BlizzCon 2007 – UPDATE: Terran gameplay és érdekességek
Rob Pardo tartott egy rövid előadást a BlizzConra kilátogatóknak a StarCraft II-ről.
Tegnap késő este a BlizzConon kézhez kaptuk az első információkat a Terran kasztról. Mint ismeretes, a koreai leleplezéskor a Protossok voltak a terítéken, így az idei Anaheimben tartott két napos rendezvényen a Blizzard a Terranok részletes bemutatásával üti el az időt. Rob Pardo és maroknyi segítője egy rövid bemutatót tartott, ahol a már tegnap leközölt érdekességek mellett számos újdonságra is fény derült. Új videó, új krémek, új infók! Maradjatok velünk!
A demonstráción Rob Pardo, Andy Chambers és Dustin Browder voltak jelen. Színpadra lépésüket követően a terranok számos újdonságairól kezdtek el mesélni. Az első felvonásban az épületek, mint például a tech lab újításáról, a másodlagos módról jelezték, hogy komolyabb ráncfelvarráson esett át, de szóba kerültek a gyárak és a barakkok is, amelyek főleg kapacitásukban módosultak. Egy érzékelő tornyot is kifejlesztettek, ez az ellenséges erők közeledését nagy piros lámpa villogásával jelzi majd.
Az új egységekről, a Thorról, a Banshee-ról és a kissé átszuperált Battlecruiserről is fecsegtek apróságokat, majd a történetre tértek ki Pardoék. Meg tudtuk, hogy a Warcrafttal ellentétben itt abszolút egy szálon futnak a cselekmények és a végjáték ugyanaz, természetesen a három kampány esetén némi eltérés azért akad.
Ezt követően a várva várt egyjátékos demó került a fókuszba. A demóban végre megismerkedhetünk a parancsnoki híddal, ahonnan tulajdonképpen minden ügyes-bajos ügyünket elintézhetjük majd. A fejlesztésben a CGI-t felelős személyek is jelentősen kivették a részüket – ez meg is látszik a parancsnoki híd kialakításában. A BlizzConon levetített demonstráció a Hyperion csatahajó bemutatásával majd parancsnoki hídjának ismertetésével indul. Már az elején felbukkan régi ismerősünk, Jim Raynor, a Terran Dominion erői ellen fellépő zsoldos. Az alkoholizálással és csajozással szabadidejében foglalkozó Raynor lesz az SC2 egyik központi figurája. A hídon a CGI trélerből már megismert Tychus ügyködik még. Pardo a demóban Raynort mozgatja. A parancsnoki híd gyakorlatilag teljesen bejárható, beszélhetünk Tychusszal, kinézhetünk az ablakon és bámulhatunk a gyönyörű bolygókra vagy akár a számítógépekhez lépve értesülhetünk az aktuális helyzetekről is.
A környezet teljesen interaktív, Raynorral a hajó többi szegletébe is elvándorolhatunk. Pardo a gépterembe kalauzol el minket, ahol az egyik gépész azonnal kifakad a kapitánynak. Hónapok óta nem kaptak fizetést és többen már a zendülésen gondolkodnak, de Raynor megnyugtatja, hogy a Mar Sara kolóniáról begyűjtött tárgy megoldja a jelenlegi anyagi gondokat. A gépterem újítása mégsem ez. A készítők egy technológiai konzol, amely segítségével a győzelmek után befolyt összegekből új egységeket vásárolhatunk, illetve azokat fejleszthetjük. Pardo példának okáért egy viking egységet vásárolt.
A hídra visszatérve a csillagtérképet bogarásszuk, ahol az összes bolygó szerepel adatokkal, mindennel együtt. Pardo természetesen ezt is bemutatja. Egy Protoss erődítménybe kell betörnünk és egy értékes kristályt kell ellopnunk. A fejlesztő gyorsan átlépi az időigényes részeket. Behatolunk, ellopunk, majd újra a parancsnoki hídon találjuk magunkat, ahol a legfrissebb témákról cseverészhetünk…azaz cseverészhetnénk, ha Tychust nem nyelte volna el a föld.
Raynor nem búslakodik, torka kiszáradóban, úgyhogy a legközelebbi kantin felé veszi az irányt. Ahogy közeledünk italozásunk színhelyéhez csak ámulunk és bámulunk. A Blizzard játékok eddigi legszebb grafikai megvalósításainak lehetünk szemtanúi. Valós idejű árnyékolás, részletes normal mapping. Raynor hirtelen megáll, a folyosó árnyékos részéből előbukkan a protoss dark templar, Zeratul, aki figyelmezteti humanoid társát, hogy a titokzatos Xel’nagak visszatértek és mindennek a kulcsa a demóban ellopott kristály lehet.
A demonstráció tulajdonképpen ezzel véget is ért. Összegezve elmondhatjuk, hogy a szabad misszióválasztás, a sokkal változatosabb küldetések üde színfoltjai lesznek az SC2-nek.. Az új átvezető motorral egy komplexebb történet adható majd el a játékosok számára. És mi várható még? "Kerrigan visszér". Egy masszív Kerrigan központű Zerg kampány várható. A protoss kampány a titokzatos "Mystery of the Xel’naga" címet kapta, ami főleg a fent említett különleges tárgy köré épül majd.
UPDATE: Az IGN-es lánykák megszerezték a teljes konferenciát. Mozgásban a StarCraft 2!!!!!