Az EGM magazin elsők között tekinthetett be a Silent Hill legújabb, számszerint ötödik részének kezdetleges verziójába. A fejlesztőkkel beszélgettek, kicsit próbálgatták a játékot, majd egy nyolc oldalas szösszenetet körmöltek. Ebből szemezgettünk most.
A Silent Hill V-ben Alex Shepherdet, egy 22 éves veterán katonát alakítunk majd, akit nem rég hívtak vissza a csatatérről. Épp kórházi ágyán fekszik – manapság minden játék hőse kórházi ágyáról indul útjának -, amikor baljós előérzete támad öccsével, Joshua-val kapcsolatban. Azonnal összepakolja a cuccát és hazautazik szülővárosába, "Shepherd’s Glen"-ba, ahol édesanyját katatón állapotban találja, az apja és az öccse pedig eltűnt, mindeközben sűrű, áthatolhatatlannak tűnő köd lepi el az egész vidéket.
A készítők állítása szerint a korábbi részekből egyetlen egy karakter sem tér vissza, azonban rengeteg új, illetve máshonnan már ismerős arc bukkan majd fel. A The Collective embereire több fronton is nagy hatással volt a Silent Hill mozi. Elsősorban a gyönyörű nővérkék nyerték el tetszésüket, így velük garantáltan találkozunk majd, de rajtuk kívül számos bizarr teremténnyel is lesz majd dolgunk. A fejlesztők állítása szerint a gépi intelligencia is magas szintet képvisel majd, ami sokszor előnyünkre, de akár hátrányunkra is válhat. A nővérkéket például a fény vonzza, így egy ügyesen elhelyezett fényforrással kikerülhetők lesznek és minden nemű harc nélkül átjuthatunk majd rajtuk. Sok esetben azonban hátrányunkra is válhat a dolog. Ha meneküléskor a magunkra zárt ajtót nem torlaszoljuk el, akkor a szörnyellák ránk törik azt, így gyakorlatilag saját magunkat küldjük a halál kapujába. Persze erre is van megoldás. A fizikáért a Halo 3-at is megmozgató Havok motor lesz a felelős, így amellett, hogy garantált a teljes next-gen látványvilág, a környezet is teljesen interaktív lesz. Gyakorlatilag minden tárgy elmozdítható lesz. A székeket eldobhatjuk, az asztalokat eltolhatjuk, a szekrényeket feldönthetjük, azaz olyan esetekben, mint akár a fent említett példa, érdemes eltorlaszolni az ajtót. A látványvilágban még egy említésre méltó újítás biztosan helyet kap majd a SIlent Hill 5-ben. A Cristophe Gans mozifilmjéből ismert két világ közötti "váltást" élhetjük át a játékban, teljesen valós időben. Érdekesség még, hogy a realisztikus fény-árnyék hatások mellett a sebzések kidolgozottságára is nagy hangsúlyt fektetnek majd a programozók.
Kalandozásaink során társat is kapunk. Útitársunk, Elle, azonban a nevén kívül egyelőre semmi konkrétat nem tudni róla. Se múltját, se jelenét nem osztották meg velünk a fejlesztők. Azt se tudni, hogy irányítható lesz-e vagy csak a játék bizonyos szakaszán kísér minket, az viszont biztos, hogy ott lesz velünk. A fejlesztők ígérete szerint a harcrendszer is komoly fejlesztéseken esik át. Mivel Axel veterán katona, így eleve adott volt, hogy jól bánik a fegyverekkel és a harcművészetek terén is jártas. A The Collective ettől függetlenül megígérte, hogy a hátborzongató horror feeling megmarad, semmiféleképpen nem akarnak egy akcióhentelős gammát, így a különböző kombók és a harcrendszer komoly munkára kényszeríti majd a srácokat. Az új rész a játék címével ellentétben nem Silent Hillben játszódik, hanem "Shepherd’s Glen"-ben, azonban több alkalommal is át kell majd utaznunk a kultikus városkába. Több befejezése lesz a gammának. MIndez a játék során tett cselekedeteinktől függ majd, így az élvezeti faktor igencsak magasra rúghat.
Megjelenés valamikor 2008. vége felé, csakis next-gen masinákra, azaz PlayStation 3-ra és Xbox 360-ra.
Megjegyzés: Az EGM szkennelt, nyolc oldalas cikkecskéjét itt leshetitek meg.
Kint jártunk a megújult PlayIT-en. Felnőtt-gamer beszámoló következik...
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…