PC tesztek

HYPERNOVA: Escape from Hadea – játékteszt

7 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A HYPERNOVA: Escape from Hadea egy nagyon érdekes keveréke több játékstílusnak is. Egy open world területen kell népünket létrehozni, fejleszteni; RTS szerű építkezés és csata; a felépített területünket Tower Defense stílusban megvédjük a folyamatosan érkező idegen életformáktól. Általában az ilyen stílus keverékek valamelyik irányzat részéről silányan teljesítenek, de jelen esetben sikeres volt az összeolvasztás.

Elsődleges célunk, hogy a zöldre festett Jar Jar Binks szerű népünkkel betelepítsük a világot. Kezdetben lakóépületeket és az élethez szükséges építményeket készítsünk egy 3D nyomtató szerű anyahajó segítségével. Amint egy stabil kolóniát hoztunk létre, kezdhetünk fókuszálni a technológiai fejlesztésekre, és a további terjeszkedésre. Itt jön a következő fontos elem: a környezeti tervezés. Nem érdemes az elején nagyon szétterülően építkezni, mert nem fogjuk tudni megvédeni amit létrehoztunk.

Itt jön be a Tower Defense eleme a játéknak. Folyamatosan árasztanak el minket idegen lények és veszélyek, amire ki kell építenünk egy védvonalat. Ehhez sokféle turret és egyéb épület áll rendelkezésünkre, amit egy méretes tech-tree segítségével az igényeinkre szabva fejleszthetünk, bővíthetünk. Mindenképpen figyelnünk kell arra, hogy ténylegesen mit használunk, mert megüthetjük a bonkánkat, ha rosszul pakolgatjuk a pontokat. Ettől a mechanikától nagyon hamar válik egy városépítős jellegből nagyon komoly stratégiázós, tudatos terjeszkedéssé a játék.

A tutorial rész a legalapabb dolgokat magyarázza el számunkra, és onnantól magunkra vagyunk utalva. Ez rózsaszín köd borít mindent a világban amerre nem jártunk még, így nem tudhatjuk felfedezés nélkül, hogy merre vannak elszórva a számunkra szükséges nyersanyagok. A játék ösztönöz arra, hogy nézzünk körbe a világban, és merjünk kísérletezni az ismeretlennel. Nem mindig jön össze a dolog, de ez is az élmény része.

Számomra az egyetlen zavaró dolog a „fajunk” szinkronja. Nem nagyon tudom hova tenni, és a figurákhoz sem igazán illik. Ez teljesen egyéni megítélés, de nálam ez negatív érzést vált ki.

Legfrissebb bejegyzések

A World of Warships: Legends új, ünnepi tartalmai

A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…

2024-12-20

Worshippers of Cthulhu – Korai Hozzáférés betekintő

A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…

2024-12-17

Jön a Wargaming új mech shootere, a Steel Hunters

Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…

2024-12-13

Temporal Purge: Z – Korai Hozzáférés betekintő

A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…

2024-12-13

Dimensionals – Korai Hozzáférés betekintő

A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…

2024-12-12

New Arc Line – Korai Hozzáférés betekintő

Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…

2024-12-11