Ma hajnalban megérkezett a demó mi pedig azonnal belevetettük magunkat az év egyik legjobban várt akciójátékának tesztelésébe.
Az első meglepetés:
A demó lecibálása szerencsére minimális időbe telt, így szerencsére legalább emiatt nem kellett bosszankodnom, azonban a Crysis egyjátékos kampányát bemutató demó elindítása után jött az igazi feketeleves. Az átvezető filmek 5-6 FPS-sel való mozgása totál letaglózott, már-már az azonnali kukába hajítás gondolata lebegett a szemem előtt, azonban annyit vártam a kipróbálható verzióra, hogy a szívem nem hagyott nyugodni, így némi finomhangolás után belevetettem magam a játék adta örömökbe.
Finomhangolás alatt azt értem, hogy a frissen vásárolt vasam alatt is döcögött a drága, így élvezhető sebességet csak 800×600-as felbontásnál és medium fokozatnál tudtam elérni. Hangsúlyozom, még így is brutális látványorgia tárul a szemünk elé, azonban a teljes látványkavalkád majd DX10-en meg High beállításon csalható csak igazán elő.
Far Cry nanosuittal:
A demó a teljes játék első küldetését engedi végigtolni. A Crysis szerencsére eltér az agyatlan megyek és lövök akciójátékoktól. Szép kerek történetet rittyentettek a fejlesztők, amelynek részletfoszlányait már az első pálya előrehaladtával megismerhetjük. Egy négy fős csapattal indulunk útnak, hogy a kiszabott küldetést teljesítsük, azonban még a földetérés előtt próblémánk adódik és elveszítjük társainkat. Itt jegyezném meg, hogy a MoH: Airborne-hoz hasonló repülőből való kiugrás feelingje itt sokkal jobban visszajön. Hihetetlenül oldották meg a mélységérzetet, egyszerűen csúcs ahogy szabadesésben közeledünk a sziget homokos tengerpartjához, suhog a szél, a társaink meg mellettünk repkednek.
A demonstráció körübelül 25-30 percnyi játékidővel rendelkezik. Hirtelen nem tűnik soknak, de rengeteg behatás ér minket a demó előrehaladtával és gyakorlatilag minden későbbiekben lényeges újítással megismerkedünk. A fegyverek fantasztikusak, több féle móddal rendelkeznek, rengeteg mindent lehet rájuk aggatni – és rengeteg csúzlit tesztelhetünk. Speciális nanoöltözékünk hihetetlen képességekkel ruház fel bennünket. Képesek vagyunk erőnket megnövelni vagy épp gyorsabban mozogni, mint a milicisták. Esetleg rövid ideig láthatatlanok leszünk. A környezet teljesen interaktív. Mindent képesek vagyunk elmozdítani, elhajítani – megnövelt erőnkkel hihetetlen erővel hajíthatjuk neki a hordókat a katonáknak – vagy épp ripittyára lőni. Az egész terület bejárható, gyakorlatilag a sziget minden egyes zúgába betekinthetünk, a víz minden idők legélethűbben kidolgozott részlete a Crysisnek. A karakterek arca, mimikájuk szintén dícséretet érdemel. Nincs két ugyanolyan fizimiskájú elszánt milicista. A járművek irányíthatósága is ügyesen lett megoldva, semmi zavaró tényező, nehéz kontrollálás.
A Crysis napjaink legjobban hype-olt alkotása. Bosszankodtunk a késett demó miatt, de mindenkép érdemes volt kivárni azt az extra egy hónapot. Ugyan nem lett úgy optimalizálva, mint a BioShock, ami miatt sajnos egy fekete pontot kell felírnom a CryTek számlájára, azonban a fent említett sok-sok pozitívum és ütős látvány abszolút feledteti velünk azon tényt, hogy ezen gamma zökkenőmentes futtatásához bizony kemény vas kell.
Tesztkonfig: Intel Core 2 Duo 2 GHz, 2 GB RAM, ATi Mobility Radeon 2400 HD
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!