Team Fortress 2 bemutató
Egy rövid teszt erejéig kipróbálhattuk az október elején érkező Team Fortress 2-öt.
Az EA főhadiszállásán jártunk, ahol egy rövid teszt erejéig kipróbálhattuk minden idők egyik legsikeresebb multiplayer játéksorozatának legújabb darabját. A Team Fortress 2 a Half-Life 2 Episode 2-vel karöltve érkezik majd a "Narancs" kiadványban, amely a két gamma mellett a logikai kézséget fejlesztő Postalt, a sima HL2-őt és az Episode One-t is tartalmazza majd. A tervek szerint idén októberben érkezik a pack, ami a jó öreg PC mellett PS3-ra és X360-ra is kapható lesz. Szerkesztőségünk a redmondiak konzolján, egy X360-on tehette próbára tudását.
A teszt során egy előrehaladott állapotban leledző verziót próbálhattunk ki, ahol egyszerre 12 játékos mérhette össze, hogy mit is tud. Mezei katonaként vágtunk bele a sűrűjébe. A jó öreg "Well" nevű pályán bontogattuk szárnyainkat, amely első pillantársa kellemes deja vu érzéssel töltött el. A régi Tem Fortress és a Team Fortress Classic szerelmeseinek bizonyára ismerős a térkép, amely a második részben ugyan némi átalakításon esett át, de a régi stílusjegyeket így is könnyű felfedezni. A fejlesztők ügyesen kombinálták a régi pálya erényeit az új ötletekkel. A "Well" gyakorlatilag a két végén található erődből áll, amelyekhez egy-egy bazi nagy vasútállomás tartozik. Ezt az egészet hosszú vonalban egy hatalmas folyó szeli ketté. A gőzös tetszőlegesen halad át a pályán és miközben a szénfaló masiniában gyönyörködök előtűnik a semmiből "Heavy", azaz a nehézfegyveres csóka, akit mindig is imádtam. Örömteli pillanat volt, amint a másvilágra küldhettem. Az éppen a síneken rongyoló gőzmozdony alá csaltam, majd a kis masiniszta közreműködésével sikeresen szétkentem a szerencsétlent a síneken. A környezet lenyűgöző, teljesen életteli. A rajzfilmes beütés ellenére tényleg órákig lehetne bambulni a fantasztikus megvalósításokat. Öröm nézni, ahogy a mozdony püfékeli magából kifelé a gőzt vagy ahogy a napsütés végighullámzik a háttérben. Mindezt úgy teszi a Team Fortress 2, hogy kemény akciók alatt sem zuhan le az FPS 30 frames per secundum alá.
A játék egyik legfontosabb eleme az irányítás. Ez konzolok esetében elég nehézkesen megoldható egy FPS esetében, de abszolút nem lehetetetlen küldetés. Örömmel jelentem, hogy a Valve emberei az X360 esetében ügyesen oldották meg ezt a komoly feladatot, de azért közel sem tökéletes még a dolog megvalósítása. A mérnököt választottam, mint lehetséges játszható karaktert. Mindig is oda voltam érte, így érthető volt, hogy vele próbálok szerencsét. Az endzsíner esetében egy nagyon egyszerű és könnyen kezelhető menürendszer áll rendelkezésünkre. Ezt előcsalva adhatjuk ki a teljesítésre váró parancsokat, amelynek módja kicsit olyan, mint egy kis tornyocska megépítése. A PC-k esetében ennek előhívása nem kíván különösebb kihívást, azonban a kontrollerek esetében egészen más a helyzet. A teszt során egyértelműen kiderült számunkra, hogy még a PC-nél használt módszernél is egyszerűbb! A d-pad segítségével hozhatjuk elő a fegyverrendszert is. A mérnök esetében egy franciakulcsról, egy pisztolyról, egy puskáról és egy mini PDA-ról beszélhetünk. A PDA az egyik leghasznosabb jószág fegyvertárunkban. Ennek segítségével tudjuk kiadni a parancsokat, hogy miket javítsunk vagy éppen építsünk fel. A d-pad segítségével kiválasztjuk, hogy pontosan mit is szeretnénk – javítani, építeni, stb. – majd megjelenik egy rövid tervrajz szerűség, amelyet magunk körül mozgatva képesek vagyunk pontosan odatelepíteni, ahová a szükség kívánja. Ha kiválasztottuk a megfelelő helyet, akkor az R gomb lenyomásával elkezdhetjük építeni azt.
Ennek ellenére a legtöbb hardcore játékos egyetért velem, ha azt mondom, hogy az irányítás a jó öreg PC-s egér és billentyű kombóhoz képest még mindig kicsit elmaradott. Nehezen kezelhető, de sok gyakorlással abszolút megszokható. Ez az apró gyengepont, amúgy lehetőséget nyújt arra, hogy ne csak egyféleképpen vigyünk véghez egy bizonyos küldetést. Számos módja van, hogy túl járjunk az ellenfél eszén. Az L és R gombok segítségével fegyverváltásra is lehetőség nyílik. Bármelyik elesett bajtársunktól el tudjuk venni a csúzlit, így egy esetleges muníció kiürülés esetén se kell pánikba esnünk.
Közel 15 percnyi lövöldözés után irigykedve álltam fel kényelmes fotelemből, ugyanis nem szívesen adtam át a soron következő, de szintén izgatott zsurnalisztatársamnak a helyet. Lehet kissé elfogult vagyok a játékkal szemben, de játékos pályafutásom egyik legmeghatározóbb alkotásának folytatásáról van szó, ami valószínűleg a PC-s körökben ér majd el kirobbanó sikereket. A PS3-as és a tesztelt X360-as verziónak sem kell szégyenkeznie. Az október első hetében debütáló Team Fortress 2-n még sok mindent lehet csiszolni, de előzetesen mi már odaítéltük neki az év egyik legjobb vagy talán a legjobb multiplayer gamma címet.
Forrás: IGN