Kategóriák: CikkekPC tesztek

Incremental Factory – Betekintő

A resource management játékok esetében gyakori az, hogy a szimplifikált grafika nagyon mély mögöttes játéklogikát rejteget. Nincs ez másképp a jelenlegi játék esetén sem, amely már most a Korai Hozzáférési szakaszában is elég komoly tartalommal rendelkezik. Lényegében egy gyár termelésének megtervezése és felépítése lesz a feladatunk, csak annyi csavarral, hogy nem egy 3D világban építkezünk, hanem inkább egy tervezőasztalon nézzük a folyamatábrák haladását.

A játékban folyamatosan haladunk előre egyre komplexebb termelés és felhasználás irányába. Először szinte Cookie Clicker-szerű manuális kattintással termelünk és dolgozunk fel. Ezt váltja fel először a kitermelő nodeok létrehozása, majd szép lassan a feldolgozás is automatizálásra kerül. A célunk végül, hogy egy teljesen önműködő rendszer hozzunk létre, mint például egy Factorio esetében, csak itt a grafikus megjelenítés nagyon le lett egyszerűsítve.

A komplexitás kezelésére több eszköz is lehetőségünkre áll: az anyagokat, feldogozókat és termékeket tudunk külön színnel jelölni; a különböző nodeok szerepét a formájuk is jelzi a folyamatábrában; az összekötő sávokon releváns, valós-idejű termelési/haladási adatokat látunk, amelyek működés közben segíthetnek az optimalizálásban; nodeok kapcsolásakor ikonokat is látunk a kapcsolók végpontjain, hogy egyszerűbben áttekinthető legyen.

Ha valaki a stratégiai részét szereti az ilyen „gyárépítős” játékoknak és nem a tényleges építési elemeit, akkor azok számára mindenképp ajánlom, hogy nézzen rá erre a játékra. Picit lassan indul be, de ugyebár minden kezdet nehéz. Pillanatok alatt viszont azon kapjuk magunkat, hogy egy hatalmas adattömeg tölti be a képernyőt és mindenhol világító sávok és számok terítik be a játékteret. Folyamatos frissítések érkeznek a játékba az Early Access launch óta és még egyelőre úgy tűnik, hogy továbbra is rendszeres hotfixek és feature updatek érkeznek még a jövőben.

Legfrissebb bejegyzések

Dűne: Profécia – Kritika

A Warner Bros. Discovery jóvoltából, megnéztük az első négy Dűne-részt. Spoilermentes beszámoló következik.

2024-11-25

PlayIT 2024, ősz – Élménybeszámoló

Kint jártunk a megújult PlayIT-en. Felnőtt-gamer beszámoló következik...

2024-11-25

Jövő nyáron jön a Rosszfiúk 2, most viszont itt a szinkronos előzetese

A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…

2024-11-22

Monarchy – Teszt

Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…

2024-11-21

Befutott a Mission Impossible – A végső leszámolás szinkronos előzetese

2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…

2024-11-21