Prototype – Előzetes
A pénteki őrület kellős közepén jelentette be a Sierra és a Radical csapata, hogy saját ötleteik nyomán egy teljesen új next-gen FPS-en dolgoznak. A Prototype előzetesét olvashatjátok, ha beljebb fáradtok.
Miután a Radical Entertainment befejezte a The Incredible Hulk: Ultimate Destruction fejlesztését elhatározták, hogy saját ötleteiket összegyúrva próbálnak egy teljesen egyedi játékot tető alá hozni. A kezdeti tervek szerint egy GTA-hoz hasonló folyamatosan változó játékmenettel megáldott játékot szerettek volna elkészíteni, amiben a történet teljesen szabadfolyású lett volna. Gyakorlatilag tetteink határozzák meg a játék végkimenetelét. Nem kell feltétlenül mindenből kivennünk a részünket, külső szemlélőként is követhetünk bizonyos eseményeket, ezzel is alakítva a végjátékot.
Ezen ötletek és tervek alapján aztán megszületett a Prototype, amiben Alex Mercert alakítjuk majd. Mercer egy titkos laboratórium betegágyán fekve tér magához. Nem tudja hogyan került ide, azt sem tudja, hogy valójában Ő maga kicsoda. Az sem biztos, hogy emberként került ide, annyi viszont biztosra vehető, hogy emlékfoszlányai utolsó maradékát is eltűntették agyából, így hát nem lehet más célja, mint kideríteni, hogy ki is Ő valójában. A laboratórium rideg folyosóit elhagyva New York forgalmas utcáin találjuk magunkat, emberekkel lépünk kapcsolatba, majd rádöbbenünk a rideg valóságra. Nem csak emlékeinket törölték. Képesek vagyunk mások képességeit és adottságait magunkra ölteni. Gondolataik és képességeik elszipolyozása megtölti elménket, gyakorlatilag eggyé válunk velük. Ilyen módon a Mátrixban látottakhoz hasonlóan pillanatok alatt megtanulunk vezetni akár egy apache harci helikoptert, csak a megfelelő személy lelkét kell magunkévá tenni. Ugyanígy bukkanunk rá annak a titkos katonai bázisnak a nyomára, ahonnan a Földet jelenleg sújtó vírus okozta járvány megindult.
Főhősünk nem csak lelkek elszipkázására képes. Megbabrált testünk révén képesek vagyunk harminc emeletnyi magasságokba ugrálni, útunkba kerülő járműveken és egyes akadályokon – taxikat és egyéb járműveket dobálhatunk ide-oda -, mint kés a vajon vágjuk át magunkat, gyakorlatilag semmi és senki nem szabhat határt gyilkolási vágyunknak.
Ezen a ponton merül fel a kérdés, hogy az ESRB milyen kategóriába sorolja majd Alex kalandját. Tim Bennison, csapat producerének állítása szerint Prototype nem kedvtelésből, inkább kiváncsiságból gyilkolja Manhatten ártatlan lakosait. Ha esetleg egy kis pihenésre vágyunk felhőkarcolók tetejére játszi könnyedséggel ugrunk fel, majd ha meguntuk madártávlatból sasolni potenciális áldozatainkat egy macska ügyességével érhetünk földet.
New York utcáin vívott – sokak számára értetlen – harcot a katonai erőknek álcázott Black Watch Special Forces próbálja megállítani. A titkos szervezett gyakorlatilag az emberekre szabadított vírus ellen, a vírus ellenünk, mi pedig mindkettő ellen küzdünk, így lényegében három fél heroikus küzdelméből tevődik össze a gamma. Természetesen nem kell mindig aktívan részt vennünk a cselekményben. Az említett felhőkarcolók tetejéről tekinthetünk végig Manhatten zsúfolt utcáin, amint a Black Watch Special Forces saját kis csatáját vívja, miközben mi nyugodtan koncentrálhatunk saját célunk, identitásunk megfejtésére. Tevékenységünk teljesen meghatározza a játék előrehaladtát Minél aktívabbak vagyunk, annál több ismeretanyagra tehetünk szert. A fejlesztők állítása szerint közel 250 ilyen információmorzsa lesz elrejtve a játékban, amelyek egymáshoz csatlakozó gócok formájában jelennek majd meg.
A Prototype totális unalomba fulladása elkerülése céljából a fejlesztők úgy tervezik, hogy közel 750 lehetséges álca, támadó és védekező variációból választhatunk majd. A játék előre haladtával mi döntjük majd el, hogy mely képességeinket kívánjuk fejleszteni, így akár támadó akár védekező extrákkal pumpolhatjuk majd Alexet. Fontos lesz, hogy milyen álcákat öltünk magunkra, de akár érzékelésünket is fejleszthetjük. Ha saját puszta nyers erőnk nem lenne elegendő, akkor 20 különféle kézifegyver, illetve irányítható járművek, vadászgépek tankok, a már szóba hozott helikopterek is rendelkezésünkre állnak.
Érdekesség még, hogy a Radical saját fejlesztésű grafikus motort vet majd be a Prototype meghajtásához, ami egész New York rombadöntését is lehetővé teszi majd. A környezet teljesen alakítható lesz, így mi döntjük el, hogy az utolsó felhőkarcolóig mindent elpusztítunk majd vagy esetleg élve a magas épületek adta lehetőségekkel, kitűnő búvóhelyként épségben hagyjuk őket. Ha egy épületet a földdel teszünk egyenlővé hatalmas por keletkezik és semmit nem fogunk majd látni, ami mindenképpen komoly hátrányt jelent.
A Prototype PC-re, X360-ra és PlayStation 3-ra lát majd napvilágot. Ha az égiek is úgy akarják, akkor Alex Mercer csápos ollókezeivel már 2008. nyarán baráti viszonyba keveredhetünk.