Crysis demóteszt
Ma hajnalban megérkezett a demó mi pedig azonnal belevetettük magunkat az év egyik legjobban várt akciójátékának tesztelésébe.
Eredetileg szeptember végén kellett volna megjelennie a mai demónak, de a mai napig meg nem nevezett okok miatt a CryTek és az EA az utolsó pillanatban elhalasztotta a debütöt és egy hónappal későbbre, azaz október végére tette át. A hét elején aztán örömmel számoltunk be a pénteken érkező – azaz elvileg tegnap – demonstrációról, azonban az EA megint beleköpött a játékosok levesébe. Csak azok szipkázhatták a közel 1.7 GB-nyi adathalmazt, akik előrendelték a teljes játékot, míg a többiek csak – elvileg – ma délután kettőkor juthattak volna az anyaghoz. Szerencsére "fél hivatalosan" már hajnalban elérhető volt a Crysis demója, így időben neki tudtunk állni és górcső alá venni a várva várt alkotást.
Az első meglepetés:
A demó lecibálása szerencsére minimális időbe telt, így szerencsére legalább emiatt nem kellett bosszankodnom, azonban a Crysis egyjátékos kampányát bemutató demó elindítása után jött az igazi feketeleves. Az átvezető filmek 5-6 FPS-sel való mozgása totál letaglózott, már-már az azonnali kukába hajítás gondolata lebegett a szemem előtt, azonban annyit vártam a kipróbálható verzióra, hogy a szívem nem hagyott nyugodni, így némi finomhangolás után belevetettem magam a játék adta örömökbe.
Finomhangolás alatt azt értem, hogy a frissen vásárolt vasam alatt is döcögött a drága, így élvezhető sebességet csak 800×600-as felbontásnál és medium fokozatnál tudtam elérni. Hangsúlyozom, még így is brutális látványorgia tárul a szemünk elé, azonban a teljes látványkavalkád majd DX10-en meg High beállításon csalható csak igazán elő.
Far Cry nanosuittal:
A demó a teljes játék első küldetését engedi végigtolni. A Crysis szerencsére eltér az agyatlan megyek és lövök akciójátékoktól. Szép kerek történetet rittyentettek a fejlesztők, amelynek részletfoszlányait már az első pálya előrehaladtával megismerhetjük. Egy négy fős csapattal indulunk útnak, hogy a kiszabott küldetést teljesítsük, azonban még a földetérés előtt próblémánk adódik és elveszítjük társainkat. Itt jegyezném meg, hogy a MoH: Airborne-hoz hasonló repülőből való kiugrás feelingje itt sokkal jobban visszajön. Hihetetlenül oldották meg a mélységérzetet, egyszerűen csúcs ahogy szabadesésben közeledünk a sziget homokos tengerpartjához, suhog a szél, a társaink meg mellettünk repkednek.
A demonstráció körübelül 25-30 percnyi játékidővel rendelkezik. Hirtelen nem tűnik soknak, de rengeteg behatás ér minket a demó előrehaladtával és gyakorlatilag minden későbbiekben lényeges újítással megismerkedünk. A fegyverek fantasztikusak, több féle móddal rendelkeznek, rengeteg mindent lehet rájuk aggatni – és rengeteg csúzlit tesztelhetünk. Speciális nanoöltözékünk hihetetlen képességekkel ruház fel bennünket. Képesek vagyunk erőnket megnövelni vagy épp gyorsabban mozogni, mint a milicisták. Esetleg rövid ideig láthatatlanok leszünk. A környezet teljesen interaktív. Mindent képesek vagyunk elmozdítani, elhajítani – megnövelt erőnkkel hihetetlen erővel hajíthatjuk neki a hordókat a katonáknak – vagy épp ripittyára lőni. Az egész terület bejárható, gyakorlatilag a sziget minden egyes zúgába betekinthetünk, a víz minden idők legélethűbben kidolgozott részlete a Crysisnek. A karakterek arca, mimikájuk szintén dícséretet érdemel. Nincs két ugyanolyan fizimiskájú elszánt milicista. A járművek irányíthatósága is ügyesen lett megoldva, semmi zavaró tényező, nehéz kontrollálás.
A Crysis napjaink legjobban hype-olt alkotása. Bosszankodtunk a késett demó miatt, de mindenkép érdemes volt kivárni azt az extra egy hónapot. Ugyan nem lett úgy optimalizálva, mint a BioShock, ami miatt sajnos egy fekete pontot kell felírnom a CryTek számlájára, azonban a fent említett sok-sok pozitívum és ütős látvány abszolút feledteti velünk azon tényt, hogy ezen gamma zökkenőmentes futtatásához bizony kemény vas kell.
(1024×768-as felbontás és minden mediumon)
Tesztkonfig: Intel Core 2 Duo 2 GHz, 2 GB RAM, ATi Mobility Radeon 2400 HD