Lipcsében, az idei Games Conventionön tette először tiszteletét a Far Cry második része. A UbiSoft emberei nem próbáltak ámítani minket photoshoppolt képekkel vagy gyönyörű renderelt videókkal. A gamma alfa demójával leptek meg bennünket.
A Far Cry 2 helyszíne ezúttal az afrikai szavanna. Füves, fákkal tűzdelt hatalmas területek, perszelő napsütés és persze az Afrikában fellelhető állatfajok garamadája várja a kedves játékost majd. A demó elején egy domb tetején találjuk magunkat. Főhősünk a pusztító machétével a kezében a magasra nőtt szavannai zöldesben kúszva halad előre. A legapróbb neszre is támadásba lendülnek a katonák. Ügyelnünk kell, hogy ne csapjunk zajt, azonban lebukunk. A milicisták kiszúrnak minket. Hatalmas káosz alakul ki táborukban és mindenki minket vesz célba. A gépi inteligencia az agresszióra épít. Képtelenség elmenekülni a tett színhelyéről, a katonák amint észreveszik, hogy felvettük a nyúlcipőt beülnek az első dzsipbe és utánunk erednek. Csak abban az esetben menekülhetünk meg, ha mi magunk is a közelünkben lévő járgányba pattanunk, azonban így is nagyon nehéz lesz lerázni az ellenfeleket, ugyanis viselkedésük állandóan az éppen kialakult helyzethez igazodik, így nincsenek előre leprogramozott scriptek. A demóban például az egyik járható úton próbálunk menekülni, azonban a milicisták észlelelve a helyzetet, azonnal eltorlaszolják az útat és azon kapjuk magunkat, hogy mindenhonnan hatalmas golyózápor zúdul ránk. Egy újabb táborban sikerül menedéket találnunk. Az egyik kunyhóban szusszanhatunk egyet majd újból a kaotikus helyzet kellős közepébe vágjuk bele magunkat.
Az égő házak összedőlnek, főhősünk folyamatosan gyógyítja magát, testébe fúrodott golyókat véres húsából kitépi, majd megelégelve, hogy helyzete reménytelen egy teljes tárat lő a közeli lőszeres ládába. A robbanás hatására a környéket elárasztják a szanaszét repülő töltények. Emberek tucatjai jutnak a másvilágra a robbanást követően.
A környezet teljesen interaktív és valóban él. A küldetéseket saját ízlésünknek megfelelően teljesíthetjük. Az egész terep szabadon bejárható, közel 50 négyzetkilóméternyi területről van szó. A játék afrikai világa a Just Cause-hoz hasonló hangulatot áraszt, azonban ez sokkal szerethetőbb és persze látványosabb.
A Far Cry 2 fizikai megvalósításai se utolsók. Egy eldobott gránát mély nyomott hagy a földben, a hatására kialakuló légnyomás meghajlítja a növényzetet. A fákat felégethetjük, a szél és robbanások hatására a lombkoronák ingáznak. A hatalmas viharok teljesen meghajlítják a fatörzseket. A rakétavetővel telibe lőtt fa, pedig pont a robbanás helyén törik ketté.
Ha a kezünk ügyébe akad egy lángszóró és úgy döntünk, hogy felégetünk valamit, akkor érdemes előtte lecsekkolni, hogy van-e menekülő útvonal. A kiszáradt aljnövényzet pillanatok alatt lángra kap. Gyorsan tovább terjed, majd mindent ami az útjába kerül elpusztítja, így nagyon gyorsnak kell lennünk, hogy kijussunk a tűz epicentrumából. A szél is csak a tűz malmára hajtja a vízet. Ilyen módon oldják meg a demó egyik pályáján található olajfinomítót felgyújtását. A száraz növényzet megpörkölését követően a szél pillanatok alatt a gyár felé fújja a tűzet, az pedig a földdel lesz egyenlő.
Több mint fél órán át várunk a megfelelő időjárásra, hogy támadásunkat a bázis ellen tökéletesen kivitelezhessük, majd egy óvatlan pillanatban elüt minket egy teherautó. Bosszantó egy helyzet. Éppen ezért a Far Cry 2-ben a halál, mint olyan elég nehezen ér utol minket. A húsunkba fúródott hüvelyeket kitéphetjük, a testünket elöntő tűzet ruhákkal lapogathatjuk el, illetve kiégethetjük sérüléseinket. Ezenkívül rengeteg módja van még önmagunk gyógyításának, azonban ha elájulnánk, akko sincs gond. A játék során rengeteg frakcióval lesz majd dolgunk, akik közül sokan barátainkká válnak, de akadnak olyanok is, akik ellenségeink lesznek. Ájulás esetén ezek a barátok mindig megtalálnak bennünket és egy biztonságos helyre cipelnek, ahol újra erőre kaphatunk majd. A küldetéseket mindig innen folytathatjuk. Érdekesség, hogy a dombtetőre felfutva és kihasználva a szél adta lehetőségeket sárkányrepülőzhetünk. Több négyzetkilóméteres erdőségeket repülhetünk át, majd egy közeli patakhoz érve, az éppen szomjukat oltó antilopokat zajunkkal felriasztjuk és szemügyre vehetjük, amint menekülőre fogják a dolgot.
A demó alapján – ami egy alfa verzió – elmondhatjuk, hogy a Far Cry 2 ütni fog. Az afrikai szavannai környzet hangulata teljesen átjön a képernyőn. Ebben hatalmas szerepe van, hogy a fejlesztők a játék fejlesztésének megkezdése előtt ellátogattak a szegény földrész szavannai vidékeire, hogy saját bőrükön tapasztalják, hogy milyen egy ilyen környezetben az élet. A dinamikus időjárásrendszer, a non-lineáris küldetésrendszer a fantasztikus grafika, a teljesen elpusztíható és interaktív környezet és a valóságszimuláció önmagáért beszél.
Kint jártunk a megújult PlayIT-en. Felnőtt-gamer beszámoló következik...
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…