyöngyszemei a legrövidebb idő alatt képezhetők ki. Michael de Plater, a korábbi Creative Assembly tag állítása szerint az egész kicsit az orkok, az emberek és az elfek csatájára emlékeztett majd.
A UbiSoft jövő márciusban debütáló alkotásának két komolyabb újítása van, mely alapjaiban véve reformálja majd meg a stratégiai játékok kissé ellaposodott világát.
Az első említésre méltó a kameranézet. Az eddig madártávlatos szemrevételezést el lehet felejteni, ugyanis a UbiSoft Shanghai egy az egyben a csatatérre fókuszál és a közvetlenül a harcmezőn követhetjük majd végig az eseményeket. Így valóban úgy érezhetjük, mintha tényleg részesei lennénk a küzdelemnek. Könnyedén váltogathatunk majd a "kerületekre" felosztott térképen, így semmiről nem maradunk le. Taktika térképet és műhold képet is bevethetünk majd, ezel is lépés előnyre tehetünk szert az ellenséggel szemben. A látványvilágért az Unreal Engine 3 felel majd, így a lenyűgöző grafikus megvalósításokkal biztosan nem fognak spórolni a fejlesztők. Teljesen formálható környezet, gyönyörű robbanások és tökéletesen kidolgozott egységek várnak majd bennünket a modern kori hadszíntereken.
A második említésre méltó újítás, mely az RTS-ek történelmének legeredetibb ötlete: Szóbeli parancsokkal vezérelhetjük alakulatainkat. Mivel az EndWar csak next-gen konzolra, azaz PS3-ra és X360-ra kerül majd a boltok polcaira a franciák ötlete igencsak ésszerű. Minek bajlódjunk a kontrollel nehézkes irányításával, amikor egy füles segítségével, hangvezérlésre cselekszik majd hadseregünk. Természetesen a remek újításnak megvannak a hátulütői is, de Michael de Plater állítása szerint nem kell aggódni, ugyanis minden apróságra odafigyelnek, így mindenképpen megoldják az esetleges problémákat – megfázás, akcentus. A szóban kiadott parancsokkal támadásra vagy épp fedezék keresésre is kérhetjük 12-18 fős alakulatainkat. Ezenkívül légicsapást vagy tüzérségi támogatást is kérhetünk.
A hangszállak tornáztatása mellett azért szükségünk lesz a kontrollelre is – nagyon minimális feladatot kap. Egy bizonyos gomb nyomkodásával tudunk majd adott frekvencián kommunikálni, ezzel elkerülve az esetleges kémkedés lehetőségét.
A játék elméletileg 2008. márciusában debütál. Egyelőre hivatalosan csak a next-gen konzolos verziók vannak bejelentve, de egyesek szerint nem várat majd sokat magára a PC-s átirat is, melyet nagyon sok szeretettel várunk!
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!