Oldal kiválasztása

Tom Clancy’s: EndWar – Előzetes

Tom Clancy’s: EndWar – Előzetes
17 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Játékok.hu szerkesztősége ezen rövidke előzetessel szeretné meglepni mindazokat, akik egész évben kitartottak mellettünk.

Valamikor a nyár elején jelentette be a UbiSoft, hogy kínai stúdiójuk, a UbiSoft Shanghai egy újabb Tom Clancy nevével fémjelzett alkotáson dolgozik. A dolog érdekessége, hogy a franciák teljesen új vizekre eveznek, ugyanis az eddig megszokott akciójátékok után a híres író egyik remekét stratégiai köntösbe öltöztetik. Nem is akárhogy!

Az EndWar története a közeli jövőben játszódik. Kirobbant a harmadik világháború és három ellenséges nemzet feszül egymásnak, hogy saját népe számára megfelelő biztonságot teremtsen. Az elkeseredett csatát az Egyesült Államok, Oroszország és az Európai Szövetség vívja egymásal. A játék egyjátékos kampányában mind három frakcióval nyomulhatunk majd, hogy aztán a végén a világ tetejére állhassunk. Mindhárom nemzet hadsereg sajátos egységeket vonultat majd fel, melyek teljesen eltérő képességekkel rendelkeznek majd. Így mindegyiknek meglesz a maga előnye és hátránya, amely akár egy-egy véres küzdelem végső kimenetelét is befolyásolhatja majd a harctéren. Az orosz hadsereg egységei lomhák, viszont iszonyatos erőt képviselnek, a tengerentúli haderő katonái a legösszetartóbb brigád, míg a európai hadviselés gyöngyszemei a legrövidebb idő alatt képezhetők ki. Michael de Plater, a korábbi Creative Assembly tag állítása szerint az egész kicsit az orkok, az emberek és az elfek csatájára emlékeztett majd.

A UbiSoft jövő márciusban debütáló alkotásának két komolyabb újítása van, mely alapjaiban véve reformálja majd meg a stratégiai játékok kissé ellaposodott világát.

Az első említésre méltó a kameranézet. Az eddig madártávlatos szemrevételezést el lehet felejteni, ugyanis a UbiSoft Shanghai egy az egyben a csatatérre fókuszál és a közvetlenül a harcmezőn követhetjük majd végig az eseményeket. Így valóban úgy érezhetjük, mintha tényleg részesei lennénk a küzdelemnek. Könnyedén váltogathatunk majd a "kerületekre" felosztott térképen, így semmiről nem maradunk le. Taktika térképet és műhold képet is bevethetünk majd, ezel is lépés előnyre tehetünk szert az ellenséggel szemben. A látványvilágért az Unreal Engine 3 felel majd, így a lenyűgöző grafikus megvalósításokkal biztosan nem fognak spórolni a fejlesztők. Teljesen formálható környezet, gyönyörű robbanások és tökéletesen kidolgozott egységek várnak majd bennünket a modern kori hadszíntereken.

A második említésre méltó újítás, mely az RTS-ek történelmének legeredetibb ötlete: Szóbeli parancsokkal vezérelhetjük alakulatainkat. Mivel az EndWar csak next-gen konzolra, azaz PS3-ra és X360-ra kerül majd a boltok polcaira a franciák ötlete igencsak ésszerű. Minek bajlódjunk a kontrollel nehézkes irányításával, amikor egy füles segítségével, hangvezérlésre cselekszik majd hadseregünk. Természetesen a remek újításnak megvannak a hátulütői is, de Michael de Plater állítása szerint nem kell aggódni, ugyanis minden apróságra odafigyelnek, így mindenképpen megoldják az esetleges problémákat – megfázás, akcentus. A szóban kiadott parancsokkal támadásra vagy épp fedezék keresésre is kérhetjük 12-18 fős alakulatainkat. Ezenkívül légicsapást vagy tüzérségi támogatást is kérhetünk.



A hangszállak tornáztatása mellett azért szükségünk lesz a kontrollelre is – nagyon minimális feladatot kap. Egy bizonyos gomb nyomkodásával tudunk majd adott frekvencián kommunikálni, ezzel elkerülve az esetleges kémkedés lehetőségét.



A játék elméletileg 2008. márciusában debütál. Egyelőre hivatalosan csak a next-gen konzolos verziók vannak bejelentve, de egyesek szerint nem várat majd sokat magára a PC-s átirat is, melyet nagyon sok szeretettel várunk!

Translate »