TimeShift demóteszt
A héten megérkezett a Saber Interactive idő buherálós FPS-ének a demója. A hétvégén kipróbáltuk, íme az eredmény.
Anno a TimeShiftet a Saber Interactive munkatársai látványos trailerekkel és ingame múvikkal harangozták be a jó népnek. Nem csoda hát, hogy komoly az érdeklődés iránta. Már maga az a gondolat is igen jó alaphangulatot ad a játéknak, hogy uralhatjuk az időt… De kezdjük az elején!
Az egy giga környékén mozgó install 974 MB-ot pakol fel a merevlemezünkre és a telepítés végén még a videó driverünket is lecsekkolja, s ha esetleg nem a legfrissebb a videovezérlőnk, akkor kéri a frissítést. Egyébként külön a demó számára frissített drivereket adott ki mind az Nvidia, mind az ATI. Érdemes frissíteni, mert a progi régebbi verziók mellett hajlamos az összeomlásra.
Ha elindult a demó beállíthatjuk a vasunk számára legmegfelelőbb részletességet (megjegyzendő, hogy van bőven a lehetőségekből) Ha ezzel is megvagyunk, kezdődhet az igazi móka. Három nehézségi szint közül választhatunk, majd indul az intro, amit már korábban trailer formájában láthattunk. A történetből részleteket nem tudhatunk meg, amit tudunk, hogy egy elit katonát irányítunk, aki két csúcs-szuper találmány első használója, melyekkel az időt befolyásolhatja de a tesztben akadtak problémák….
Intro után egy kis sikátorban találjuk magunkat, ahol szakad az eső és miközben a rendszer közli, hogy az időugrással volt egy kis bibi, azt figyelhetjük, hogy pár katona szerencsétlen ellenállók rugdosásával múlatja az időt. Első lépés tehát adott, mentsük meg a cimborákat! Már itt szembesülünk a ténnyel, hogy az idővel való játszadozás nem csupán látványelem, nekem ugyanis anélkül nem sikerült átvergődnöm a első ütközeten sem. Tehát mit is takar az idő irányítása? Három lehetőségünk van: lassíthatjuk, megállíthatjuk és visszapörgethetjük, de persze nem korlátlanul, hiszen ruhánk merül, és bizony időbe telik míg újratöltődik. De jó pont, hogy nem kell feltöltők után kutatni a pályán, s ugyanez a helyzet az életerőnkkel is.
A játékmenet a demóban kimerül a "megyek előre és időlassítással/megállítással kiirtom az ellent" című taktikában. Ennek ellenére mégsem fullad unalomba, mert ez elég sok lehetőséget rejt magában. Ezek közül nekem legjobban az tetszett, hogy elvehetjük ellenfeleink fegyverét és azzal oszthatjuk a többieket. A részletekre is ügyeltek a Saberös srácok, nagyon jó pl, amikor a katonák értetlenül állnak, ha éppen megfosztottuk őket fegyverüktől, vagy csak egyszerűen eltűntünk szem elől.
A fegyverek is elég ötletesek. A demó folyamán összesen hármat próbálhatunk ki. Egy sima gépfegyvert, egy távcsöves nyílpuskát (robbanófejes nyilakkal) és egy sorozatlövő shotgunt. Mindegyik fegyvernek van egy alternatív módja is, amik szintén jól alkalmazhatóak. A gépfegyverre szerelt gránátvető jó tömegoszlató, a shotgun erősebb lövése szintén, míg a távcső kombinálva az időmegállítással halálosan pontos.
A demó végigvitele nekem olyan 20 percbe telt nehéz fokozaton, úgy hogy mindent alaposan végignéztem. Valószínű hogy gyorsabban is végig lehet rajta szaladni, de így legalább a spoiler veszély nem áll fenn. arra viszont tökéletesen elég, hogy mindenki eldönthesse kell-e neki a teljes verziót, vagy sem. Végül is kipróbálhatjuk a harcokat, a fizikát, a rombolható környezetet, szóval szerintem a demó teljesen rendben van. Legnagyobb problémám az irányítással volt, egészen pontosan a billentyűkombinációkat szoktam meg egy kicsit nehezen, de mást nem igazán tudok felhozni ellene, így mindenkinek nyugodt szívvel ajánlom, aki szereti a pörgős akciót egy kis sci-fivel keverve. A demót az itteni linkekről letölthetitek, a többi screenshotot pedig, ITT találjátok.
(megjegyzés: a cikkben szereplő képek saját screenshotok, –sempron 3000+, 1GB RAM, GF 7600GT mellett, elég szerény beállításokon–, tehát valószínűleg sokkal szebb grafikára kell számítani erősebb gépeken!)