Kategóriák: Hírek

Windows Vista RC1 tapasztalatok – negyedik rész

18 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Egy operációs rendszer esetében kritikus fontosságú, hogy megfelelő drivertámogatással érkezzen. A Microsoft eddig ezen a téren nem igazán panaszkodhatott, lássuk tehát, mi a helyzet a Vista esetében!Driverkérdés

Az asztali gépemben azt szeretem, hogy képes vagyok a bene található Audigy Gamer kártyával próbára tenni az egyes operációs rendszerek támogatottságát. Így volt ez anno a Linux disztribúciók esetében, így hát a 64bites XP is kiállhatta a próbát. A Vista telepítésekor egyedül a hangkártya volt természetesen az, amit a rendszer nem ismert föl, hiába volt hozzá állítólag egy driver az on-line források között, sajnos az csak nem akart felmészni a gépre. Sebaj, megnéztem a Creative oldalát, ahol a bétaverziós driverek között találtam is egy megfelelő példányt, amely miután feltelepítette magát, utána sem volt hajlandó működni.

Körülbelül egy órás keresgélés után találtam egy írást a neten, amely részletezi, hogy ugyanezzel a problémával más is találkozott, és a megoldás rá az, hogy trükkösen ötvözni kell a bétadrivert a hivatalos 64bites XP-s driverrel, és akkor működni fog a hangkártya. Persze, hogy olyan nagy ne legyen az örömünk, csak szeteróban. Ez a módszer amúgy tényleg működik (felrakod a bétás meghajtót, majd kitömöríted (pl. WinRAR) a 64bites official XP-s drivert, és manuálisan felfrissíted az ott található fájlokkal), csak hát éppen itt lenne már az ideje egy jól működő universal/unified driver megjelentetésének a Creative részéről.

A Catalyst sem sokkal jobb, ugyanis a Microsoft ugyan rendelkezik egy beépített meghajtóval, de hát avval a járulékos szoftverek nem jönnek, így érdemes a weben elérhető Catalystot leszedni, majd ezzel frissíteni. Vagy mégsem? Sajnos a jelenlegi meghajtó olyan bugos, hogy azt öröm nézni, így könnyen előfordul, hogy a képernyő felében csak egy szép kék (vagy fekete) csíkot láttam a World of Warcraft futtatásakor. Mindezek mellett a játékban elért fps jócskán elmaradt az XP alatt elért számoktól, körülbelül feleakkorra értékeket produkált a gépem Vista alatt, mint XP alatt. Ez pedig, ha figyelembe vesszük, hogy a Vistát direkt játékokhoz (is) fejlesztették, eléggé siralmas összképet ad.

(folytatása következik)

Legfrissebb bejegyzések

A World of Warships: Legends új, ünnepi tartalmai

A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…

2024-12-20

Worshippers of Cthulhu – Korai Hozzáférés betekintő

A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…

2024-12-17

Jön a Wargaming új mech shootere, a Steel Hunters

Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…

2024-12-13

Temporal Purge: Z – Korai Hozzáférés betekintő

A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…

2024-12-13

Dimensionals – Korai Hozzáférés betekintő

A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…

2024-12-12

New Arc Line – Korai Hozzáférés betekintő

Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…

2024-12-11