Azon szerencsések közé tartoztunk, akik az IO Interactive és az EIDOS jóvoltából kipróbálhatták a srácok legújabb akciójátékának, a Kane & Lynch: Dead Mennek az X360-as verzióját.
A Kane & Lynch: Dead Men nyers brutalitásával, csavaros bűnügyi kalandjaival próbál majd imponálni a rajongóknak. A két főhős, Kane és Lynch teljesen eltérő személyiségek. Kane egy brutalitásáról híres zsoldoskatona, míg Lynch egy kissé megzakkant elmebeteget alakít a stuffban, akik társulva az alvilág legrettenetesebb bűnözői elől próbálnak megmenekülni. Az egyjátékos kampány során Kane-el kezdünk, azonban a játék előrehaladtával a két főkarakter közül bárkivel kalandozhatunk majd, ugyanis lesz választási lehetőségünk. A többjátékos módról egyelőre sem az EIDOS sem az IO Interactive nem adott konkrét tájékoztatást, így egyelőre nem tudni, hogy pontosan hogyan is fog kinézni ez a lehetőség a játék során, de a kiadó biztosított bennünket, hogy még a megjelenés előtt konkrét infókkal lát el mindenkit.
A Hitman sorozat készítése során szerzett tapasztalatok hatalmas előnyt jelentenek a Kane & Lynch fejlesztése során Az akciókkal, lopakodással és egyéb platform jellemzőkkel felvértezett alkotás egy változatos, képlékeny egészet alkot, ami biztosan széles körben sikeressé teszi majd a játékot. A Kane & Lynch, mint olyan az általa képviselt játékélményt magasszintű vizuálisélménnyel és játékmenettel próbálja a végletekig fokozni, aminek fő célja, hogy a páros bűnözői életmódját minél realisztikusabban tudják visszaadni a fejlesztők. Egy szóval mindenféle bűntette elkövetnek: zsarolnak, betörnek, lopnak, sőt, akár gyilkolnak is, hogy céljukat elérjék.
A srácok által tartott prezentáción két pályát próbálhattunk ki. Ezeket az idei GC-n is letesztelhette bárki, videók formájában nálunk is láthatók voltak, de élőben azért egészen más élményt nyújt a kicsike.
Az első küldetés során Tokió egy felhőkarcolójának zsúfolásig megtelt éjszakai klubjában találjuk magunkat, ahol a táncparkettet táncosok lepik el. Az asztaloknál jól öltözött üzletemberek kortyolgatják finom whiskyjüket. A nightklub, mint helyszín erősen hajaz a Hitman: Blood Money-ban látottakhoz, habár a fejlettebb technológiának köszönhetően sokkal meggyőzőbb a környezet; a táncosokkal, a valósághű füsteffektekkel és a dinamikus fény-árnyék hatásokkal. Feladatunk, hogy észrevétlenül beosonjunk Yoko irodájába, Kane lányához. Amint elérjük a kis szobácskát Kane leüti Yokot, majd Lynch a hátára kapva az eszméletlen testet megpróbál a klubból kijutni, azonban ez nem megy ilyen egyszerűen. Tűzpárbajba keverednek főhőseink. Kane pisztolyát előrántva Lynch előtt tisztítja a terepet, közben folyamatosan golyók süvítenek el fejünk mellet, de nagy nehezen kijutunk a szórakozóhelyről.
A demó folytatásában, azaz már a második pályán egy felhőkarcoló tetején találjuk magunkat. Itt egy kisebb csoport zsoldos katonához verődünk, akikkel közösen kell teljesítenünk a mostani küldetést. Kane és kissé zilált társa, Lynch ablaktisztítóknak álcázva próbálnak behatolni az épületbe. Az éppen ott álló állványt használva leereszkednek a megfelelő szintre. Az ablakra helyezett bomba felrobban majd kis csapatunkkal behatolunk a tanácsterembe, ahol újabb golyózápor zúdul ránk. A cél, hogy egy fontos dokumentumokat tartalmazó bőröndöt lopjunk el.
Az irányítás sem túl bonyolult. Az Xbox 360 kontrollerén található "X" gombbal osztjuk ki a különböző parancsokat, a "B" gombocska lenyomásával adhatjuk meg karakterünk következő pozícióját, míg az ‘Y’ nyomva tartva tudunk majd egyedi parancsokat kiadni. Miután Kane élesítette az ablakra erősített robbanószerkezetet, az "X" lenyomásával kiadja parancsba a többi zsoldosnak, hogy a táska a robbanást megelőzően húzodjanak fedezékbe, majd hatoljanak be és a fontos papírokat tartalmazó táskát célozzák meg. A testőrök kisebb ellenállást tanusítanak, azonban az automatikus fedezési rendszer biztosítja, hogy a két főhősnek ne essen bántódása. Mindig akad valaki, aki ügyel a hátsónkra. A hatalmas tűzpárbajban amúgy egy pillanatra a látványra is érdemes majd pillantást vetni. A fával borított tartóoszlopok, a székek és minden egyéb, ami szanaszét lőhető forgácsokra málik szét. A Mátrixban látottakhoz hasonlóan repkednek a törmelékek.
Miután sikeresen megszereztük a táskát már csak egyetlen feladatunk van. Élve kijutni az épületből. Kane és Lynch civil ruhára cseréli előző szerelését majd a tettestársakat az előcsarnokba vezetjük, ahonnan lehetőleg riasztás nélkül meg kellene lógnunk, azonban ez nem igazán jön össze. Megérkeznek a helyi erők, tűzharcba keveredünk velük. A civilek többsége össze-vissza rohangál, elég nehéz tőlük pontosan meglőni a rend őreit, így lassan kezd igazi mészárszékké átváltozni az előcsarnok. A zsernyákok és a túlélő civilek a barikádok mögé vonulnak, miközben mesterlövészek próbálnak levadászni bennünket. Ezzel a demó sajnos véget is ért, de igazán komoly élményt kaptunk a képünkbe a két pálya láttán.
A demonstráció két pályájának kipróbálása után összeségében elmondható, hogy egy remekbe szabott, igazi adrenalinpumpáló alkotással lesz dolgunk. Az ellenfelek AI-jára még ráfére egy kis polírozás, de a játék egyes elemei együtt nagyon nagyot ütnek. A multiplayer opcióról még a novemberi megjelenés előtt biztosan kapunk valamiféle részletes tájékoztatást. Addig viszont kitartás!
Forrás: GameShark
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!