Rob Pardo tartott egy rövid előadást a BlizzConra kilátogatóknak a StarCraft II-ről.
A demonstráción Rob Pardo, Andy Chambers és Dustin Browder voltak jelen. Színpadra lépésüket követően a terranok számos újdonságairól kezdtek el mesélni. Az első felvonásban az épületek, mint például a tech lab újításáról, a másodlagos módról jelezték, hogy komolyabb ráncfelvarráson esett át, de szóba kerültek a gyárak és a barakkok is, amelyek főleg kapacitásukban módosultak. Egy érzékelő tornyot is kifejlesztettek, ez az ellenséges erők közeledését nagy piros lámpa villogásával jelzi majd.
Az új egységekről, a Thorról, a Banshee-ról és a kissé átszuperált Battlecruiserről is fecsegtek apróságokat, majd a történetre tértek ki Pardoék. Meg tudtuk, hogy a Warcrafttal ellentétben itt abszolút egy szálon futnak a cselekmények és a végjáték ugyanaz, természetesen a három kampány esetén némi eltérés azért akad.
Ezt követően a várva várt egyjátékos demó került a fókuszba. A demóban végre megismerkedhetünk a parancsnoki híddal, ahonnan tulajdonképpen minden ügyes-bajos ügyünket elintézhetjük majd. A fejlesztésben a CGI-t felelős személyek is jelentősen kivették a részüket – ez meg is látszik a parancsnoki híd kialakításában. A BlizzConon levetített demonstráció a Hyperion csatahajó bemutatásával majd parancsnoki hídjának ismertetésével indul. Már az elején felbukkan régi ismerősünk, Jim Raynor, a Terran Dominion erői ellen fellépő zsoldos. Az alkoholizálással és csajozással szabadidejében foglalkozó Raynor lesz az SC2 egyik központi figurája. A hídon a CGI trélerből már megismert Tychus ügyködik még. Pardo a demóban Raynort mozgatja. A parancsnoki híd gyakorlatilag teljesen bejárható, beszélhetünk Tychusszal, kinézhetünk az ablakon és bámulhatunk a gyönyörű bolygókra vagy akár a számítógépekhez lépve értesülhetünk az aktuális helyzetekről is.
A környezet teljesen interaktív, Raynorral a hajó többi szegletébe is elvándorolhatunk. Pardo a gépterembe kalauzol el minket, ahol az egyik gépész azonnal kifakad a kapitánynak. Hónapok óta nem kaptak fizetést és többen már a zendülésen gondolkodnak, de Raynor megnyugtatja, hogy a Mar Sara kolóniáról begyűjtött tárgy megoldja a jelenlegi anyagi gondokat. A gépterem újítása mégsem ez. A készítők egy technológiai konzol, amely segítségével a győzelmek után befolyt összegekből új egységeket vásárolhatunk, illetve azokat fejleszthetjük. Pardo példának okáért egy viking egységet vásárolt.
A hídra visszatérve a csillagtérképet bogarásszuk, ahol az összes bolygó szerepel adatokkal, mindennel együtt. Pardo természetesen ezt is bemutatja. Egy Protoss erődítménybe kell betörnünk és egy értékes kristályt kell ellopnunk. A fejlesztő gyorsan átlépi az időigényes részeket. Behatolunk, ellopunk, majd újra a parancsnoki hídon találjuk magunkat, ahol a legfrissebb témákról cseverészhetünk…azaz cseverészhetnénk, ha Tychust nem nyelte volna el a föld.
Raynor nem búslakodik, torka kiszáradóban, úgyhogy a legközelebbi kantin felé veszi az irányt. Ahogy közeledünk italozásunk színhelyéhez csak ámulunk és bámulunk. A Blizzard játékok eddigi legszebb grafikai megvalósításainak lehetünk szemtanúi. Valós idejű árnyékolás, részletes normal mapping. Raynor hirtelen megáll, a folyosó árnyékos részéből előbukkan a protoss dark templar, Zeratul, aki figyelmezteti humanoid társát, hogy a titokzatos Xel’nagak visszatértek és mindennek a kulcsa a demóban ellopott kristály lehet.
A demonstráció tulajdonképpen ezzel véget is ért. Összegezve elmondhatjuk, hogy a szabad misszióválasztás, a sokkal változatosabb küldetések üde színfoltjai lesznek az SC2-nek.. Az új átvezető motorral egy komplexebb történet adható majd el a játékosok számára. És mi várható még? "Kerrigan visszér". Egy masszív Kerrigan központű Zerg kampány várható. A protoss kampány a titokzatos "Mystery of the Xel’naga" címet kapta, ami főleg a fent említett különleges tárgy köré épül majd.
UPDATE: Az IGN-es lánykák megszerezték a teljes konferenciát. Mozgásban a StarCraft 2!!!!!
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!