Kategóriák: CikkekPC tesztek

IXION – Játékteszt

A Warhammer 40,000: Mechanicus készítői ezúttal egy űrbéli kolónia menedzselő játékkal álltak elő. Történetünk szerint a mi vagyunk a Tiqqun nevű űrállomás vezetője. Feladatunk az űr felfedezésén kívül új otthont találni az emberiségnek. Ez a küldetés sok nehéz döntéssel és áldozattal jár majd. Nem csak az űrállomás vagy a rajta megépített létesítmények, de a lakosai is komoly fejtörést okoznak majd számunka. A küldetés sikere vagy a lakók életszínvonala lesz fontosabb számodra?

Az űr egy veszélyes hely. A Tiqqun felszínét folyamatosan sérülés éri. Egyik fő feladatunk az űrállomás külső borításának javítása. Ez folyamatos és nyersanyagigényes feladat. Ezen felül a lakosok igényeit is ki kell elégítenünk. Itt alapvetően három dolog jön szóba: lakhatás, étel és munkaórák száma. Bármi, amit építünk az áramot és munkaerőt használ. Ha a munkahelyek száma nő, akkor egyre több órát kell dolgozniuk a lakosoknak. Amennyiben túlhajtjuk az embereket, akkor jönnek a balesetek…

Ezek a negatív történések a Frostpunk-ot juttatták eszembe, ahol szintén hasonlóan működött a játék fő gameplay loopja. A negatívumok nem csak a termelésünkre lesznek hatással, de a vezetői megítélésünkre is rányomja a bélyegét. Például egy rosszul kalkulált energiafogyasztás miatt bekövetkezett áramszünet azonnali bizalomvesztést okoz, és a helyzet lassú kezelése további csökkenést eredményez. Ha jelentősen esik a megítélésünk, akkor ígéreteket tehetünk a személyzet számára, amelyet sikeresen teljesítve visszakapunk némi bizalmat. Sikertelen kimenet esetén viszont további problémát generálunk magunknak. Vajon mi hullik szét hamarabb: az űrállomás vagy a rajta lakó közösség?

A menedzselés és fejlesztgetés közben még a korábban említett új otthon megtalálása is fontos. Ehhez különféle narratív eseményeket oldhatunk fel. Némelyik nagyon látványos videóként, de a legtöbb esetben szöveges formában jelennek meg különböző választási lehetőségekkel. Fontos ezek közül melyik opciókat választjuk, ugyanis az időnk véges, és a döntéseink sem biztos, hogy pozitív eredményt hoznak. Jelenleg egyébként sokan panaszkodnak arra, hogy az űrben időzve negatív módosítót kapunk, amely nem csak „feleslegesen” sürgeti a játékosokat, de a felfedezést is komolyan gátolja.

A nehézségek csökkentése érdekében az űrkutatásunk során szerzett tudomány felhasználásával különféle fejlesztéseket tudunk legyártani és új építményeket tanulhatunk meg. A lehetőségek egy körökre osztott menüben helyezkednek el. Folyamatosan egyre távolabbi gyűrűkön lévő technológiákat tudunk elsajátítani. Egy idő után lehetőséget kapunk a már megtanult dolgokat is még tovább fejleszteni, ezáltal hatékonyabbá tenni vagy további funkciót adni azoknak. Véleményem szerint sokat jelentene a játékmeneten, ha az első pár technológia további fejlesztéseit hamarabb megkaphatnánk, ezáltal egy lényegesen könnyebb kezdésben lehetne részünk.

Legfrissebb bejegyzések

Monarchy – Teszt

Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…

2024-11-21

Befutott a Mission Impossible – A végső leszámolás szinkronos előzetese

2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…

2024-11-21

Riven – Játékteszt

Egy régi klasszikus átültetve a modern korba.

2024-11-21

Neva – Teszt

A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…

2024-11-20

Alchemist: The Potion Monger – játékteszt

Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!

2024-11-19

Knights Within – Korai Hozzáférés betekintő

A Knights Within egy ígéretes roguelite játék, mely remek játékokból merít ötleteket, és azokat jól…

2024-11-18