Gears of War – Bemutató
Ahogy ígértem, ma végre összegyűlt annyi infó és tapasztalat, hogy klaviatúrát ragadhassak és megosszam a véleményemet az EPIC játékáról.
Az X360 debütálásakor az egyik legjobban várt alkotás az UE3 motort alkalmazó Geas of War volt. Hatalmas hype előzte meg a november 17-ei premiert és szerencsére a felhajtás nem volt felesleges. A GoW X360 exkluzívként kasszát robbantott, a LIVE-on is az egyik legjátszottabb stuff lett. A sikert követően nem volt kérdés, hogy az EPIC a PC-s tábort sem hagyja ki a mókából. Szerencsére az átiratra "csak" egy évet kellett várnunk, ami a szokásos portoktól eltérően rengeteg újítást tartalmazott a Box-os verzióhoz képest.
A várva várt GoW PC végül november 9-én végre sikeresen landolt a boltok polcain, így hát nem is volt más dolgunk, mint a redmondiak égisze alatt piacra kerülő alkotást beszerezni és ízekre szedni.
Rengeteg külföldi magazin ódákat zengett a GoW-ról, gyakorlatilag mindenhol 9.5 pontok körül kapott, így amúgy is hatalmasra duzzadt kíváncsiskodásomat csak tovább fokozták ezen értékelések.
Az első meglepetés az elég izmos helyigény kapcsán ért. Az EPIC minden részletre odafigyelt a portoláskor, ami azzal járt együtt, hogy közel 11 GB mászik fel merevlemezünkre a telepítés során. Gyors beállítások után bele is vetettem magam a játékba. A sztori gyakorlatilag ugyanazt a szálat követi, mint a X360-as verzió, annyi különbséggel, hogy ezúttal Brumakra, az egyik karakterre fókuszál a történet. Főhősünket kiszabadítják a börtönből, és máris kezdődhet a móka. Épp magunkra öltjük harci szerelésünket és máris választás elé állít minket a gép. Eldönthetjük, hogy berozsdásodott reflexeinket kicsit megolajozzuk és egy rövid tréningen essünk át vagy pedig azonnal belecsaphatunk a lecsóba és máris levadászhatunk pár "sáskaképűt". Ezen opció a játék előrehaladtával jó párszor elő kerül, így a Gears of War újrajátszhatósági rátája igen magas.
A játék irányítása elsőre kicsit furcsa – nekem az volt. Nagyon régen nem játszottam TPS matériával, ráadásul kicsit érezni a konzolos beütést, de becsületére váljon az EPIC-nek, tényleg mindent beleadtak, így csak megszokás kérdése az egész. Főhősünk rengeteg mozgáskombinációt tud. Képesek vagyunk oldalra ugorni, fal mellett lapulva közlekedni, guggolni, egyik fedezéktől a másikhoz átugrani és még sorolhatnám. Szerencsére a gép állandóan kijelzi, hogy mivel mit lehet csinálni, így tényleg nagyon hamar bele lehet rázódni az egészbe. A fegyver állandóan felfelé próbál tartani, így célzáskor érdemes ellentartani neki, különben a kiszemelt ellenfél helyett a levegőt fogjuk megküldeni ólommal. Apropó fedezék! Gyakorlatilag a lepukkant épületek romjai, a roncsjárgányok, egyszóval minden használható és nem csak hogy érdemes, de kötelező! Az ellenfelek viszonylag okosnak mondhatók. Csapatban mozognak, állandóan fedezéket keresnek és amint lehetőségük nyílik máris nyomulnak előre, hogy aztán egy végső ökölpárbajban intézzenek el bennünket. Szerencsére ugyanez elmondható a mi csapattagjainkról is, így egy-egy komolyabb ütközetben nem vagyunk magunkra utalva.
A játékban nincs mentésre alkalmunk. A Call of Duty 4-hez hasonlóan itt is a gép automatikusan ment, így egyfajta "Checkpointok" vannak, amiket aztán minden egyes újraindításnál betölthetünk. Ráadásként itt mindig változtathatjuk a nehézségi fokozatot, ezzel is növelve a játszhatóság faktorát. Életerőt se véltem felfedezni, valószínűleg – szintén a CoD 4-hez hasonlóan – itt a sebzés mértéke a mérvadó és eszerint léphetjük át a menny vagy épp a pokol kapuját. A muníció utánpótlása is eltér a szokásostól. A hallott "sáskaképűek" fegyvereit kell magunkhoz venni.
Ha épp nincsen semmilyen akció, akkor érdemes egy pillantást vetni a minket körülölelő környezetre. Az Unreal Engine 3 grafikai motor már jó pár játék – BioShock, Medal of Honor: Airborne – alatt bizonyította, hogy mire képes, azonban itt messze felülmúlja önmagát az EPIC védjegye. Közepes beállításoknál is eszméletlenül fest minden, minden részlet a legapróbb részletekig ki van dolgozva, ráadásul a már jól ismert tökéletes optimalizálás itt is jelen van. Azért jó pár alkalom volt, mikor – beállítástól függetlenül – a játék többször is megakadt. Érdekesség, hogy ezt többnyire nem akció közben csinálta. Mint kiderült érdemes a GoW telepítése előtt – esetleg utána – egy videókártya driverfrissítést eszközölni, ugyanis állítólag az orvosolja ezt a bosszantó hibát.
A Gears of War PC-s átirata valóban egy zseniális munka lett. Az X360-as verzió minden szépsége és erénye megtalálható a PC-s portban, amit megfejeltek öt, teljesen új egyjátékos küldetéssel, egy vadonatúj multiplayer móddal, a "King of the Hillel" és egy játék editorral. Ezenkívül PC-re szabott grafikai megoldások, illetve nagy felbontású textúrák köszönnek majd vissza a kijelzőnkön. Fantasztikus hangulat járja át az egész stuffot, ami szinte megunhatatlan. Hogy aztán a nagy novemberi dömping közepén mire lesz képes a pénztáraknál már más kérdés, de mindenképpen csak ajánlani tudom a GoW PC-t.