Kategóriák: CikkekPC tesztek

Jagged Alliance 3 – Játékteszt

A Jagged Alliance széria legújabb része 24 évvel a Jagged Alliance 2 után egy elképesztő nagy ugrást jelent a sorozatnak. Jelen tesztünkben betekintést nyerünk abba, hogy sikerül-e túlszárnyalni a régi klasszikusokat, illetve, hogy sikerült modernizálni a játékmenetet. A játék alapvető ígérete semmit nem változott az eredetiekhez képest: egy felbérelt zsoldosokból álló csapat irányítása lesz a feladatunk körökre osztott harcrendszert és valós idejű felfedezést kombináló játékmenet során. A játék jelentős hangsúlyt fektet a humor aspektusára, amely sok óra után sem lesz unalmas és vontatott.

A játék története egy kitalált Nyugat-Afrikai országról szól, ahol a játék kezdetén elrabolja az ország elnökét a Legion, mely az ellenséges frakció szerepét tölti majd be kalandozásaink során. A játék az ország vidéki területein kezdődik, ahol a területek egyenként történő felszabadítása és szövetségeseink esetleges kimentése és a Legion kiűzése lesz.

A játék meglehetősen nagy kihívás elé állít minket nehézsége miatt, és nem csak azért, mert a zsoldosaink egyesesetekben egy épületet se tudnának eltalálni, ha 2 méterre állnának tőle. Ezt egyébként orvosolhatjuk profibb zsoldosok felfogadásával, azonban az ő áruk megfizetése különösen meg fogja könnyíteni a zsebünket, és a játék első szakaszában nem is álmodhatunk 1-1 profi felbérléséről, ami talán nem is baj, hiszen nagyon nagy humor faktor származhat abból, ahogy az olcsó zsoldosok a lehető legváltozatosabban rontják el a legegyszerűbb feladatokat is.

A zsoldosok képességeiktől függően több szakmába sorolhatóak, például: Leader, Mechanic, Doctor, Marksman, All-Rounder, Explosive Expert. Fontos, hogy felbérelt csapatunk kiegyensúlyozott legyen. Lehet, hogy 8 Explosive Expert nagyon szórakoztató eredményt biztosít, de nem borítékolható, hogy minden szituációban sikert tudnak aratni. Ezen felül, a zsoldosok egymáshoz kötődő viszonya is befolyással van a kiválasztás folyamatára, ugyanis, ha a csapatunkban jelenleg dolgozik egy zsoldos, akit utál egy felbérelni kívánt másik, akkor őt csak megemelt díj ellenében bérelhetjük fel, ugyanis nem lesz hajlandó az alapárért dolgozni az általa utált kollégájával.

A zsoldosok csak ideiglesen állnak rendelkezésünkre, ugyanis határozott időre tudjuk őket felbérelni, így az idő fontos szerepet játszik, és végig ellenünk fog dolgozni: a zsoldosok küldetéseit a Sat nézetből tudjuk irányítani, egyes régiók egy-egy blokkal vannak jelölve. Ezen területek közötti utazás, zsoldosaink felépülése komolyabb sérülések után mind-mind időbe fog telni, mely alatt lassan kattog lefelé a megbízásuk ideje is. A Sat nézet a játék egyik legfontosabb eleme, így bármikor előhívható és azon keresztül indítható szükséges bevetés (pl.: gyógyítás/javítás/felderítés). A zsoldosok irányítását csak olyan küldetésekben fogjuk átvenni, ahol egy területen harc várható, a többi bevetés csupán a Sat nézeten megy végbe.

A harcrendszer körökre osztott, fedezék-alapú, leginkább az XCOM játékokhoz hasonlítható módon működik, a karaktereink 3 különböző testarttást vehetnek fel (álló-guggoló/térdelő-fekvés), és teljes, valamint rész-fedezéket. Ha egy karakter a földön fekszik a részben takaró fedezék is teljesnek számít, és egy térdelő karaktert jobban megvédi, mint az álló karaktereket. A karaktereink egyszerű lövésen kívül képesek még felvigyázás módba lépni, illetve képesek mozgás közbeni lövést is leadni. A felvigyázás módban kijelölünk egy területet, melynek nagysága az elérhető akciópontok számától függ, és ha ebbe a területbe belép egy ellenfél, a kiválasztott karakterünk lövést ad le rá. A mozgást és lövést kombináló akció, melynek előnye, hogy 1 akción belül megkerülhetjük az ellenfelet és lövést adhatunk le rá, hátránya pedig, hogy ilyenkor rendkívül pontatlan lövéseket adunk le. Az egyszerű lövés akció is kicsit meg van fűszerezve, mégpedig azzal, hogy amellett, hogy testrészt is kiválaszthatunk a lövésünk céljaként (itt játszik főként szerepet, hogy milyen testhelyzetben tartózkodik egy karakter a fedezék mögött) lehetőségünk van arra, hogy több akciópontot feláldozva növeljük a találati esélyünket. Egy lövés leadásának akciópont költsége függ a fegyvernemtől és a kezelő állapotától. Egy fáradt, elkeseredett zsoldos sokkal rosszabban teljesít, mint egy kipihent, és szellemileg friss.

A harcok közötti terepi felfedezés során lesz alkalmunk a helyiekkel kapcsolatot felvenni, akik hasznos információval, illetve esetenként jelentkezőkkel látnak el minket az épülő helyi milíciához, mely képzése is a mi feladatunk lesz, ez szintén egy a Sat nézetben indítható bevetésként szerepel. Ezen kívül minden interakció során különböző válaszlehetőségeink lesznek, ahhoz mérten, hogy milyen személyiségű és nézetű zsoldosok vannak épp a terepen tartózkodó csapatban. Ennek eredménye, hogy a játék rendkívül szerteágazó tud lenni, így, ha elölről is kezdjük lehet, hogy belebotlunk olyan következményekbe, mely a korábbi csapatunk számára elérhetetlen vagy megelőzhető lett volna.

Legfrissebb bejegyzések

A World of Warships: Legends új, ünnepi tartalmai

A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…

2024-12-20

Worshippers of Cthulhu – Korai Hozzáférés betekintő

A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…

2024-12-17

Jön a Wargaming új mech shootere, a Steel Hunters

Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…

2024-12-13

Temporal Purge: Z – Korai Hozzáférés betekintő

A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…

2024-12-13

Dimensionals – Korai Hozzáférés betekintő

A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…

2024-12-12

New Arc Line – Korai Hozzáférés betekintő

Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…

2024-12-11