A héten sikerült beszereznem a Soldier of Fortune harmadik epizódját. Az elődökből kiindulva nem kis elvárásokkal ugrottam neki… Hiba volt…
A történet szerint egy zsoldost alakítunk, de nem Mullins-t, akit többen is átvágnak menet közben (ezek lennének a történetbeli csavarok…), de a sztorivezetés a töltések előtti rövid "mozikra" korlátozódik, valamint a töltőképernyő tömör összefoglalójára. Illetve játék közben is akad pár igen bugyuta párbeszéd, amiből igazából semmi extra nem derül ki. Na igen a szinkronhangok… Ha annyit mondok, hogy a központos kislány a legmeggyőzőbb azzal elárulok mindent. Szinte midenki szenvtelenül olvassa fel a szövegét, ami elég hangulatgyilkos tud lenni…
Egyébként a történet annyira nem fontos, mivel ezt amolyan lövöldözés melleti extrának tekintették a készítők, így nincs túlbonyolítva a dolog. A játékmenet tipikus FPS sémára épül, kiegészítve azt a sorozat védjegyének számító vérengzéssel. Az ellenfeleket irányító AI nem mondható túl értelmesek. Nálam a fénypont az volt amikor elszámítottam egy gránát röppályáját és az jóval terroristák fedezéke mögött landolt, mire segítőkész ellenfeleim elkezdtek rohanni a gránát rányába… No comment.
A nehézség tehát jelen esetben nem az ellen taktikájából származik, inkább annak létszámából, meg persze abból hogy sokszor nagyon nehezen észrevehető helyre vannak beültetve a rosszarcúak. Nem ritka, hogy hirtelen egy bandita jelenik meg a hátunk mögött, de nem kell félni, nem próbál lepuffantani, inkább nekünk rohan, hátha sikerül a puskatussal elitézni a dolgot…
Mészárlás… Ezt a részt lealább meghagyták a korábbi epizódokból, persze ezt sem érintetlenül. Annak ellenére, hogy a reklámszövegek olyanokat puffogtattak, hogy akár a lábujjakat is amputálhatjuk, a darabolás sem lett valami részletes. Gondolom mindenki emlékszik az első rész lógó beleire… Na itt ilyen nincs. A végtagok amputálhatóak, meg a fej eltávolítható és ennyi. Ráadásul a fejövés azonnal letépi az ellen búráját, pedig már korábban megoldható volt, hogy csak egy szép lyukat üssünk rajta. Nekem személy szerint a vér megvalósítása is jobban tetszett az elődökben, itt valahogy nagyon konzolos lett. Bár ezen nincs mit csodálkozni, hiszen a Payback, a sorozat történetében először, konzolra is kapható. Viszont erős a gyanúm, hogy a konzolos verzió volt a lényeg, a PC-seknek pedig dobtak egy átiratot. Erre utal a sprint gomb is, amit ha nyomva tartunk karakterünk rohan előre amíg bírja, anélkül, hogy bármely iránygombot nyomnánk hozzá. Ebből adódk a következő két furcsaság: hátrafele nem lehet futni és futás közben nincs oldalazás, csak egyenes hajrá.
Na, de hogy írjak valami jót is a gammáról, a grafika egész élvezhetőre sikeredett. Nem veszi fel a versenyt egyik vetélytársával sem, és kicsit rajzfilmes is, de egész szép (egyébként a részletességen nem lehet állítani, választhatunk felbontást és kész), illetve az aláfestő zene is igen hangulatos lett. De ha valaki arra kérne, hogy magyarázzam el, miért játszom a progival, ha tényleg ennyire pocsék, akkor azt hiszem bajban lennék. Talán valami beteges örömet lelek abban, ahogy fröcsög a vér és hullanak a testrészek (hiszen ilyesmit kevés program kínál), emellé pedig jön a személyes aberrációm, azaz hogy rajogok az olyan dolgokért, amik annyira rosszak, hogy az már maga a gyönyör (ezen beteges hajlamok hiányában viszont nem érdemes vele próbálkozni).
Végezetül értem én hogy kevés pénz volt a fejlesztésre, de azért nem kellett volna ennyire igénytelenül összetákolniuk a game-et. Olyan bugokat találtam, amik béta demókban is ritkaság számba mennek (pl. a semmiből induló folyó). Összefogalva: agresszió kiélésére, rövid agyatlan szórakozásra kitűnő, egyébként hamar unalomba fulladó alkotás lett a Soldier of Fortune: Payback. Az erős tartalom miatt ugye M, azaz felnőtt besorolást kapott a stuff, de ha valakinek nem bírja a gyomra, akkor ezt ki is kapcsolhatja, igaz, ezzel a gamma legnagyobb (vagy egyetlen?) vonzerejét iktatja ki…
További screenshotokért ERRE TESSÉK
Teszt konfig: AMD Sempron 3000+, 2GB DDR1 RAM, GF 7600GT 256MB DDR3 VRAM
Kint jártunk a megújult PlayIT-en. Felnőtt-gamer beszámoló következik...
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…