PC tesztek

HYPERNOVA: Escape from Hadea – játékteszt

8 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A HYPERNOVA: Escape from Hadea egy nagyon érdekes keveréke több játékstílusnak is. Egy open world területen kell népünket létrehozni, fejleszteni; RTS szerű építkezés és csata; a felépített területünket Tower Defense stílusban megvédjük a folyamatosan érkező idegen életformáktól. Általában az ilyen stílus keverékek valamelyik irányzat részéről silányan teljesítenek, de jelen esetben sikeres volt az összeolvasztás.

Elsődleges célunk, hogy a zöldre festett Jar Jar Binks szerű népünkkel betelepítsük a világot. Kezdetben lakóépületeket és az élethez szükséges építményeket készítsünk egy 3D nyomtató szerű anyahajó segítségével. Amint egy stabil kolóniát hoztunk létre, kezdhetünk fókuszálni a technológiai fejlesztésekre, és a további terjeszkedésre. Itt jön a következő fontos elem: a környezeti tervezés. Nem érdemes az elején nagyon szétterülően építkezni, mert nem fogjuk tudni megvédeni amit létrehoztunk.

Itt jön be a Tower Defense eleme a játéknak. Folyamatosan árasztanak el minket idegen lények és veszélyek, amire ki kell építenünk egy védvonalat. Ehhez sokféle turret és egyéb épület áll rendelkezésünkre, amit egy méretes tech-tree segítségével az igényeinkre szabva fejleszthetünk, bővíthetünk. Mindenképpen figyelnünk kell arra, hogy ténylegesen mit használunk, mert megüthetjük a bonkánkat, ha rosszul pakolgatjuk a pontokat. Ettől a mechanikától nagyon hamar válik egy városépítős jellegből nagyon komoly stratégiázós, tudatos terjeszkedéssé a játék.

A tutorial rész a legalapabb dolgokat magyarázza el számunkra, és onnantól magunkra vagyunk utalva. Ez rózsaszín köd borít mindent a világban amerre nem jártunk még, így nem tudhatjuk felfedezés nélkül, hogy merre vannak elszórva a számunkra szükséges nyersanyagok. A játék ösztönöz arra, hogy nézzünk körbe a világban, és merjünk kísérletezni az ismeretlennel. Nem mindig jön össze a dolog, de ez is az élmény része.

Számomra az egyetlen zavaró dolog a „fajunk” szinkronja. Nem nagyon tudom hova tenni, és a figurákhoz sem igazán illik. Ez teljesen egyéni megítélés, de nálam ez negatív érzést vált ki.

Legfrissebb bejegyzések

Peacemaker – augusztus 21-én indul a második évad

DC Studios és a Warner Bros. Television által készített a Peacemaker – Békeharcos augusztus 21-én…

2025-05-13

Május végén kezdődik a Kecskeméti Animációs Filmfesztivál

Lesz Kék Pelikan, Csongor és Tünde, Hófehér és rengeteg más animációs alkotás. A hatnapos összművészeti…

2025-05-13

StarVaders – Játékteszt

Robotos deckbuilder stratégiai elemekkel.

2025-05-13

Old Skies – Betekintő

Point and Click kalandjáték időutazással. Csak nehogy megváltoztassuk a jövőt...

2025-05-04

La Quimera – Betekintő

A La Quimera egy látványos FPS Shooter ami a Crysis játékok nyomdokaiba szeretne lépni, azonban…

2025-05-03

Chains of Freedom – játékteszt

A Chains of Freedom-ot kapjuk, ha az XCOM-ot áthelyezzük Kelet Európába, és az űrlényeket body-horror…

2025-05-03