A Warhammer 40,000: Mechanicus készítői ezúttal egy űrbéli kolónia menedzselő játékkal álltak elő. Történetünk szerint a mi vagyunk a Tiqqun nevű űrállomás vezetője. Feladatunk az űr felfedezésén kívül új otthont találni az emberiségnek. Ez a küldetés sok nehéz döntéssel és áldozattal jár majd. Nem csak az űrállomás vagy a rajta megépített létesítmények, de a lakosai is komoly fejtörést okoznak majd számunka. A küldetés sikere vagy a lakók életszínvonala lesz fontosabb számodra?
Az űr egy veszélyes hely. A Tiqqun felszínét folyamatosan sérülés éri. Egyik fő feladatunk az űrállomás külső borításának javítása. Ez folyamatos és nyersanyagigényes feladat. Ezen felül a lakosok igényeit is ki kell elégítenünk. Itt alapvetően három dolog jön szóba: lakhatás, étel és munkaórák száma. Bármi, amit építünk az áramot és munkaerőt használ. Ha a munkahelyek száma nő, akkor egyre több órát kell dolgozniuk a lakosoknak. Amennyiben túlhajtjuk az embereket, akkor jönnek a balesetek…
Ezek a negatív történések a Frostpunk-ot juttatták eszembe, ahol szintén hasonlóan működött a játék fő gameplay loopja. A negatívumok nem csak a termelésünkre lesznek hatással, de a vezetői megítélésünkre is rányomja a bélyegét. Például egy rosszul kalkulált energiafogyasztás miatt bekövetkezett áramszünet azonnali bizalomvesztést okoz, és a helyzet lassú kezelése további csökkenést eredményez. Ha jelentősen esik a megítélésünk, akkor ígéreteket tehetünk a személyzet számára, amelyet sikeresen teljesítve visszakapunk némi bizalmat. Sikertelen kimenet esetén viszont további problémát generálunk magunknak. Vajon mi hullik szét hamarabb: az űrállomás vagy a rajta lakó közösség?
A menedzselés és fejlesztgetés közben még a korábban említett új otthon megtalálása is fontos. Ehhez különféle narratív eseményeket oldhatunk fel. Némelyik nagyon látványos videóként, de a legtöbb esetben szöveges formában jelennek meg különböző választási lehetőségekkel. Fontos ezek közül melyik opciókat választjuk, ugyanis az időnk véges, és a döntéseink sem biztos, hogy pozitív eredményt hoznak. Jelenleg egyébként sokan panaszkodnak arra, hogy az űrben időzve negatív módosítót kapunk, amely nem csak „feleslegesen” sürgeti a játékosokat, de a felfedezést is komolyan gátolja.
A nehézségek csökkentése érdekében az űrkutatásunk során szerzett tudomány felhasználásával különféle fejlesztéseket tudunk legyártani és új építményeket tanulhatunk meg. A lehetőségek egy körökre osztott menüben helyezkednek el. Folyamatosan egyre távolabbi gyűrűkön lévő technológiákat tudunk elsajátítani. Egy idő után lehetőséget kapunk a már megtanult dolgokat is még tovább fejleszteni, ezáltal hatékonyabbá tenni vagy további funkciót adni azoknak. Véleményem szerint sokat jelentene a játékmeneten, ha az első pár technológia további fejlesztéseit hamarabb megkaphatnánk, ezáltal egy lényegesen könnyebb kezdésben lehetne részünk.
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!
A Knights Within egy ígéretes roguelite játék, mely remek játékokból merít ötleteket, és azokat jól…